Schiphol komt met vernieuwde site en app
Amsterdam Airport Schiphol introduceerde maandag haar nieuwe website www.schiphol.nl en app waarmee zij passagiers die via Schiphol reizen een zo persoonlijk mogelijke ervaring wil bieden. Deze introductie is een belangrijke stap in de digitale transformatie die Schiphol de komende jaren door gaat maken. De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.
Per maand maken bijna drie miljoen mensen gebruik van de Schiphol-website en app. Dat zijn niet alleen Nederlandse reizigers, maar ook transferpassagiers, mensen die iemand komen ophalen of wegbrengen en de 65.000 mensen die op de luchthaven werken. Met de feedback van al deze miljoenen mensen wil Schiphol haar digitale kanalen elke dag verder verbeteren.
Vernieuwing digitale kanalen
Om de reiziger nog beter te bedienen, zijn de Schiphol-website én Schiphol-app compleet vernieuwd. Naast het nieuwe uiterlijk is er gebruik gemaakt van de nieuwste technieken waardoor bijvoorbeeld de snelheid en het gebruiksgemak flink zijn verbeterd.
Persoonlijk reismaatje
De nieuwe Schiphol app moet een airport assistent, een onmisbaar reismaatje voor de frequente bezoekers van de luchthaven worden. Zo stuurt de app een bericht als een vlucht vertraagd is of als je gate wijzigt. Ook kan de passagier makkelijk zien waar hij of zij is op de luchthaven en waar nog even snel een kop koffie kan worden gehaald voor het boardingproces begint. Verder is er de mogelijkheid om met een medewerker van de luchthaven te chatten.
Bron: Persbericht Schiphol
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand tips30 januari 2025Buriram: waar geschiedenis en sport samenkomen
- Eten en drinken28 januari 2025Streetfood in Thailand: Kwarteleitjes – Khai Nok Krata (video)
- Bezienswaardigheden28 januari 2025Wat Tham Sua in Kanchanaburi: De ene tempel is de andere niet
- Nieuws uit Thailand26 januari 2025Amerikaanse marine bezoekt Pattaya: 5.400 personeelsleden in de stad van 27 tot en met 31 januari
Ik heb de Android App geïnstalleerd. Het opstartscherm (Dashboard) toont de vraag ‘How can we help you?’ Daarop kan je niet antwoorden, je kunt alleen kiezen uit arrivals, departures of een parkeerplaats boeken.
Linksboven is een menuknop, die leidt tot plattegronden, support, feedback en ‘More… ”
Via More… kun je vinden hoe je met ze kunt bellen, chatten, of feedback kunt sturen.
Daaronder nog een rijtje met opties About, die nooit iemand leest, zoals Disclaimer, Privacy Policy, en dergelijke.
Is er dan behalve vertrek- en aankomsttijden en een plattegrond niets te beleven? Jawel, maar dan moet u eerst in het hoofdmenu zien te komen.
Klik in het beginscherm (dashboard) op het minuten (drie horizontale streepjes) links boven.
Klik dan op More….
Vervolgens klikt u op één van de drie eerste opties onder “About” en op het scherm dat dan verschijnt vindt u rechtsboven weer een menuknop, en als u daarop klikt opent het hoofdmenu.
Welke oelewapper dit verzonnen heeft, geen idee…..
Update: Als u op de pagina bent waar u rechtsboven het menuteken met daarnaast ook de tekst “menu” ziet staan, kunt u ook op het Schiphol Embleempje helemaal links op dezelfde regel klikken, dan komt u in een meer grafisch menu. De onderwerpen overlappen slechts gedeeltelijk, voor “free WiFi” moet u het Embleempje hebben, voor “Naar Schiphol” het menuteken.
Hebben ze deze App nou echt zomaar vrijgegeven zonder er een paar mensen 10 minuten naar te laten kijken? Het is echt onbegrijpelijk dat zo’n bedrijf waar toch miljarden omgaan zoiets durft te lanceren.
Minuten = menuteken
Vroeger had je bij “Aankomst-Vertrektijden” een langs lijst van alle vluchten. Nu is dat niet meer te vinden. Vond dat heel gemakkelijk, nu ben je verplicht van de vluchtgegevens in te tikken.
Waar ik ook een hekel aan heb is dat je al de vluchten zowel vertrekkende als aankomende bij de vluchtinfo niet meer kan zien. Je kan alleen maar 1 vlucht tegelijk invoeren. De oude site was veel beter.
Bovenstaande lijkt ook weeral veranderd , vandaag nogmaals een nieuwe update op android app5.0.2, en nu geen Schiphol icoontje meer in menu , nog wel op de smarthhone , maar verder niets …..wel verder via internet pagina dan ..
Nee, ik heb het ook over versie 5.0.2.
.
https://goo.gl/photos/5GtsEDvxZq2M7HB96
.