Thailand gaat de samenwerking met de International Civil Aviation Organization (ICAO) intensiveren om zo het land om te vormen tot een regionale luchtvaarthub.
De overeenkomst is bekendgemaakt door premier-generaal Prayut Chan-o-cha na gesprekken met dat ICAO-secretaris-generaal Juan Carlos Salazar. De premier herhaalde het belang van burgerluchtvaart en benadrukt dat de natie voortdurend werkt aan het uitbreiden van zijn capaciteit en zorgen voor duurzame groei volgens de ICAO-normen.
Generaal Prayut zei ook dat Thailand vastbesloten is om het centrum van luchtvaartactiviteit in de regio te worden. Secretaris-generaal Salazar laat weten dat de ICAO, Bangkok erkend als een van ’s werelds belangrijke bestemmingen voor handel en toerisme.
Zowel de Thaise premier als de secretaris-generaal van de ICAO waren het erover eens dat er meer samenwerking nodig is om de sector nieuw leven in te blazen. De twee bespraken ook andere samenwerkingen en het eventueel deelnemen aan de ICAO Air Navigation Commission in de nabije toekomst.
Bron: NNT- National News Bureau of Thailand
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand tips30 januari 2025Buriram: waar geschiedenis en sport samenkomen
- Eten en drinken30 januari 2025‘Naam Keng’ in je bier
- Bezienswaardigheden30 januari 2025Sukhothai Historical Park (video)
- Eten en drinken28 januari 2025Streetfood in Thailand: Kwarteleitjes – Khai Nok Krata (video)
Hét kenmerk van regionaal vervoer (via de lucht) is dat het meestal point-to-point (P2P) is. Een “hub” vind ik dan ook opmerkelijk. Wellicht dat hier bedoelt wordt om rechtstreeks vanuit Phuket via Bangkok door te kunnen vliegen naar bijv, Kuala Lumpur. Maar de beperking daarin ligt volgens mij hoofdzakelijk bij de airlines zelf.
Maar als het plan behelst om vanuit Kuala Lumpur van via Bangkok naar bijv. Bombay te vliegen, dan gaat het plan niet werken. Dan vliegt men gewoon P2P