Zoals wij gisteren al schreven wil Thailand een internationale hub worden als het gaat om onderhoud en reparatie van vliegtuigen in de regio. Thai Airways International (THAI) en Airbus gaan daarvoor een onderhoudscentrum op U-tapao International Airport bouwen.
Vice-premier Somkid is blij met het besluit van Airbus en was gisteren, net zoals premier Prayut, bij de ondertekening van de overeenkomst. De investeringskosten gaan 20 miljard baht bedragen en beslaat een gebied van 2000 rai. Volgens Somkid laat de keuze van Airbus voor Thailand zien dat het land een belangrijke rol kan spelen in de luchtvaart.
Van de vliegtuigen die Airbus heeft gebouwd vliegen er ongeveer 40% in Azië en deze vliegtuigen moeten worden onderhouden en gerepareerd. Bij het toekomstige onderhoudscentrum op U-Tapao kan er straks aan maximaal 12 vliegtuigen, zowel groot als klein, gewerkt worden. Deze capaciteit is belangrijk voor de vliegtuigbouwer.
Op de foto Airbus Commercial Aircraft president and chief operating officer Fabrice Bregier en premier Prayut.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Expats en pensionado24 november 2024In Memoriam: Colin de Jong
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
Dus binnenkort is het gedaan met de rust in de lucht boven Pattaya ??
Nee hoor, dat onderhoud duurt wel een poosje. Dus heel veel gaat u er niet van merken. Bovendien komen hier echt niet de A380’s, maar eerder de A320’s van bijv. Thai AirAsia.
Hoe leuk dit bericht ook klinkt, in de regio zijn meerdere van dit soort werkplaatsen; Singapore en Manilla bijvoorbeeld (Manilla is volgens mij van Lufthansa Technik, maar niet uitsluitend voor LH). Met enige regelmaat vliegen A380’s van BA en LH naar Manilla en Singapore voor onderhoud.
Emirates en Engine Alliance hebben in Dubai ook elk een grote werkplaats voor onderhoud.