Thai Airways mag 38 nieuwe vliegtuigen kopen of leasen
Minister van Transport Saksayam Chidchob heeft groen licht gegeven aan Thai Airways International Plc (THAI) om 38 nieuwe vliegtuigen te kopen en leasen. Daar hangt een prijskaartje aan van ongeveer 136 miljard baht. THAI maakt al jaren fors verlies, de vakbonden zijn dan ook tegen de investering.
Volgens Saksayam gaat het om een noodzakelijke investering en zal er op worden toegezien of de aanschaf van nieuwe vliegtuigen daadwerkelijk het concurrentievermogen van de Thaise nationale luchtvaartmaatschappij zal vergroten.
De arbeidersvakbond van THAI, is tegen geien de grote schuld van meer dan 100 miljard baht die THAI nu al heeft. Saksayam zegt dat THAI moet investeren omdat de bestaande vloot veroudert, en dit soort stappen zijn noodzakelijk om te overleven. THAI zal worden gevraagd een nieuwe prijsstrategie uit te werken om het concurrentievermogen te vergroten.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
- Stranden22 november 2024Toei Ngam Beach, een prachtig strand nabij Pattaya
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
Wanneer gaat Thai weer op Schiphol vliegen?
Misschien van zodra Brussel te duur of niet meer interessant is.
Jet Airways uit Indië heeft om de zelfde reden reeds eerder zijn vluchten verhuisd van Brussel naar Schiphol… En ze zijn volgens mij niet de enigen die Brussel verlaten hebben…
Of misschien gaat Thai Airways zijn bestemmingen uitbreiden of zijn vluchten herschikken…
Er is niet vermeld wanneer die vliegtuigen geleverd worden en om welke vliegtuigen (korte of lange afstand) het gaat…
Thai kennende: ze zullen volgens mij wachten tot de vliegtuigen geleverd zijn en dan pas beslissen op welke verbindingen ze die kunnen gebruiken… Logisch toch?
Afwachten en hopen…
Maar weet dat als er een maatschappij komt er dan wellicht ook een andere gaat…
Als Thai Airways het al zou willen dan kan het nog niet als niet een andere maatschappij zgn. slots inlevert – of wanneer Schiphol het aantal vliegbewegingen mag uitbreiden.
Beste lezers,
Wij vliegen nooit Thai Airways wegens veel te hoge prijzen, wij vliegen steeds Business Class daar eens wij aankomen in Bangkok wij onmiddellijk doorvliegen naar Chiang Mai naar onze firma ginds.
Mijn vrouw (Thai) heeft éénmaal gevlogen met Thai Airways en was zeer teleurgesteld, zeer smalle stoelen en de ruimte voor de benen aan de krappe kant, ik met m’n 205 cm groot zou mij daarin zeer ongemakkelijk voelen.
Ik begrijp dat ze nieuwe vliegtuigen willen aanschaffen maar zouden ze niet beter de ruimte momenteel wat aanpassen, als zoon van een oud voorzitter van een luchtvaartmaatschappij, zij hadden Boeing 737 en Boeing 767 in hun vloot, kan elke luchtvaartmaatschappij zijn toestel indelen zoals hij/zij dat wilt. Na m’n vader wou de opvolger de oceaan oversteken wat met andere grotere vliegtuigen moest gebeuren wat tenslotte tot een faillisement leidde. Vele mensen zien het soms veel te groot, vooral politici, met alle gevolgen achteraf, de meeste zoniet alle politici denken enkel wat eigen baat uit te halen net zoals hier in Thailand, soms moet je eens luisteren naar de vakbonden, de gewone mensen, maar ja kijk eens in België, politici luisteren niet of nauwelijks naar de bevolking, enkel hun postjes is van belang. Wat gebeurt is met SABENA was enkel te wijten door het slechte beheer en te hoge prijzen.
Waarom gaat Thai Aiways dezelfde kant op ? Sommige politici zien een mooie kans om hun te verrijken en begrijo niet welke banken nog willen lenen als je zo’n (100 miljard Baht) deficiet hebt. Als de bevolking naar de bank trekt voor een lening moet je daar hetéén en hetander tegenover kunnen plaatsen zoniet wordt je wandelen gestuurd …. Wanneer gaat dat eens stoppen, kopen kan iedereen maar een betere dienstverlening verzekeren daar liggen de politici niet wakker van. Ze zouden beter hun oude toestellen eerst proberen te verkopen en met dat geld nieuwe of nieuwere toestellen aankopen. en niet EN EN
.Dank U voor uw aandacht.
André