Binnenkort vliegen van Pattaya naar Hua Hin
Enige geleden schreef ik in een posting over een mogelijk veerverbinding tussen Hua Hin en Pattaya. Verschillende vergaande studies zijn al op dit gebied verricht. Maar het zou best eens kunnen dat dit ambitieuze plan niet doorgaat door de volgende ontwikkelingen.
Met vliegmaatschappij Kan Air wordt het binnenkort mogelijk vanaf U-Tapoa, dertig kilometer van Pattaya, naar Hua – Hin te vliegen. Kan Air vliegt viermaal per week en wel op zondag, maandag, woensdag en vrijdag, vanaf 19.40 uur naar Hua Hin. De aankomst in Hua Hin is 20.10 uur (vlucht K8 – 5245). De terugvlucht staat om 20.40 uur gepland.
Een andere ontwikkeling is om een hoge snelheidslijn vanaf Bangkok naar Hua-Hin aan te leggen. De inschrijving voor dit project zal in augustus starten.
Drie Thaise firma’s hebben al belangstelling getoond voor deze aanleg. Ook vanuit Duitsland, China en Japan bestaat interesse. Maar Thaise ondernemers krijgen in eerste instantie de voorkeur. De kosten voor dit 206 kilometer lange baantraject kost 90 miljard Baht en is daarmee goedkoper dan het kortere traject van 190 kilometer naar Pattaya. Dit komt omdat het gebied veel minder toegankelijk is door bergen en rivieren.
Meer informatie: www.kanairlines.com
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
- Achtergrond22 juni 2024Tempels in Thailand toegelicht
Deze ontwikkeling zal de mogelijke veerdienst niet overbodig maken. Voor de 3 lijnen heeft men 3 miljoen passagiers nodig, laat ik voor het gemak uitgaan van 1/3 voor de lijn Pattaya – Hua Hin.
Dat is 1 miljoen / 365 dagen, is 2739 passagiers per dag, dus per richting de helft, 1370 ongeveer.
Met 4 vluchten per week met naar schatting 150 passagiers per vlucht kom je op ongeveer 85 per dag.
Dat is dus ongeveer 6.2% van het aantal passagiers dat nodig is voor de ferrydienst.
Erg bang hoeven de plannenmakers hierdoor dus niet te worden.
Het is eerder de vraag waar ze die andere 2.820.000 passagiers vandaan gaan halen.
De verbinding is er al eerder geweest, ik meen door VGA Airlines. Na korte tijd gestopt bij gebrek aan passagiers. Dat gold ook voor de veerverbinding die al na één hoogseizoen de handdoek in de ring heeft gegooid. Daarbij ging het overigens alleen om passagiers. Wellicht is de belangstelling groter als je ook de auto mee mag nemen.
Morgen Lodewijk,
Naar mijn mening moet het thaise vervoer, m.n. ferries en vliegtuigen het voornamelijk hebben van touristen.
1 x ferrie gewoon gezonken.
1 x ferrie de motor in de brand
Thaise vliegtuigmij. geweigerd in Japan, of een uitstel tot….
En hoe komt dat nou??
ONDERHOUD EN REGELMATIGE SERVICEBEURTEN.
Hier doet de thai geen fluit aan.
Een busschauffeur die zelf onderweg bij een stop even zijn remmen nakijkt en hierbij het leven laat.
Treinen die regelmatig naast het spoor liggen.
Kijk maar gewoon naar gebouwen.
Deze worden aangekocht en zien never nooit meer een verfkwast.
Alhoewel wij vorige week een gebouw zagen dan men geverfd had, waar wij ook heel verbaasd over waren.
Ik weet niet meer waar, maar hier in de buurt ergens.
Ons krijg je echt niet in een ferrie of trein of vliegtuig (thais) en het zal me niet verbazen dat er toch veel farangs zo over denken die hier wonen.
Onderhoud is hier een vies word.
LOUISE
reactie van KanAir:
Dear Bob,
We apologize for the inconvenience
i have no flight in this route and don’t know when it flying sir
Best Regards,
KAN AIR THAI TRAVEL