Binnenkort vanaf Schiphol naar Bangkok met Emirates
Over zes weken start Emirates met vluchten vanaf Schiphol Amsterdam. Onder andere naar Bangkok in Thailand.
Emirates is een in Dubai gestationeerde luchtvaartmaatschappij met een enorme vloot van 145 toestellen, waarvan acht A380 superjumbo’s. Ze vliegen op meer dan 100 bestemmingen op zes continenten. Amsterdam wordt de 23ste Europese bestemming van de luchtvaartmaatschappij.
De Emirates Group heeft een personeelsbestand van 40.000 werknemers en is een echte multinational. Alleen al het cabinepersoneel bestaat uit 11.000 personen en telt 128 nationaliteiten. In totaal heeft de Emirates Group 80 Nederlanders in dienst: 25 personen die werkzaam zijn als cabinepersoneel en 38 piloten. Dit aantal zal stijgen met de opening van een nieuw kantoor in Amsterdam.
De woordvoerder van Emirates, de heer Vaughan, zegt over de aanwezigheid in Nederland: “Met onze dagelijkse service aan boord van onze moderne Boeing 777 toestellen brengen wij een exceptioneel product naar Nederland. Emirates is de enige luchtvaartmaatschappij die passagiers de mogelijkheid biedt First Class te vliegen naar Dubai en passagiers kunnen via Dubai moeiteloos populaire bestemmingen zoals Zuid-Afrika, India, Indonesië, Thailand en de Malediven bereiken.”
Noot van de redactie:
Emirates heeft met enige regelmaat spectaculaire aanbiedingen. Met name in de zomer als de bezettingsgraad van vliegtuigen lager is door minder zakenreizigers, kan je soms voor een aantrekkelijke prijs een vliegticket naar Bangkok boeken.
Ook de service schijnt van ongekende hoogte te zijn. Hoewel het niet om rechtstreekse vluchten naar Bangkok gaat, er is een tussenstop in Dubai, zal KLM, China Airlines en EVA Airlines er toch een geduchte concurrent bij krijgen.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en een liefhebber van goede muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Mijn motto:"Maak je niet te druk, dat doen anderen wel voor jou".
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid15 december 2024Krachttraining houdt je lichaam jonger op celniveau
- Gezondheid6 december 2024‘In zes weken je oude bloedvaten 20 jaar jonger met Q10’
- Gezondheid4 december 2024Blijf gezond en vitaal na je 60e met de juiste supplementen
- Gezondheid2 december 2024De verborgen risico’s van MSG in Thaise gerechten
zou mijn gejuich maar wat minderen:
1.EK drijft totaal niet vooral op zakenreizigers. En weten precies wanneer de concurrentie de prijzen high-season hoog heeft-zij ook. de spetterende aanbiedingen zijn echt enkel low-season.
2.ik heb al wat data en prijzen vergeleken. Zij vliegen ook al (sinds kort zelfs 2/dag) vanaf DUS-hun prijzen vanaf daar lggen toch steeds rond de 100 EUR billiger als vanaf AMS.
3.opgelet! Bij de echte low-cost tickets is er vaak een erg lange wachttijd in Dubai-hoewel ze 4/dag DXB-BKK vliegen-moet je toch vluchten overslaan. Als je wat meer wilt betalen-dan gaat het vlotter-en is elk voordeel weg.
4.EK biedt naast BKK nog tientallen andere destinations aan via DXB-en daar zijn de juist beter in.
5.on board service is meest goed-niet altijd echt super. Varieert nogal eens met de soort en ervaring van de crew.
Andere Gulf-airlines als EY=etihad (vanaf BRU) en vooral QR=Qatar (FRA, LON) bieden vlottere overstaps, vergelijkbare prijzen en consistent betere service.
Maar meer concurrentie is nooit weg.
@BKKHier Helemaal mee eens. Ik heb een keer met emiraten gevlogen en toen besloten dit nooit meer te doen.
9 uur wachttijd in Dubai tenzij je extra wil betalen. En 9 uur vanaf oo:oo uur middernacht tot 9 uur s’ochtends. En dat terwijl je dus al in de avond in BKK bent vetrokken. Je komt helemaal geradbraak thuis aan.
En het ergste op de lucht haven van Dubai heb je alleen van die vervelende kuipstoeltjes die niet makkelijk zitten. Overal liggen mensen op de vieze vloerbedekking op de grond want iedereen moet wachten tot de volgende ochtend op zijn aansluitende vlucht.
De hele luchthaven ligt hartstikke vol met mensen die proberen te slapen en die om 5 uur in de morgen wreed worden gewekt door het plaatselijke gebed richting mekka dat door de hele luchthaven door de speakers galmt.
Nee voor mij nooit meer via Dubai……
Als ik de bovenstaande reacties lees is niet iedereen enthousiast over Emirates.
Wel is het goed om de komende tijd de aanbiedingen in de gaten te houden. Soms wil een vliegmaatschappij, bij een dergelijke intoductie, wel eens een periode stunten met de prijzen.
Als ik voor € 400,- een retourticket kan boeken heb ik er wel wat ongemak voor over 😉
Wij hebben voor 455 euro per persoon met Emirates gevlogen februari 2010 vanuit Düsseldorf naar Bangkok. We hadden een wachttijd van 23 uur, maar dit was dan weer lang genoeg om de luchthaven teverlaten en een hotel te nemen in Dubai. Overdag op 1 dag Dubai wat verkend en tegen ’s avonds terug naar de luchthaven om verder te vliegen. Dubai is zeker de moeite waard om eens te verkennen als stopover naar Bangkok.
Op de terugweg een perfecte aansluiting met een transfertijd van een kleine 2 uur. Vliegtuig verlaten, door de cotrole en naar de andere gate, tegen dat je daar bent is het weer tijd om te boarden.
Aan de gates zijn ook soms comfortable stoelen te vinden, waarop je heerlijk kan rusten en die bijna in ligpositie zijn.
Wij hebben jaren aan een stuk met Eva Air gevlogen en waren hier steeds zeer tevereden over, alhoewel het met de jaren wel iets minder was geworden. Maar nu we met Emirates hebben gevlogen, gaan we toch in de toekomst met Emirates blijven vliegen. Zelfs als we dezelfde prijs moeten betalen voor een ticket als we normaal voor Eva Air zouden betalen.
Misschien heeft onze upgrade naar Business Class voor de vlucht van Dubai naar Bangkok er wel iets mee te maken 🙂
Deze Business Class is dan ook een echte upgrade, met stoelen die bijna volledig tot een bed omgevormd kunnen worden (afhankelijk van het type toestel).
In ieder geval zorgt Emirates voor meer concurrentie. Meestal met als gevolg dat de prijzen dalen. We wachten af.
Toen ik een terugreis boekte bkk ams waren de emirates niet de goedkoopste wel air berlin zonder stop. Heb toch voor evaair gekozenkwam met de return goedkoper uit. Heb vandaag gezien dat Air berlin de prijzen behoorlijk heeft aangepast, zal wel van korte duur zijn
Dat is niet alleen met Emirates, dat je zo lange wachttijden hebt dat is ook als je naar heathrow vliegt, heb aan de levende lijve ondervonden en toen was het met Cathay pasific airlines. Ik had toen 1500 € neer geteld voor mij alleen weliswaar, en een wachttijd van Bijna 12 uur. Kun je voorstellen? Nooit meer vlieg ik langs Heathrow, bovendien de mensen zijn daar ver van vriendelijk.