Nok Air vanaf 1 juli tweemaal daags naar Khon Kaen
Vanaf 1 juli vliegt de budgetmaatschappij Nok Air twee keer per dag van Bangkok (Don Mueang Airport) naar Khon Kaen.
Volgens de luchtvaartmaatschappij is de uitbreiding van het routenetwerk een logische keuze omdat er steeds meer vraag is naar reizen richting Khon Kaen. De stad staat bekend als een commercieel en educatief knooppunt voor het Noordoosten van Thailand. Voor velen is Khon Kean de toegangspoort voor reizen in het bovenste deel van de Isaan.
Er zijn twee dagelijkse vluchten, in de ochtend en avond. Er wordt gevlogen met een B737-800
De laagste prijs voor een enkeltje zal 737 baht bedragen (inclusief luchthavenbelastingen en toeslagen). Een zeer scherpe prijs. En lager dan die van concurrent Thai AirAsia, met drie dagelijkse vluchten naar Khon Kaen, die een tarief hanteert van 1.190 baht. Thai Airways biedt zelfs vijf dagelijkse vluchten aan; deze kost 1.500 baht.
Meer informatie: Nok Air
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Minimumloon stijgt in proefregio’s naar 400 baht per dag
- Thailand video's25 december 2024Lachen met kerst in de tropen met Don en Ron (video)
- Column25 december 2024Tweede kerstdag: Een vreemd fenomeen…..
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Thaise overheid helpt ouderen met financieel steuntje in de rug
Typisch Thais!
Open een winkeltje in het een of ander.
Neem er vergif op in dat binnen een maand er nog vier winkeltjes bijkomen die hetzelfde doen of verkopen.
Dus zeer binnenkort vijf keer per dag van Khon Kaen naar Suvarnibhumi en vijf keer per dag naar Don Mueang.
En terug natuurlijk.
Is er nu echt helemaal geen vermogen tot out of the box denken in Thailand?
Waarom niet een verbinding met Chiang Mai?
Of met Utapao?
Of een combinatie van die twee, uitvoeren met een ATR 42, om te beginnen.
Genoeg aanbod van potentieele klanten.
Dringt het nu echt niet door dat Bangkok steeds minder belangrijk wordt?
Dat langzamerhand de Isan, het noorden en het gebied rondom Rayong steeds belangrijker worden?
Ten koste van de hoofdstad met zijn constante verkeersinfarct?
Denk het niet.