THAI gaat vliegen naar landen met hoge vaccintiegraad
Thai Airways International (THAI) heeft aangekondigd dat zij vanaf 1 oktober tickets gaat verkopen voor geselecteerde internationale vluchten naar bestemmingen met hoge vaccinatiegraad.
De luchtvaartmaatschappij zal opnieuw vluchten beginnen naar lucratieve markten in Europa, zoals Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland, evenals enkele steden in Japan en Australië.
Het besluit om de vluchten te hervatten komt nadat deze landen melden dat inmiddels minimaal 70% van hun bevolking is gevaccineerd.
Vooral China is een zeer winstgevende bestemming, maar dat land zal naar verwachting volgend jaar terug zijn op het vluchtnetwerk van THAI, aldus Chai Eamsiri, van THAI.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand23 december 2024De redactie wenst alle lezers fijne feestdagen!
- Nieuws uit Thailand23 december 2024Illegale handel in medicijnen bedreigt volksgezondheid
- Nieuws uit Thailand23 december 2024Thaise regering komt met steun en voordelen voor een zorgeloze nieuwjaarsvakantie in 2025
- Achtergrond23 december 2024De kerstboom: van heidense symbolen tot feestelijke traditie
Houd dit ook in dat ik als Nederlander ( 83,5 % vaccinatiegraad ) via Dusseldorf of Frankurt naar Bangkok kan vliegen ?
Beste Theo,
Het gaat over de vluchten van THAI airways.
THAI airways is lid van een STAR ALLIANCE. Maatschappijen binnen deze alliantie werken samen.
Andere leden van STAR ALLIANCE zijn o.m. Lufthansa en Brussels Airlines
Dus zou je volgens mij perfekt vanop Schiphol of Brussel naar Thailand kunnen vliegen met overstap in Duitsland, waarbij de vlucht naar Duitsland uitgevoerd wordt door een van die maatschappijen.
Dit werkt ook in omgekeerde richting (tgerugvlucht).
Dat kan nu ook als, dus waarom zou dat met Thai niet kunnen?
Ik moet toegeven dat ik mijn verwachtingen en mijn beeld over Thaise overheden en haar dienaren in de afgelopen 20 jaar herhaaldelijk naar beneden heb moeten bijstellen. Meermaals na een persoonlijke negatieve ervaring, maar ook herhaaldelijk na ontstentenis over de aanpak van diverse maatschappelijke issues.
De door Thaise autoriteiten veelvuldige, compleet inconsequente en vaak tegengestelde aankondigingen over al dan niet veranderende inreisvoorwaarden in Covid tijd heeft bij mij het vertrouwen in de Thaise autoriteiten en het door hen gevoerde (non-)beleid ondertussen helemaal gekelderd.
Wie gelooft die mensen nog?
Heeft Thai Airways nu écht zijn zaakjes (balans, technische veiligheid, licenties piloten, etc …) op orde dat ze terug lange afstand kunnen vliegen?
Hoeveel mensen moeten nog terugbetaling ontvangen van vluchten die eerder nooit uitgevoerd werden?
Gaat Thai Airways nog een ronde vluchtannuleringszwendel draaien of gaan ze opnieuw écht vliegen?
Mij persoonlijk passen hun vluchttijden van BRU naar BKK en aansluitende binnenlandse vluchten perfect en toch durf ik bij hen momenteel niet boeken. Het lijkt me iets te veel op gokken … en dat is in Thailand bij wet verboden, toch?
Beter wachten.
Ik kocht een ticket BRU-BKK H/T in augustus 2019 voor vlucht in mei 2020, 538 EUR. Ik wacht nog altijd op refund inderdaad. Laatste e-mail van Thai Aurways ontving ik in juni 2021, zeggende dat het nog 12 maanden kan duren. Dus in het beste geval ontvang ik refund in juni 2022, bijna drie jaar na mijn aankoop.
Ik wacht ook nog altijd op refund van een afgeschaft concert van Santana in Antwerpen in maart 2020, ditmaal ca. 140 EUR.
Nou zolang ik mijn geld (2700 euro) niet terug ontvang.
stap ik nooit meer in bij Thai Airways
En zou ik terug ontvangen (ik ben bang van niet)
Dan nog niet
SCHANDE
gr kees
THAI zit middenin een herstructurering. Vliegtuigen en personeel verdwijnen, er blijven uiteindelijk 58 vliegtuigen over (van de oorspronkelijke 100). Het is de bedoeling, en onvermijdelijk, dat er ook routes verdwijnen. Ongetwijfeld ook Europese routes.
Naar mijn idee staat Brussel in de Top 3 van te verdwijnen Europese routes. Die top 3 wordt verder aangevuld met Stockholm of Kopenhagen en Milaan of Rome. De reden is simpelweg dat er te weinig passagiers op die route zijn en/ of andere routes meer opleveren.
THAI verkoopt nog steeds tickets, al dan niet via reisbureaus. Maar dat biedt geen enkele zekerheid dat die vluchten ook doorgaan. Dan is het of geld terug of omboeken via bijv. Parijs of Frankfurt. Gelet op de huidige situatie bij THAI zou ik heel voorzichtig om een ticket bij hen te kopen. Of op z’n minst met een creditcard betalen, zodat je bij een faillissement je geld kunt terug vorderen vanwege “niet geleverde dienst”.
Het is een tijdje niet gelukt maar momenteel kan je terug vlotjes tickets kopen via hun eigen website voor rechtstreekse vluchten vanuit Brussel/Zaventem naar Bangkok.
Het lijkt erop dat er geen vuiltje aan de lucht is…
Schijnt bedriegt.
Tickets verkopen kunnen airlines wel en als er aanleiding toe is, dan annuleren ze die vluchten even snel. Dan heeft u de keuze tussen geld terug of reizen via een ander vliegveld (in geval van Brussel zou dat Frankfurt zijn, waarbij Brussel Airlines of Lufthansa als Star Alliance-partners u naar Frankfurt brengen).
Dat je tickets kunt kopen, zegt h-e-l-e-m-a-a-l niks, nada, noppes! THAI zit in een herstructurering en er wordt gekeken naar de routes. Dit jaar nog gaan er 42 vliegtuigen uit. Dat heeft gevolgen voor de routes. Dus op korte termijn gaan er ook routes verdwijnen. Chinese routes leveren geld op, bepaalde Europese routes niet. Dat geldt ook voor Australische routes, maar dat is voor ons niet interessant.