Redactionele bronvermelding: KITTIKUN YOKSAP / Shutterstock.com

Volgens Skytrax is Qatar Airways verkozen tot de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld in 2024, waarmee ze Singapore Airlines, de winnaar van vorig jaar, van de troon stoten.

Emirates, All Nippon Airways en Cathay Pacific maken de top vijf compleet. In Europa is Turkish Airlines de nummer één, gevolgd door Air France en SWISS. Skytrax baseert deze ranglijst jaarlijks op consumentenenquêtes.

Uit de Benelux weet slechts één maatschappij de wereldwijde top 100 te halen: KLM, die dit jaar op plaats 26 staat, een positie lager dan vorig jaar.

Skytrax blijft echter niet zonder controverse. Zo ontving Lufthansa ooit vijf sterren voor een Business Class-product dat nog niet was geïntroduceerd, en er zijn vragen over de onderzoeksmethodiek. Toch zijn de resultaten over het algemeen in lijn met de reputaties binnen de luchtvaartsector.

Enkele opvallende resultaten: Cathay Pacific heeft de beste Economy Class, Singapore Airlines scoort met het beste cabinepersoneel en de beste First Class, Qatar Airways biedt de beste Business Class en Japan Airlines blinkt uit in Premium Economy. EVA Air, nummer 8 wereldwijd, heeft de beste catering in Premium Economy.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl

7 reacties op “Turkish airlines beste airline in Europa en EVA Air heeft de beste catering in Premium Economy”

  1. Cornelis zegt op

    Mooi om te lezen dat naast het bij vele Thailandgangers populaire EVA Air, ook Turkish Airlines goed uit de bus komt – ik vlieg daarmee dit najaar naar Thailand. Vanaf Schiphol zijn er 5 vluchten per dag naar IST, en vanuit IST is er 2x per etmaal een rechtstreekse vlucht naar Suvarnabhumi, plus eentje met een tussenstop in Hongkong. Het in het Europese deel van Istanboel liggende IST is het nieuwe vliegveld, daarnaast wordt er ook nog van Amsterdam naar het oude vliegveld (SAW) in het Aziatische deel van de stad gevlogen, maar daar heb je niets aan als je uiteindelijke bestemming Bangkok is.
    EVA Air en Turkish Airlines zijn beide lid van de Star Alliance.

  2. Bert zegt op

    Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de Lufthansagroep.
    Om 3 redenen.
    #1 De overstap is in Wenen, Zurich, Munchen of Frankfurt en dan heb je ruim 10 uur om een dutje te doen.

    #2 De overstap is in Schengengebied, dus aldaar paspoortcontrole en in Dusseldorf kun je dan zo doorlopen zonder paspoortcontrole en je koffers zijn meestal binnen 10 minuten op de band omdat de meeste op die vluchten alleen handbagege hrbbrn.

    #3 Dusseldorf is voor mij veel dichterbij dan Schiphol en veel rustiger.

    Maar ieder zijn eigen keuze.

  3. Pieter zegt op

    Wij hebbenTurkish Airlines nog nooit geprobeerd naar BKK, maar misschien komt dat nog.
    Hoge SkyTrax vermelding van Qatar airlines is zeer zeker niet van toepassing voor de economy class. We vlogen in laatste 3 jaar een keertje Qatar , maar vonden het zelfs een klasse minder dan Emirates. Singapore airlines is ook zeer zeker een klasse hoger dan Qatar en Emirates , maar heeft het nadeel van AMS-Singapore dat je eigenlijk over Thailand heen vliegt en dan moet wachten en weer “terug” vliegen. Emirates heeft trouwens (onze meer dan 10 jaren ervaring) een heel groot verschil in cabine kwaliteit op het traject AMS-Dubai in vergelijking met Dubai -BKK. Dat laatste traject heeft soms heel slechte cabines, service teams en vliegtuigen ! (wij nemen meestal de 2.05 uur overstap en gokken niet met een kortere overstap, dus mogelijk komt het ook daardoor).

  4. Johann zegt op

    Skytrax is een uiterst commerciële organisatie. Totaal niet objectief. Ook hier, wie (goed) betaalt bepaalt. Kijk u bv bij de klantenwaardering KLM dan is dit alles behalve erg positief. Niettemin krijgt KLM een goede waardering van Skytrax.

  5. Corrie zegt op

    Wij vliegen altijd met de KLM
    Rechtsstreeks super fijn vertrek15.00 en als je gegeten hebt oogjes dicht en voor je het weet is het ochtend. 12.5 vliegen
    Maar ieder zijn eigen ervaring.
    November alweer geboekt. Fijne reis allemaal. Gr.Corrie

  6. Arno zegt op

    De laatste keren met Thai air vanuit Duitsland gevlogen, dit in verband met doorvliegen naar Udon Thani. Als je met Thai air 30 kg bage hebt en je vliegt binnen 24 uur door met Thai air naar Udon Thani dan mag 30 kg bagage mee, en anders is 20 kg het bagage het maximum voor de vlucht van BKK naar Udon Th.
    Voor laatste keer was de catering bij Thai air erbarmelijk slecht en hadden we bijna besloten nooit meer met Thai air te vliegen.
    Wegens het aantal kilo’s bagage verhaal recent toch weer Thai air gevlogen en nu was de catering een stuk beter.
    In het verleden met EVA air en Etihad gevlogen,
    Etihad is prima, maar de overstap te Abu Dhabi duurde ons te lang.
    Geen idee hoe nu na vele jaren EVA air is, maar gezien onze ervaringen voorheen heeft EVA air nog steeds de voorkeur, maar jammer genoeg vliegt EVA air niet vanaf Frankfurt.

    Gr. Arno

  7. Arno zegt op

    De laatste drie keer met Thai Air gevlogen, dit wegens het doorvliegen naar Udon Thani.
    Voorheen Thai Smile, nu Thai Air mag je maar 20 kg bagage meenemen.
    Maar als je vanuit buitenland met Thai Air in BKK aankomt met 30 kg bagage en je vliegt binnen 24 uur door dan mag je wel 30 kg bagage meenemen naar Udon Thani.
    Vorige keer was het eten dermate slecht dat ik een vette onvoldoende gegeven heb op de enquette welke Thai Air hield.
    Gelukkig was de laatste keer het eten een stuk beter.
    Etihad hebben we een paar keer mee gevlogen, prima bevallen, maar de overstap in Abu Dhabi vonden we toch te lang.
    In het begin veel met EVA Air gevlogen en jammer genoeg vliegt die maatschappij niet vanaf Frankfurt, want EVA air heeft nog steeds de voorkeur.

    Gr. Arno


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website