Ukraine International Airlines, die ook regelmatig goedkope vliegtickets naar Bangkok aanbied, raakt deze zomer bijna de helft van de slots op Schiphol kwijt. De luchtvaartmaatschappij uit de Oekraïne moet daarom de grotere Boeing 767-300ER gaan inzetten, zo schrijft Luchtvaartnieuws.
Schiphol raakt vol en kan niet meer verder groeien. Dat gaat ten koste van Ukraine International die de ochtendvluchten moet inleveren. Het aantal wekelijkse vluchten in het zomerseizoen, dat eind deze maand begint, gaat daardoor terug van dertien naar zeven per week. Door het schrappen van de ochtendvlucht zijn er veel minder aansluitingen voor overstappende passagiers in Kiev.
Om het verlies aan slots enigszins te kunnen opvangen gaat Ukraine International in de zomer, tussen Kiev en Schiphol, de grotere Boeing 767-300ER inzetten, die komt dan ter vervanging van de huidige Boeing 737-800. De luchtvaartmaatschappij is in gesprek met Brussels Airport om vanaf daar extra vluchten in te zetten.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Minimumloon stijgt in proefregio’s naar 400 baht per dag
- Thailand video's25 december 2024Lachen met kerst in de tropen met Don en Ron (video)
- Column25 december 2024Tweede kerstdag: Een vreemd fenomeen…..
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Thaise overheid helpt ouderen met financieel steuntje in de rug
Mijn vrouw heeft een ticket via deze maatschappij geboekt en is nu in Thailand. Eerder deze week ontvingen wij een mailtje waarin botweg werd medegedeeld dat de vlucht van Kiev naar Amsterdam is geschrapt. Krij wel ca. € 250 terug, maar moet hiervoor zelf een enkeltje terug kopen. Kosten bijna € 600. Geboekt bij tripsta.nl dus maar proberen geld terug te krijgen.
Artikel 12 van de Algemene Voorwaarden van Tripsta S.A. luidt:
==
12. Toepasselijk recht
Deze website wordt beheerd door een Griekse vestiging en deze overeenkomst wordt beheerst door de Griekse wetgeving. U stemt hierbij onherroepelijk in met de exclusieve bevoegdheid van de rechtbank van Athene, Griekenland, voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met het gebruik van deze website.
==
Ik vraag me toch werkelijk af wat iemand bezielt om via een Griekse onderneming een vlucht met een Oekraiense maatschappij naar Thailand te boeken.
Doe in ieder geval íets aan onderzoek, al is het alleen maar de naam Tripsta intikken in Google Maps. Dan weet je binnen 10 seconden voldoende.
.
https://photos.app.goo.gl/rNla57VlK6ZD3fXw2
.
U zult het van hun generositeit moeten hebben, want om deze onderneming voor een paar honderd euro in Athene te laten dagvaarden is natuurlijk niet zinvol.
Heeft u al wel gecontroleerd of de vlucht inderdaad geannuleerd is door Ukraine International?
Niet dat het heel veel zal uitmaken, maar als er aanvankelijk wel een ticket gekocht was kunt u wellicht ook – of beter – met U.A. tot een vergelijk proberen te komen.
Inderdaad helaas nogal impulsief gehandeld. Dacht te maken te hebben met iets vergelijkbaars als vliegtickets.nl en al die anderen. Gezien mijn situatie ( na ruim 36 jaar in de WW beland ) moest ik kiezen voor een goedkoop ticket. Zat ook redelijk aan data gebonden vanwege het bijwonen van een boeddhistische herinnering aan haar vorig jaar overleden moeder.
Probeer nu maar een beroep te doen op EU-regels ( voor zo ver aanwezig) via mijn reisverzekering.
Dank in ieder geval voor je onderzoek.
Hoi Bert,
Heb zelf een vlucht geboekt voor in juli&en augustus terug met UIA via Gate1, Gisteren mail gehad van Gate1 dat de terugvlucht helaas niet door gaat . geanuleerd door de maatschappij. Heb full refund gehad voor totale reis. met
Brussel en Dusseldorf zijn de lachende 3e van het falende Nederlandse luchtvaartbeleid.
Het kan ook gewoon heel simpel merendeel van de vakantie charters naar b.v. Spanje en Turkije naar regionale luchthavens als Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Groningen verplaatsen.
En overige vluchten van grote internationale airlines op schiphol houden, nu gaan er meer en meer airlines naar het buitenland en dat is alleen slecht voor Nederland.
Niks falen maar gewoon prioriteiten stellen en het aantal vluchtbewegingen kan niet omhoog dus moeten sommige maatschappijen ergens anders heen om die maatschappijen die veel groter zijn extra vluchten aan te kunnen bieden.
Zie niet in hoezo dat slecht voor Nederland is want Schiphol kan nu eenmaal niet meer behappen maar blijft wel op het zelfde aantal bewegingen zitten.
En ik weet niet of die maatschappij het erg druk heeft maar ook al komen ze met een ticket naar Bangkok voor €100 minder dan nog denk ik aan MH17 en betaal ik wel iets meer en vlieg via andere route.
Schiphol kan best meer behappen, maar dat mag niet.
Wat heb MH17 er nou mee te maken? Dat was 1 Maleisië toestel en werdt neergehaald met 1 buk raket van Russische afkomst.
Je hoort en leest regelmatig over Schiphol en dat de luchthaven aan zijn maximum capaciteit zit qua milieubelasting e.d. Natuurlijk is het druk op Schiphol de 4e luchthaven van Europa en centraal gelegen in dit Werelddeel. Er worden vluchten verplaatst naar Eindhoven Airport en in de toekomst naar Lelystad. Er gaan nu stemmen op in de politiek om een 2e Schiphol aan te leggen in de Noordzee dit alles met meer vliegbewegingen en belastingen voor het milieu. Ik begrijp natuurlijk dat het geld moet blijven rollen maar hoever kan je gaan? Om het milieu te sparen mag je in sommige steden niet meer met je dieselautootje rijden en de houtstookkachels worden ook al ter discussie gesteld dit staat in schril contrast met het uitbreiden van vliegbewegingen boven Nederland. Waarom niet geïnvesteerd in hoge snelheidstreinen in Europa zo dat alle afstanden binnen de 1000km per snelle trein kunnen worden afgelegd. Goed voor het milieu en het geeft lucht in onder andere Schiphol en andere Europese luchthavens dan kan U.K.-Arlines gewoon blijven vliegen op Schiphol en zijn de wachtrijen bij de security in de zomer ook niet zo lang. Kennelijk denkt de politiek anders.