Naar de luchthaven reizen zonder die irritante koffer is geen toekomstmuziek meer. PostNL is, zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven, een proef begonnen in de Randstad met het bezorgen van koffers van reizigers op de Nederlandse luchthavens, zo schrijft de Volkskrant.

Klanten kunnen vanaf drie dagen voor vertrek de koffers laten ophalen en bezorgen voor vluchten vanaf Schiphol, Rotterdam, Eindhoven en Maastricht. De bagage wordt thuis gemeten, gewogen en verzegeld. De kosten van deze service bedragen minimaal 17,50 euro.

PostNL wil inspelen op nieuwe trends in de luchtvaartindustrie, waarbij passagiers steeds meer zaken zelf kunnen regelen.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

5 reacties op “PostNL doet proef met bezorging van koffers bij luchthaven”

  1. Somchai zegt op

    Door PostNL mijn koffer laten bezorgen drie dagen voor vertrek op Schiphol. Ik moet er niet aan denken, PostNL kan nog niet eens normale post of pakketpost optijd bezorgen, laat staan dat ze dat zou gaan lukken met bagage. Los daarvan is er altijd nog wel iets dat op het laatste moment in de koffer mee moet naar Thailand voor familie, dus ik neem mijn eigen koffer wel mee.

  2. Bert zegt op

    Ik vind het op zich wel een goede service.
    Nu moet ik vaak iemand regelen die ons naar het vliegveld brengt (en ophaalt), dan zouden we makkelijk met de trein kunnen gaan. Helemaal als er ook nog eens een bezorgservice is naar je logeeradres en natuurlijk omgekeerd ook, zo’n dienst in TH,

  3. hugo zegt op

    In Hongkong is dit al schering in inslag.
    Met een gratis shuttle bus wordt ge opgehaald en naar het treinstation gebracht.
    Daar in het treinstation hebt ge al de mogelijkheid om in te schepen voor uw vlucht en ge geeft gewoon je bagage af.
    U vertrekt dan met de trein enkel met de handbagage naar de luchthaven.
    U moet er niet meer naar omzien alles komt mooi terecht op de juiste plaats.

  4. Rob zegt op

    Lijkt mij ook niet direct een gat in de markt, net zoals Somchai al schrijft om dezelfde redenen zou ik dat ook nooit doen.
    Bovendien heeft iedere reiziger tegenwoordig wel een koffer op wieltjes dus zwaar tillen hoef je bijna niet meer, en de meesten worden naar Schiphol gebracht door familie dan wel taxi.

    Zelf ga ik altijd met de trein en ook dat is geen probleem overal liften en/of roltrappen, alleen in mijn woonplaats vraag ik een buur of bekende mij even naar het station te brengen, maar de 15 minuten lopen is ook niet echt een probleem met de koffer op wielen.

    En als laatste argument om dit niet te doen is wel het belangrijkste
    , er hoeft maar 1 rotte appel bij Post NL te werken en voor je het weet heb je drugs in je koffer zitten.

  5. Dirk De Witte zegt op

    Uitgekookt deze “service” : Bravo voor het concept !

    Vooreerst een kostenverlagend effekt voor de luchtvaartmij die niet meer gratis moet scannen.
    Dan een mooi inkomen voor de Post, die nu 17.5 € ontvangt om de koffers te bezorgen én wellicht ook een vergoeding ontvangt van Schiphol voor de scanning.

    Nu, waarom niet ?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website