Schiphol start pilot met het voorspellen van wachttijden bij security
Schiphol is op haar website een pilot gestart met het tonen van de voorspelde wachttijd bij de securitycontrole in vertrekhal 1. Deze voorspellende informatie bij de securitycontrole is onderdeel van een persoonlijk reisschema dat Schiphol de reiziger biedt.
Bij een selectie aan vluchten waarbij de passagiers via vertrekhal 1 reizen, wordt de reiziger op Schiphol.nl ruim voor vertrek geadviseerd wat het ideale tijdstip is om de securitycontrole te passeren en hoelang de wachttijd op dat moment zal zijn naar verwachting. Vanaf twee uur voor het geplande vertrek van de vlucht wordt op Schiphol.nl dezelfde informatie over wachttijden getoond als op de fysieke borden bij de securitycontrole op de luchthaven.
Het voorspellen van de wachttijden bij de securitycontrole gebeurt op basis van een slim datamodel dat gebruikt maakt van historische data en verwachte passagiersaantallen. De pilot loopt tot begin oktober. Daarna wordt bekeken hoe het datamodel verder geoptimaliseerd en toegepast kan worden, onder andere voor de andere vertrekfilters op Schiphol.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
In plaats van voorspellen van wachttijden kan Schiphol beter werken aan het wegwerken van de wachttijden.
Door regelmatig uitvallen van brandstof toevoer, de lange wachttijden voor bagage, de zwendel met de (valet) parkeerplaatsen, de taxfree winkels die allesbehalve taxfree zijn, de belachelijk hoge luchthavenbelasting enz. En erger Schiphol is de luchthaven met de meeste ‘bijna’ ongelukken.
Reden des te meer om een buitenlandse luchthaven te kiezen.
En erger Schiphol is de luchthaven met de meeste ‘bijna’ ongelukken. Graag een bron van deze bewering
Kijk hier maar even, had je zelf ook kunnen vinden.
https://www.ad.nl/binnenland/schiphol-is-recordhouder-gevaarlijke-incidenten~aa18c38e/?referrer=https://www.google.com/
Ik hoef dat niet te vinden of op te zoeken, als jij iets beweert moet je dat onderbouwen met feiten (een bron). Gebruikelijk is om dat direct te doen en niet achteraf. Scheelt een hoop chat gedoe en daarom prettig voor alle lezers. Er wordt al voldoende onzin en onderbuikgevoelens hier gespuid.
Toen ik twee jaar geleden bij de securuty op Schiphol stond, stond er op het bord wachttijd 10 minuten.
Jammer genoeg duurde die 10 minuten een half uur.
Wachttijden voorspellen lijkt me nog een stuk lastiger.
Merkwaardig. Ipv het probleem via een app zichtbaar te maken lijkt het me verstandiger dat schiphol de personele bezetting bij security beter laat aansluiten bij de vluchtschema’s zodat wachtrijen voorkomen kunnen worden.