Vernieuwde interieuren in de Boeing 747-400 China Airlines
(Advertorial)
Op dit moment is China Airlines druk doende met het zogeheten refurbishment program voor alle B747-400 toestellen.
Alle nieuwe Economy Class stoelen worden uitgerust met een Personal Entertainment System, Video on Demand en In-seat PC Power outlet.
Daarnaast zijn de stoelen ergonomisch voor extra comfort en ruimte. De nieuwe Business Class stoelen zijn bijna volledig plat in te stellen met een hoek van 160° voorzien van schermen waardoor de passagiers meer privacy hebben.
Vanaf 15 januari 2012 worden gefaseerd deze vliegtuigen ingezet op de Amsterdam route met de prognose dat medio/eind mei 2012 alle toestellen gereed zijn.
Bangkok Economy Class (retour ticket all inclusive)
Vertrekkend op dinsdag, donderdag of zaterdag: Economy Class vanaf € 696,57
Vertrekkend op alle overige dagen: Ecoonmy Class vanaf € 716,57
- Geldigheid van het ticket is 3 maanden na vertrek.
- Reserveringsperiode t/m 31 maart 2012 op basis van beschikbaarheid.
- Vertrekperiode: t/m 30 juni 2012.
Tapei Economy Class (retour ticket all inclusive)
Vertrekkend op dinsdag, donderdag of zaterdag: Economy Class vanaf € 777,09
Vertrekkend op alle overige dagen: Economy Class vanaf € 797,09
- Geldigheid van het ticket is 3 maanden na vertrek.
- Reserveringsperiode t/m 31 maart 2012 op basis van beschikbaarheid.
- Vertrekperiode: t/m 30 juni 2012.
Business Class (retour ticket all inclusive)
Promotionele Business Class tarieven, vertrek op alle dagen:
- Bangkok vanaf € 1591,57
- Taipei vanaf € 1882,09
- Geldigheid van het ticket is 3 maanden na vertrek.
- Reserveringsperiode t/m 31 maart 2012 op basis van beschikbaarheid.
- Vertrekperiode: t/m 30 juni 2012.
Fast Track Service voor Business Class passagiers
Alle Business Class passagiers ontvangen van en naar Bangkok (BKK) Suvarnabhumi Airport een voucher t.b.v. Fast Track Service bij de Immigratie Dienst op deze luchthaven. De vouchers worden door het cabine personeel verstrekt op de vlucht van Amsterdam-Bangkok of op de luchthaven wanneer je vertrekt vanaf Bangkok – Amsterdam. Hiermee zal een snellere afhandeling plaats vinden aan de Thaise Immigratie balies
Voorwaarden:
- Business Class passagiers met een bevestigde reservering voor deze klasse.
- Inclusief upgrade van passagiers d.m.v. “Frequent Flyer”-mijlen.
- Een door China Airlines aangeboden upgrade van Economy class naar Business Class en ID-tickets komen hier niet voor in aanmerking.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand23 december 2024De redactie wenst alle lezers fijne feestdagen!
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
Afgelopen dinsdag 3 januari vanuit Bangkok naar Amsterdam al in een B747-400 van China Airlines met het nieuwe interieur (Economy Class) gevlogen.
Mooi verhaal dat de stoelen ‘ergonomisch zijn voor extra comfort en ruimte’ maar de pitch en de breedte zijn (uiteraard) hetzelfde gebleven dus verwacht daar geen wonderen van. De hoofdsteun is nu wel in hoogte verstelbaar en de ‘oorsteuntjes’ zijn ook wat verstelbaar geworden.
Het was natuurlijk de hoogste tijd dat er een Personal Entertainment System werd ingebouwd, dus dat is ook niet echt opzienbarend. De Flight Information op het PSE heeft ‘geen data’ tot zo’n 30 minuten na het opstijgen en vanaf het inzetten van de daling, zodat het eigenlijk alleen informatie geeft als het niet interessant is. Dat ik tien uur lang op 33000 voet vlieg geloof ik wel, maar als ik tijdens de approach van Schiphol zonder enig zicht lekker door elkaar wordt gehusseld, wil ik eigenlijk wel weten of we op 5000 of 500 voet zitten.
Verder was de service wat beneden peil, geen zakje gemengde rijst/pindacrackers, geen aperitief, slechts 1 (half) glaasje wijn bij het diner, geen likeurtje bij de koffie na, geen snackje tussendoor, en we werden wel anderhalf uur lang gekweld door de – overigens heerlijke – geuren van het ontbijt, voordat we er, vlak voor de daling, nog heel even onze tanden in mochten zetten.
Maar goed, het was EUR 700.- tegen EUR 1100.- en nog wat bij de KLM en ik moet zeggen dat ik bij China Airlines toch altijd nog een beetje het idee heb dat ze blij zijn dat je met ze vliegt en dat ze er bij de KLM van uit gaan dat jij blij moet zijn dat je met ze mag vliegen.
@ Ik ben blij dat ik niet in het toerisme zit. Ik heb wel eens gehoord dat Nederlanders wereldkampioen zeuren zijn. Eigenlijk is het nooit goed.
In Thailand heb ik slechts zelden wat te zeuren, zie fransamsterdam.wordpress.com
Het is alleen de rest van de wereld die niet deugt. 🙂
@ Lol, een dergelijk reactie kan ik wel weer waarderen 🙂
Kijk de afleveringen van het tv-programma Wie Is De Reisleider maar eens terug en huiver… 😉
He Frans je moet natuurlijk niet verwachten dat ze in de Economy Class nu Business treatment gaan geven he?
Van de Flight Information komt me bekend voor. Er zijn echter maatschappijen, die hem van begin tot eind aan laten staan.
Ik weet ze niet uit mijn hoofd. (EVA?)
Dan weet je bv exact met welke snelheid het vliegtuig stijgt en land.
Air Berlin laat het systeem aan, al werkt het soms achterstevoren. Dan is de plaats van aankomst de hele reis de plek van vertrek. Een Japanse airline liet beelden zien van een camera in de neus. Niet iedere passagier vond dat leuk…
Heb regelmatig camera in de neus, oa bij Singapore a/l. Emirates A380 is helemaal mooi, daar heb je 3 camera’s waarbij je tussen kunt schakelen, neus, buik en staart camera. Dat de KLM zich presenteert als premium maatschappij – qua prijs althans – is een lachertje. Hebben ze nog steeds van die projectors en rolschermen op de 747? Mondjesmaat prive schermpjes installeren hier en daar nu geloof ik. Singapore Airlines had reeds hun Krisflyer entertaiment programma met prive schermpje midden jaren ’90 vorige eeuw herinner ik me. Dat is nu dus bijna 20 jaar geleden!
Kennelijk heb je een vooroordeel over de KLM Robert en heb je er jaren niet mee gevlogen. Iets van 2 jaar geleden is de KLM begonnen met het upgraden van de B 747 en de MD 11 vloot. In december 2010 waren alle toestellen al voorzien met een nieuw interieur en entertainment systeem. Iets waar China Airlines nu pas aan begonnen is.
Vanuit Bangkok is de prijs die wij betalen bijna 35.000 baht, econonomy class, terwijl we wanneer we vanuit Amsterdam zouden boeken we ongeveer 700 euro kwijt zijn. Bizar prijsverschil.
Klopt!. En soms is het verschil nog groter. Enkele jaren geleden was het goedkoper om BKK-AMS te vliegen, maar nu is het tegenovergesteld. Inderdaad een bizar prijsverschil dat alleen te verklaren is door yield management en marketing.
ik vlieg al jaren met China Airlines en heb er absoluut alleen maar lof voor.Vroeger was het aankomen en vertrekken altijd onzeker, urenlange vertragingen maar vde laatste jaren niet meer. Prettig toch dat ze een en ander refurbishen? Met drankjes nooit problemen gehad, kreeg altijd wat ik wou en extra snacks de hele nacht door verkrijgbaar. Natuurlijk zijnh er betere airlines, uiteraard, maar daar betaal je dan ook meer voor. Ben de laatste keer ge-upgraded was helemaal groots. Nee geen enkele klacht van mijn kant
Het is ook niet bedoeld als een klaagzang hoor, meer als een review na zo’n ‘advertorial’. Elke maatschappij heeft z’n voor- en nadelen, en dat kan ook heel persoonlijk of exemplarisch zijn. Als ik nu kijk wat een retourtje kost in april (songkran, ha leuk, maar een ander vindt het wellicht niks) zit er alweer een verschil van EUR 150.- tussen KLM en China Airlines, in het voordeel van de laatste. Dus het zal wel weer CI066 worden. En veel betere airlines met een rechtstreekse vlucht naar BKK zijn er niet. Ik vraag me trouwens wel af waarom je al die jaren met CA hebt gevlogen als het aankomen en vertrekken altijd onzeker was. Lijkt me nogal belangrijk bij vliegtuigen. Ik zou dan toch wel naar een andere maatschappij zijn geswitched.
Wij betalen hier voor een halfjaarticket kosteloos wijzigen(kan belangrijk zijn)800.–EURO
Kost in Amsterdam 1000.–EURO
Dat is weer wat anders.
Volgens mij begint CI in Bangkok met halfjaar tickets en niet korter.
Blijkt bij navraag 900 euro te zijn (36.000 THB).
Zweer al jaren bij EVA, 2 keer met China gevlogen, maar dat vond ik eigenlijk maar niks. KLM nooit mee gevlogen, die prijzen zichzelf uit de markt.
Het werd dan ook echt eens tijd om het stokoude interieur te vervangen. Ik vlieg al jaren niet meer met ze vanwege de doorgezakte stoelen, entertainment op een filmdoek, de minimale catering etc. Allemaal dingen die andere maatschappijen allang aangepakt hebben. De reden om de laatste tijd helemaal niet eens meer naar hun prijzen te kijken was het feit dat ze – net als bij EVA – de laatste tijd er zomaar vluchten tussenuit gooiden.
Maar goed, nu ze er eindelijk wat aan gaan doen zal ik hun in de toekomst bij het uitzoeken van een vlucht er weer in meenemen.
Je hebt gelijk.De oude prijs van september is niet meer.MOX travel 20maart 35160Baht.
In Amsterdam dus 1000.==EURO
Marketing en ander BTW tarief misschien.
Goed zeg…..ik heb net EVA geboekt voor februari omdat de 777 wel eigen schermpjes heeft. Vind ik persoonlijk een must voor een lange rit. Verder heb ik geen ervaring.
Je kunt er bij CI dus nog niet helemaal vanuit gaan dat je een refurb hebt naar Bangkok. Hun prijzen zijn meestal goed en zal ze weer overwegen als de gehele vloot opgepoetst is.
Nu vliegt CI met een 747 en EVA met een 777. Ook dat maakt verschil.
In wat?
Enige verschil, dat ik merk, zijn de verschillen in stoelen tussen de verschillende vliegmij.
Maar tussen een 777 en 747…
De 777 is een stuk moderner dan de 747-400. CI vliegt full-passenger, terwijl EVA in combi vliegt, dus half passagiers, half vracht. Als ik me goed herinner vliegt CI in de configuratie 3-4-3 en EVA in 2-4-2 (maar dat weet ik niet zeker).
Ja, hè hè.
Een 747economy is 3-4-3 en een 777 economy is 3-3-3. Maar dat is nu niet echt iets, dat je merkt.
EVA heeft zowel combi’s (400C) als normale 400’s.
Ooit wel eens gevlogen vanaf AMS met EVA met een normale 400. Dat verschil merk ik ook niet.
De 747-400 is geproduceerd tot 2005 en is opgevolgd door de 747-800. De 800 is in feite een iets verlengde 400, en uiteraard technisch up-to-date.
Het ging mij er meer om, merk je iets met het vliegen?
Er word hier veel onjuiste info gegeven want een 777 economy van EVA heeft ook een 3-4-3 indeling en is nooit een combitoestel. Kijk maar eens op de site van EVA. http://www.evaair.com/NR/rdonlyres/955267CF-52CE-44E5-8E19-D1CCEDEC8219/0/B777_300ER_318_Seat.jpg
Dit beloofden ze jaren geleden al te doen, toen zouden ze de toestellen een voor een aanpakken. Ik vloog toen nog met China maar heb die schermpjes nooit gezien.
Krijg wel nog steeds een kaartje op mijn verjaardag van ze en de nieuwste aanbiedingen. Vorig jaar wilde ik zo’n aanbieding boeken, heb ze toen gebeld maar het bleek niet te boeken. Het ging over een rondreis naar Japan, maar welke hotels we dan zouden aandoen konden ze me ook niet vertellen, heb het er maar bij gelaten toen en ik lees die emails ook niet meer.
Volgens mij vliegt Eva ook 3-4-3. En Air Berlin lijkt ook de stap te maken naar de 21ste eeuw want had laatst een vlucht waar iedereen zijn eigen tv schermpje had! Wat een vooruitgang zeg nu alleen het aanbod wat updaten want de film ‘four weddings and a funeral’ is volgens mij nog uit de middeleeuwen.
wat ook wel interessant is:
http://www.seatguru.com
Vlieg al 8 jaar met china en vertrekt over 5 dagen weer met china
In alle jaren zijn we goed behandelt en niks tekort gekomen
Buiten de prijs is het belangrijkste dat men veilig vliegt, entertainment tijdens de vlucht is minder belangrijk maar welkom..
Je mag er vanuit gaan dat alle my, die op thailand vliegen toch wel veilig zijn..
Dan betaal ik liever iets meer voor fatsoenlijke beenruimte, entertainment etc..
Ik heb ooit de (Duitse) auteur geïnterviewd van het boek ‘Runter kommen die immer’. Dit ging over het onderhoud aan vliegtuigen (na het lezen voelde ik me aan boord toch niet zo lekker). De auteur vergelijkt het onderhoud met een elastiekje. Dat kun je heel ver uittrekken……tot het breekt. Iedere airline zal zich binnen de regels bezinnen op de goedkoopste manier om onderhoud te verrichten.
Ervan uitgaan dat alle luchtvaartmaatschappijen die op Thailand vliegen veilig zijn? Wat dan met Philippine Airlines? Die vliegt ook op Thailand maar zijn tot op heden nog niet welkom op alle Europese luchthavens.
Terug naar het onderwerp: het vernieuwde interieur in de 747-400 toestellen van China Airlines die op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei vliegen. Ik kan er alleen maar blij mee zijn. Wat meer afleiding tijdens de lange vlucht als je even niet wil lezen, slapen of iets anders. Jammer dat de flight information niet werkt tijdens het opstijgen en dalen. Dat vind ik, net zoals Fransamsterdam hier heeft verwoord, het meest interessant. Voor het overige hoop ik dat het Personal Entertainment System een uitgebreide keuze heeft en voldoende afleiding kan bieden.
De beneden peil zijnde service kan ik echter niet beamen. Heb steeds een zakje nootjes of crackers gekregen tussendoor en ook steeds een watertje, een fruitsapje of iets anders, ook wanneer ik er om vroeg.
‘Beneden peil’ is wellicht wat overdreven, maar ik miste en opzichte van de vorige vluchten gewoon hier en daar wat. En een mens is snel verwend he. Dezelfde ervaring als iemand ook in oktober kennelijk al eens had, zie
http://turbulentie.nl/dbase/vliegervaringen.cgi?ervaringen_airline_name=China%20Airlines&ervaringen_recordnummer=6706
Deze week heb ik AMS-BKK-AMS geboekt bij China Airlines voor vertrek 13 Feb en retour 19 Feb. Er wordt op dit traject geen First meer aangeboden. Ik heb buesiness geboekt en kom een stoel reserveren in de punt waar voorheen First zat. Het lijkt me dat hierdoor een refurbished toestel gegarandeerd is??? Ik meen hier gelezen te hebben dat het verschil bij CA tussen economy en business groot zou zijn…. Ik vind € 1.600,- voor business een hele nette prijs.
Natuurlijk is het verschil tussen economi de de business groot. Grotere en confortabeler stoelen, meer beenruimte en luxer eten. Ik heb twee keer met hun business gevlogen en vond het prima. Keerzijde is toch nog steeds dat je het dubbele voor die 12 uurtjes betaald.
Ik heb in 1993 gevlogen met ci toen nog met de Taiwanese vlag op de “staart”!
Toen was het een prima maatschappij en dat is het nog steeds.