‘Winstgroei en meer reizigers voor luchtvaartsector’
Het gaat goed met de internationale luchtvaart. De winst zal na verwachting volgend jaar uitkomen op 25 miljard dollar (in 2014 19,9 miljard dollar), zo laat de brancheorganisatie IATA weten.
Bij de organisatie zijn ongeveer 250 luchtvaartmaatschappijen aangesloten. Zij zijn samen goed voor 84 procent van alle vluchten in de burgerluchtvaart. De winstgroei schrijft IATA toe aan de combinatie van lagere olieprijzen en een aantrekkende groei van de wereldeconomie.
Olieprijzen
De sector profiteert vooral van de forse prijsdaling van olie in de afgelopen maanden. Dit scheelt de luchtvaartbranche 40 procent aan kosten.
De Noord-Amerikaanse vliegmaatschappijen laten dit jaar naar verwachting de sterkste winstontwikkeling zien met een resultaat van 11,9 miljard dollar, dat naar verwachting volgend jaar stijgt tot 13,2 miljard dollar. Europese luchtvaartmaatschappijen blijven wat achter door de remmende werking van de hogere overhead kosten en een inefficiënte infrastructuur. Toch zal de winst oplopen van 2,7 miljard dollar tot 4 miljard dollar.
IATA voorspelde verder dat het aantal vervoerde passagiers volgend jaar met 7 procent toeneemt ten opzichte van 3,5 miljard dit jaar.
Bron: Nu.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Expats en pensionado24 november 2024In Memoriam: Colin de Jong
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
Dacht dat de vliegmaatschappijen de brandstof kosten op langere termijn hadden afgesloten, nu lees ik dat de sector profiteerd van de lage olie kosten de laatste maanden.
Maar het ticket wat je koopt blijft het zelfde.!!!
Ze sluiten inderdaad contracten voor langere tijd.
Maar waarschijnlijk vaker dan 1 maal per jaar.
Stel dat iedere maand een contract wordt gesloten voor over 1 jaar, zal er dus iedere maand een nieuwe gemiddelde brandstofprijs zijn.
Winstgroei en meer reizigers;?
Kerosine afspraken worden voor minimaal een jaar of langer gemaakt.Daar de olieprijs nu laag[64 dollar] per vat is doet dus momenteel totaal niet ter zake! Omdat de tickets nu goedkoper zijn dan voorgaande jaren heeft alleen met de concurrentie onderling en crisis in Europa te maken.
Willem Schevenin…