Wees voorzichtig met Thai Airways. Mijn geboekte vlucht, 4x business class van Bangkok naar Phnom Penh, werd zonder opgaaf van reden gecanceld (18-11-2021). De vlucht was al maanden van te voren geboekt en betaald. Via het kantoor in Parijs, TCC kreeg ik antwoord dat e.e.a. zo spoedig mogelijk zou worden terugbetaald.
Ticket was geboekt op de site van Thai Airways en liep via een boeking agent in Madrid.
Vandaag 21 mei 2022, nog geen geld ontvangen, maar ook geen reactie of antwoord op mijn vragen waar de refund blijft. Deze maatschappij is ONBETROUWBAAR geworden!
Ingezonden door Bertus
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand23 november 2024Het Thaise eergevoel (lezersinzending)
- Gezondheid23 november 2024Vraag aan huisarts Maarten:
- Belasting Nederland23 november 2024Thailand belasting vraag: Belastingzaken bij emigratie naar Thailand overzichtelijk uitgelegd?
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
Hetzelfde bij mij,heb een tickett te goed van 2020.Geen antwoordt,totaal niets.Nooit meer thai
Ik daar in tegen in 2e helft 2020 een hele rits e-mails in mijn electroniesche brievenbus zonder dat ik iets had gevraagd.
‘T bleken vouchers te zijn voor ieder deel van de vlucht en dat voor 3 personen varen dus een hele berg vouchers helemaal omdat er ook binnenlandsche vluchten aan gekoppeld waren.
Er stond in de mail en op de vouchers dat ze een jaar geldig waren.
Vlak voor verstrijking van de geldigheid weer een rits e mails , nieuwe vervaldatums voor de zelfde voucher nummer allemaal met een jaar velengd, en waren dus tot rond deze tijd te gebruiken om boekingen voor vluchten die nu op t rooster staan te kunnen betalen, ondertussen staat er op de site dat alle afgegeven voucher automatiesch velengd worden geacht tot 31/12 dit jaar 2022.
Ik heb al enkele keren nieuwe tickets met deze vouchers betaald en krijg dan weer netjes een rest voucher terug voor de nog overgebleven waarde.
T boeken met vouchers heeft wel wat voeten in de aarde elke keer, moet een mail met duidelijk vluchten namen en voucher gegevens naar de klantenservice sturen. Als je wacht dan gebeurt er niets.
Ik doe t onder tussen zo, telkens na een mail te hebben gestuurd na een dag bel ik de klantenservice in bangkok ( wel wat prijzig) en dan zoeken ze mijn main.. maken alles aan de telefoon in orde en krijg je een reserverings nummer, na een week ongeveer verschijnt er een mail van de voucher afdeling dat de betaling is gedaan.
Dan ne een dag of 3 a 4 stuur ik weer een mail naar de klanten service waarin ik aangeeg day voor reserverings nummer xxxxxx die betaald is met voucher nummer yyyyy waarvan t rest bedrag de nieuwe voucher onder deze mail 3 dagen geleden is ontvangen ze schijf er bij dat ik nog geen nieuw e-tucket heb antvangen voor deze boeking,
Meestalnkrijg ik dan de volgendedag mijn nieuwe ticket binnen.
T heeft wat voeten in de aarde maar heb ik toch nog wat voor mijn destijds betaalde centen.
Hoop dat iemand hier iets aan heeft, en succes!
hier juist van het zelfde vlucht van april 2020 geboekt via connections.als ik conecctions kontakteer zeggen ze we zijn er mee bezig het is ondertussen al meet dan 2 jaar .ik constateer dat mijn geld gaan vliegen is en leg me erbij neer maar zal nooit of te nooit met thai niet meer vliegen.niet betrouwbaar en bandieten.
Bij mij hetzelfde! Nooit meer Thai Airways
Als je via een bookings-agent (tussenpersoon) hebt geboekt zul je daar je geld moeten terughalen in eerste instantie. Daarmee heb je zaken gedaan… En anders TA kan tot 1.5 jaar duren totdat je het geld terug krijgt. En dat heeft alles te maken met feit dat TA onder verscherpt toezicht staat qua financiële uitgaven.
Beste Johan, Breaky (24 mei 2022 om 10:01) en hun “Likers”,
Lees de volgende Thailandblogberichten (nog) eens helemaal:
https://www.thailandblog.nl/lezers-inzending/luchtvaartmaatschappijen-moeten-door-d-reizen-verkochte-tickets-terugbetalen-lezersinzending/
https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/thailand-vraag-vlucht-eva-air-geannuleerd-en-refund/
Ik denk niet dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en mevrouw Novita Widjaja van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) onzin uitkramen en ik denk ook niet dat de EU miljoenen uitgeeft om voor Jan Joker een verordening te schrijven waar niemand zich aan hoeft te houden. Denken jullie van wel?
Deze verordening (EU-Verordening 261/2004) geldt voor (retour)reizen waarvan de heenvluchten in de EU zijn begonnen. Dus van Europa naar b.v. BKK (en terug als dat in één boeking zit).
Een (retour)vlucht kan je het best met een creditcard betalen om in geval van niet geleverde dienst redelijk snel je geld terug te krijgen van de creditcardmaatschappij.
Is dat ook het geval met de internationale vluchten vanuit Brussel met thai airways ?
ja
Wij vlogen altijd met Thai Airways. Volgende maand vliegt mijn vriend met Emirates. Volgens Connections staat Thai opnieuw op de rand van het failliet.
Thai Airways is al geruime tijd failliet en heeft een schuld van 13,4 miljard dollar.
Om niet geheel duidelijke redenen vliegen ze nog wel.
Had voor Corona vlucht geboekt met Thai via CONNECTIONS
Kon kiezen voor voucher of terugbetaling. Gekozen voor terugbetaling met wachttijd van 12 maanden. Na die 12 maanden netjes via Connections terugbetaald minus de door hun aangerekende administratiekosten. Netjes afgehandeld. Zo kan het dus ook.
Maar voortaan voor mij ook geen Thai meer
Zo netjes is dat nu ook weer niet: 12 maanden wachten en ten onrechte administratiekosten in rekening gebracht……
Wij hebben zonder problemen kunnen herboeken en reeds een vlucht van de twee gedaan. Ik ken ook mensen die hun geld reeds terug hebben gekregen. Dus het is niet wit(zwart!
Nee t is niet helemaal wit/zwart, maar het aantal positieve reacties sneeuwt onder bij de negatieve, dus donkergrijs komt wel t dichtst in de buurt. Ook voor de Corona een keer akkefietje gehad, zeer slecht behandeld en dat was gelijk t sein voor mij om nooit meer met ze te vliegen….
Tja,
Zaterdag geland op Suvarnabhumi Airport Bangkok, daar staan tientallen vliegtuigen van Thai Airways werkeloos, je kan ook zien dat ze weinig tot geen onderhoud hebben, allemaal zijn ze heel vuil en zeilen van motoren, half afgevallen of helemaal geen zeil meer. De vliegtuigen, zijn totaal niet meer operationeel en moeten minimaal een C-Check krijgen om weer vlieg klaar gemaakt te worden. kosten minstens € 40.000,= voor een Airbus A320 tot € 270.000,= voor een Airbus 380 en dat geld hebben ze al niet, laat staan dat ze passagiers kunnen terug betalen.
Nee, ik geef geen stuiver meer voor Thai Airways.
Maar ja, het is de “nationale” luchtvaart maatschappij en worden minimaal ondersteund door de regering,
Alleen om de “operatie’s” gaande te houden.
Vervelende situatie. Het is daarom raadzaam te betalen met PayPal of een creditcard. Wordt de vlucht dan niet uitgevoerd, dan kun je op grond van een niet geleverde dienst je geld terugvragen (tot 180 dagen na de vertrekdag, sommige creditcardmaatschappijen zelfs tot 365 dagen),
THAI is gewoon een failliet bedrijf. Aangezien hun meest lucratieve routes (die naar China) niet worden gevlogen en er, zoals hierboven ook geschreven, veel vliegtuigen stil staan (wat hen ook geld kost), verbranden ze per uur meer geld dan kerosine. Dat kan niet goed gaan en dat gaat gegarandeerd ook niet goed.
Apropos vliegtuigen op vliegveld; Ja, er staan veel, maar de A380’s heb ik nooit kunnen ontdekken. 2 Staan sowieso in U-Tapao en die staan ook te koop in de ‘huidige staat”. Onwaarschijnlijk dat die worden verkocht. In Tarbes (Frankrijk) staan nog veel meer waarschijnlijk in betere conditie.
Vlucht geboekt en betaald voor4 juni 2020 bangkok brussel heen en terug met Agoda heb nog altijd niks
ontvangen geen geld geen voucher . Naar het Thai airways loket geweest in Udon ge moet u tot Agoda
wenden voor de verdere afhandeling ? Dus mijn zoon is naar Brussel geweest bij Agoda kantoor maar
die hebben veel beloofd maar ik heb nog altijd niks ontvangen ?
Altijd bij de airlines zelf boeken/kopen, dan worden claims terug etalingen en eventuele vouchers eerder behandeld, eventueel als t nodig is.. t kleine verschil in prijs scheelt veel gedoe later.
Dit gebeurde mij met een vlucht van Airasia afgelopen februari, Krabi naar Bangkok. 2 weken voor de vlucht werd deze zomaar gecanceld, ik zou mijn geld terug krijgen, Bij “my cases” op hun website staat al weken” in progress” maar tot op heden nog niks gezien, Enkele mails gestuurd zonder reactie
Groet Jan.
Ik heb bij AirAsia nooit geld teruggekregen, wel een “tegoed” die 1 jaar en later 2 jaar geldig was. Vorige week geboekt voor een vlucht Bangkok – Buriram en zo waar…. ik hoefde maar € 5 te betalen, de rest kwam nog uit mijn tegoed. Maar anders ben je na 2 jaar gewoon je geld kwijt.
Bij LCC’s (low cost carriers) krijg je in principe nooit je geld terug. Bij NokAir moet je extra betalen voor de optie “Refund” (en anders is er dus 0,0 mogelijkheid) en dan alsnog betaal je 500 baht refund fee. Let wel; tickets kosten 699 of 899 baht. Dus je betaalt 50 baht extra om te kunnen cancellen, vervolgens 500 baht administratiekosten en dan krijg je 150 baht terug. Dat heeft natuurlijk geen zin.
Wettelijk kun je in Thailand wel je airport tax terugvragen tot 6 maanden NA vertrekdatum (eerder heeft geen zin). Maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. Hiervoor mag de airline géén kosten rekenen!
In geval van THAI, als reguliere airline, geldt bovenstaande niet. Daar spelen andere redenen. Geen geld is de voornaamste
Hier is al een boek over geschreven…..
Vlieg niet met Thai Airways, dan kan je beter je geld weggeven, zeer onbetrouwbaar is al zo vaak gebleken. Maar er zijn nog steeds mensen met een bord voor hun kop, hoe dom kun je zijn. Vlieg gewoon met een airline die te vertrouwen is Bijv: Emirates
Vier jaar geleden voor de corona een zelfde. geval gehad met Soud China Airline .
Airline cancel de vlucht terug van Thailand naar Nederland. Hebben nooit geen andere vlucht meer aangeboden en moest met een andere airline terug naar Nederland.
Nooit een cent vergoed. Wat ik ook heb gedaan niets terug.
Dus niet alleen Thai Airways doe dit.
Als je via bookingsagent hebt geboekt zijn die verantwoordelijk en zul je daar moeten aankloppen.
Ook wij 2 tickets gekocht in 2019 voor vlucht brussels to bangkok in april 2020 via bookingsagent. 6 maanden na de annulering vouchers gekregen van agent, tot 2 maal toe zijn deze verlengt en afgelopen april hebben we ze verzilverd zo der problemen.
Succes voor een ieder die nog niet is geholpen.