Thai Airways International (THAI) bereidt zich voor op het aankomende hoogseizoen door het internationale vliegaanbod uit te breiden, in een poging om meer toeristen te trekken.

Een belangrijke nieuwe stap voor THAI is de hervatting van de vluchten naar Istanbul, Turkije – een cruciaal luchtvaartknooppunt dat Azië, Europa en Afrika met elkaar verbindt. Dit besluit volgt op een memorandum van overeenstemming dat in augustus is getekend tussen THAI en Turkish Airlines.

Vanaf december zal THAI dagelijks een vlucht naar Istanbul aanbieden, onder vluchtnummer TG900, uitgevoerd met een Airbus A350-900. De vlucht vertrekt om 23:45 vanaf Suvarnabhumi Airport en arriveert om 6:05 lokale tijd in Istanbul.

CEO Chai Eamsiri lichtte de uitbreidingsplannen van de luchtvaartmaatschappij toe en gaf aan dat THAI nieuwe vluchten zal introduceren naar Oslo (Noorwegen), Milaan (Italië), Sydney en Perth (Australië).

Chai merkte verder op dat de nationale luchtvaartmaatschappij verwacht dat de bezettingsgraad van de cabine op vluchten vanuit China in het vierde kwartaal met 75% zal toenemen, dankzij het nieuwe visumvrijstellingsbeleid voor Chinese burgers. Dit beleid zou naar verwachting maandelijks 240 miljoen baht aan inkomsten genereren gedurende de visumvrije periode, die loopt tot 29 februari 2024.

Het visumvrijstellingsbeleid heeft al gezorgd voor een toename in boekingen op populaire Chinese reisplatforms zoals Ctrip en Tuniu. Om aan deze groeiende vraag te voldoen, plant THAI dagelijkse vluchten naar Beijing, Shanghai, Guangzhou, Kunming en Chengdu.

Verder breidt THAI haar diensten uit naar Japan, met dagelijkse vluchten naar Sapporo en Fukuoka, verhoogt het aantal vluchten naar Tokio van 21 naar 28 per week, en start het chartervluchten naar Sendai. Vanaf 1 december zal Taipei twee vluchten per dag ontvangen.

Vanaf 29 oktober breidt THAI tevens haar diensten uit naar Hanoi en Ho Chi Minh City in Vietnam. Op 1 december wordt een nieuwe route naar Kathmandu, Nepal, gelanceerd, wat de connectiviteit van de luchtvaartmaatschappij verder zal verbeteren.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

10 reacties op “Thai Airways breidt vliegaanbod uit: nieuwe routes en visumvrije voordelen voor Chinese reizigers”

  1. Roger zegt op

    En weer geen rechtstreekse vluchten naar Brussel. Ik begrijp niet waarom men dit destijds afgeschaft heeft, die vluchten zaten vele keren goed vol, dus waren zeker rendabel. Ik hoop van harte dat ze dit in overweging nemen.

    Er is momenteel geen enkele maatschappij die ‘direct flights’ naar Brussel aanbiedt. Een spijtige vaststelling.

    • Philippe zegt op

      Inderdaad spijtig, maar we weten niet wat er zich achter de schermen afspeelt. De centjes zijn sowieso belangrijk (landingsrechten, fuel, maaltijden, bagagehandeling ed.) maar onderschat de politieke inmenging en/of afspraken met andere luchtvaartmaatschappijen ook niet.
      Trouwens Singapore Airlines, China Airlines, Japan Airlines, American Airlines, Qantas .. vliegen die op Zaventem .. toch ook niet.
      Misschien eventjes met beide voetjes op de grond blijven en onze “regionale” luchthaventje niet vergelijken met Frankfurt, Parijs, London en ja Amsterdam, die de grote jongens wel aanvliegen.
      Last but not least “aan staken geen gebrek in Zaventem”, ook geen reclame !
      We zitten, als zogenaamde hoofdstad van Europa, normaal gezien in een gunstige positie om Zaventem op de kaart te brengen, maar ja we zijn ook dikwijls kampioenen in het vernietigen van onze troeven.
      In ieder geval goed nieuws dat Thai Airways zich terug positief ontwikkelt .. hopelijk maken ze veel profit waarmee ze hun schulden eindelijk kunnen aflossen, met name ook aan de vele Thailandblog lezers die ondertussen hier al enkele jaren op zitten te wachten (godzijdank ben ik daar niet bij).

      • Louvada zegt op

        Goed beschreven Philippe, ik wil er nog aan toevoegen dat vermoedelijk ook Lufthansa daar voor iets tussen zit, onze luchthaven ligt onder hun vleugels dus moeten we via Frankfurt of Munchen en van daaruit met Lufthansa naar Brussel en zij beslissen, Wat ook mag gezegd is dat de kosten in Zaventem misschien wel eens te duur uitkomen als ze daar niet krijgen wat ze willen : staking ! Dat Thai Air vluchten hervat : t’ja ze hebben vliegtuigen genoeg hé er staan voor zover ik kon zien nog 28 aan de zijkant met afgedekte motoren. En toch gaan ze er 95 nieuwe als failliet bedrijf bestellen ? Als jij nog kan volgen ??? De regering ( en de poenpakkers daar in) zullen Thai Air wel afdekken het is trouwens de vlag van hun land die met fierheid beschermd wordt ?

      • Lodewijk zegt op

        Singapore vliegt terug op Zaventem en ANA (Japan) is altijd gebleven. Thai vloog 6 dagen per week en het vliegtuig zat vol tijdens het seizoen. Waarom niet herstarten, al is het maar 1x per week. Nu moet ik overstappen en dat kost veel tijd en comfort.

  2. bert zegt op

    Ik vind het nog altijd jammer dat Thai destijds ineens gestopt is met vliegen op Amsterdam

  3. Mister BP zegt op

    Als inderdaad zou blijken, dat er veel meer Chinese toeristen komen, is dat voor mij een reden om Thailand niet meer te bezoeken maar naar andere landen in de regio te gaan. Maar goed vanuit financieel standpunt begrijp ik de Thaise overheid wel.

    • Erik Kuijpers zegt op

      Mister BP, denk je in de regio geen Chinezen tegen te komen? Cambodja heeft ze ook. Er zijn er 1,4 miljard van en in NL en BE zijn ze ook al tientallen jaren aanwezig met ‘sambal bij?’. Net wat Philippe zegt, ze komen een flitsbezoekje brengen; je moet ze alleen niet aan een buffet tegenkomen maar die filmpjes heb je vast al eens gezien. Ik zou voor hen Thailand niet links laten liggen.

    • RonnyLatYa zegt op

      Voor Corona waren ze al met 12 miljoen die Thailand bezochten dus ….
      https://www.statista.com/statistics/1048386/thailand-tourist-arrivals-from-china

      Trouwens ze zijn overal…
      Ook in mijn dorp in België, waar een Chinees het lokale frituur heeft overgenomen.
      Zelfs onze nationale trots nemen ze dus over en ook wij hebben nu onze frietchinees 😉
      https://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/frietchinees

  4. Stefan zegt op

    Ook spijt dat Thai Airways niet terugkeert naar Brussel. Volgens mij waren de vluchten niet zo rendabel. De ticketprijzen lagen sinds jaren lager dan rechtstreekse vluchten uit Amsterdam. Thai was de enige met rechtstreekse vluchten maar de concurrentie was groot : Air France, KLM, Lufhthansa, Swiss, Austrian, Turkish, Emirates, Qatar, Etihad. Dit zijn nog maar de belangrijkste. Daarenboven denk ik dat buiten het Belgisch seizoen de prijzen en de bezetting te laag waren. En er waren 4 vluchten per week. Vaak zijn werkende Belgen gebonden aan een strakke vakantieplanning. De Belgische markt is kleiner en er konden weinig Fransen, Duitsers en Luxemburgers aangetrokken worden. Nederlanders hoorde je wel vaker op de vluchten,
    Anderzijds waren de ticketprijzen meestal duurder dan Parijs. Thai had er 2 vluchten per dag die ze blijkbaar ook moeilijk vol kregen.

  5. Philippe zegt op

    Maak je niet druk om de Chinezen, dikwijls hetzelfde als de Koreanen :-), die volgen steeds in grote lijnen / groepen “DE VLAG”, met zijn allen naar China town, met zijn allen naar Wat Arun, naar … noem maar op, en ’s avonds Chinese bingo avond of zoiets in Chinees hotel en Chinees eten …
    Die hebben ook maar meestal één week vakantie en gaan U dus niet in de weg lopen.
    Er wordt doorsnee minder verdient aan een chinees dan aan een farang maar ze zijn met velen, heel veel ! en daarmee is de finale balans in hun voordeel .. trouwens voor de gouvernementele toeristische statistieken zeker niet onbelangrijk en uiteraard voor hun vlaggenschip Thai Airways.
    Trouwens noem me één land waar er geen Chinezen naartoe gaan, buiten de Noord- Zuidpool en Taiwan.
    No worry Mister BP, er zijn en blijven nog voldoende plaatsen in Thailand waar je je “als farang” goed voelt en gewaardeerd wordt … hoop je ooit tegen te komen en dan kunnen we daar verder over filosoferen 🙂 555.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website