Met Turkish Airlines voordelig van Amsterdam naar Bangkok vliegen (met een tussenstop in Istanbul)
Vanaf december zal Turkish Airlines het aantal vluchten tussen Schiphol en Istanbul Airport opvoeren naar vijf keer daags. Momenteel zijn er dagelijks vier vluchten, die hoofdzakelijk met Airbus A330 toestellen worden uitgevoerd. De nieuwe toegevoegde middagvlucht zal met een Airbus A320 vliegen.
De nieuwe vlucht, TK1962, staat gepland om 14.00 uur te vertrekken vanaf Schiphol en zal rond 19.30 uur lokale tijd landen op Istanbul Airport. Turkish Airlines breidt haar diensten uit door middel van haar dochteronderneming AnadoluJet, die in 2024 de naam AJet zal aannemen. AnadoluJet biedt nu al twee dagelijkse vluchten aan tussen Schiphol en Istanbul’s Sabiha Gökçen Airport.
Op de route van Amsterdam naar Istanbul verzorgt Turkish Airlines niet alleen directe vluchten voor passagiers, maar biedt het ook aansluitende vluchten naar diverse bestemmingen in Azië zoals Thailand en Afrika.
Van Istanbul naar Bangkok
Turkish Airlines biedt momenteel directe vluchten per dag aan van Istanbul naar Bangkok. Deze vluchten vertrekken vanaf Istanbul Airport (IST) en landen op Suvarnabhumi Airport (BKK) in Bangkok. De gemiddelde vluchtduur is ongeveer negen uur en dertig minuten.
De specifieke vlucht, TK68, wordt uitsluitend bediend door Turkish Airlines, met 21 vluchten per week, wat neerkomt op een wekelijkse capaciteit van 26.010 passagiers. De vliegafstand tussen Istanbul en Bangkok is ongeveer 4.665 mijl (of 7.508 kilometer), en de snelste directe vlucht duurt ongeveer 9 uur en 35 minuten.
Vanaf juli 2023 zijn er 38 vluchten per week van Istanbul naar Bangkok, uitgevoerd door zowel Turkish Airlines als Thai Airways. Deze vluchten maken deel uit van allianties zoals OneWorld, SkyTeam en Star Alliance, en bieden verschillende klasse-opties zoals Economy, Premium Economy, Business Class en First Class. Het voornamelijk gebruikte vliegtuig voor deze route is de Airbus A330-300.
Turkish Airlines heeft regelmatig aanbiedingen naar Bangkok, ook de businessclass tarieven zijn interessant.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)
Nog niet met Turkish Airlines naar Bangkok gevlogen, maar wèl een nog langere afstand – retourtje Zuid-Afrika in Business Class in een A330. Niks op aan te merken, maaltijden etc. uitstekend. In die A330 wel een 2-2-2 configuratie in Business, tegenover de 1-2-1 opstelling bij, bijvoorbeeld, EVA Air.
De businesslounge in Istanbul vond ik ronduit geweldig. Neem wel de tijd voor een overstap, de afstanden tussen de gates kunnen nogal groot zijn. En inderdaad: Star Alliance, net zoals EVA Air, Thai en Singapore Airlines.
Op 14 Feb werd ik na het uitvallen van de EVA vlucht naar BKK door EVA omgeboekt naar Turkisch Airlines voor 15 Fen. Chapeau voor beiden van EVA zonder omhaal op eerste aanvraag de € 600,= vertraging compensatie ontvangen. En de vlucht met Turkisch Airlines was een prettige ervaring met een efficiënte overstap op Istanbul. Prima service, smakelijke maaltijden en vriendelijke bemanning. Kortom, voor een volgende reis het overwegen waard.
Op 8/11/23 met Turkish Airlines gevlogen vanuit Brussel.
Zeer weinig zetelruimte.
Fijne luchthaven in Istanbul.
Al jaren vlieg ik met TA van Dusseldorf naar Bangkok en terug, altijd naar tevredenheid. Sinds corona is het helemaal mis, veel vertragingen, zo lang zelfs dat een compensatie op zijn plaats is, ook volgens henzelf. Wordt er na de vlucht een briefje in je hand geduwd om contact met ze op te nemen maar dit blijkt onmogelijk. Op hun website meerdere malen een feedback gestuurd met de notitie om contact op te nemen, niets. Dagen naar Bangkok gebeld, geen contact mogelijk. Niet echt een klantvriendelijke maatschappij.
3 oct vlucht naar IST 1 u vertraging.Verder naar Bangkok 3 u te laat in Bkk.Maar nu de terugreis.Mijn ticket tijd op 2/11 was 23:15.werd op 3/11 om 01:45 naar IST met gevolg vlucht gemist.Om een boarding pas te halen moest ik een lange weg bewandelen naar transfer(dat heet daar Care Center.)lekker zoeken zo. Zou vlucht 1951 naar AMS gehad moeten hebben die ik niet haalde door de grote vertraging in BKK.Bij Care Center was het een zooitje personeel onbeschoft.Om dat ik hartpatiënt ben ging ik niet in die chaos staan en na vele verzoeken om mij te helpen gebeurde dat na ruim een uur..Ik reisde op een business class ticket en kreeg een Economy boarding pas.en had de slechtste plaats (32B) achter in de staart.hhet was vlucht 1957 die wegens de storm CHIRION niet mocht vliegen ook vlucht 1951 daarvoor niet en zijn toch opgestegen en geland die een groot risico had op een goede landing.
Dit is mij achteraf gemeld.Het was ook een spookvlucht..moest 10:30 landen maar werd !5:30
Op Schiphol geen bagage op de band als sluitstuk.
TK op plaats 100 van slechte airline
B.M
Vond het fijn dat er een periode was dat je vanaf Istanbul rechtstreeks naar Rotterdam kon vliegen.
Jammer dat dat niet meer kan.