Er gaat bij EVA Air per 23 juni 2022 wat veranderen ten aanzien van de regels voor ruimbagage. De luchtvaartmaatschappij uit Taiwan gaat over op een systeem waarbij er een maximum wordt gesteld, aan het aantal toegestane koffers dat mag worden ingecheckt.
Voor internationale tickets uitgegeven na deze datum zal het stukconcept van toepassing zijn. Voor tickets die zijn uitgegeven voor 22 juni 2022 met een reisdatum na 23 juni 2022, blijft de huidige situatie, zoals op het ticket vermeld, van toepassing.
Ook in de nieuwe situatie kan vrijwel iedere passagier twee koffers inchecken, waarbij Business Class-reizigers wel zwaardere koffers mogen meenemen. Bij het goedkoopste aanbiedingentarief, mag je nog maar 1 koffer inchecken van maximaal 23 kg.
EVA Air vliegt vanaf 2 juli weer van Amsterdam Schiphol naar de Thaise hoofdstad Bangkok. Er wordt vanaf begin juli drie keer per week naar Bangkok gevlogen met een Boeing 777-300ER. In het winterseizoen zal EVA Air een Boeing 787-10 Dreamliner inzetten,
Zie hier de nieuwe ruimbagage regels:
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
- Eten en drinken21 december 2024Hor Mok (ห่อหมก) oftewel gestoomde viscurry
- Thailand tips21 december 2024Klimaat Thailand – wat is de beste reistijd?
- Medisch toerisme21 december 2024Thailand is de nieuwe hotspot voor betaalbare en hoogwaardige plastische chirurgie (video)
Goed om te weten dat er zoveel boekings klassen zijn. De info is beschikbaar maar je moet het maar weten te vinden. Voortaan dus prijsaanvraag Economy A.
Bereid je maar voor op een teleurstelling, want die laagste boekingsklasse is lang niet altijd beschikbaar, en als dat wèl het geval is is het beperkt tot een gering aantal stoelen. Bovendien komen de lagere boekingsklassen ook met beperkingen, zoals bij voorbeeld het niet kunnen wijzigen of annuleren van het ticket. Soms is goedkoop duurkoop…….
De A-klasse is echt alleen een speciale aanbieding. En bij EVA air komt dat heel weinig voor. De laagste klasse is vaak de v-klasse.
Van 1x 30 kg naar 2x 23 kg, dat is toch geweldig nieuws, of zie ik iets over het hoofd?
De prijs die het ticket zal kosten…
Het lijkt zo mooi; 2x 23 (46 kg dus) in plaats van 30 kg. Wat aardig van EVA! Maar de goedkoopste klasse is “maar” 23 kg, dus 7 kg minder dan nu. Wat je gaat zien is dat die goedkoopste klasse maar beperkt beschikbaar is (qua aantal en qua tijd) en dat je daarna plots in een klasse zit die veel duurder is. Dan zit je plots op 1200, 1300 euro of zelfs meer (met inderdaad 46 kg bagage). De beroemde “premium economy” misschien wel 1800 euro?! Overigens in de Boeing 787 is dit klasse niet.
Al met al gaat de passagier meer betalen. Lang niet iedereen neemt 46 kg mee als bagage. Maar iedereen gaat wel meer betalen. Per saldo is het EVA die hier wint, niet de passagiers en dat is precies wat EVA voor ogen had.
Ik volg je redenering maar ten dele, namelijk dat de A klasse minimaal beschikbaar zal zijn, dat is echter altijd al zo geweest (zoals Cornelis hierboven ook schrijft), voorheen heb ik dus ook altijd gevlogen met V/W/S klasse.
En als deze klassen zo duur worden zoals jij voorspelt dan zullen ze met half volle vliegtuigen zitten omdat ik, en met mij meerderen, dan overstappen naar de goedkopere maatschappijen die dan weliswaar niet rechtstreeks vliegen maar wel betere prijzen bieden.
Tsja, en als er geen goedkopere maatschappijen meer zijn dan is de hoeveelheid bagage niet je grootste zorg maar wel dat vliegen weer iets wordt voor de elite. Laten we hopen dat het niet zover komt.
Voor meer informatie: https://www.evaair.com/en-global/fly-prepare/baggage/free-baggage/checked-baggage/
Gewoon boeken Thai Arways is nog altijd 30 kg
Daar heb je natuurlijks niks aan vanaf Amsterdam…….
Verder recent niet al te positieve ervaringen bij nogal wat mensen, zie:
https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/rechtstreekse-vlucht-van-brussel-naar-bangkok-met-thai-airways/
https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/wees-voorzichtig-met-thai-airways-lezersinzending/
https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/klachten-over-thai-airways/