De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa onderzoekt de mogelijkheden om een budgetmaatschappij op te richten. Deze moet zich speciaal richten op goedkope vluchten van en naar Azië, waaronder Thailand.
Lufthansa houdt daarvoor een aantal opties open: zelf een lange afstand budgetmaatschappij oprichten of een partnerschap aangaan met een andere airline, zo liet chief financial officer Simone Menne van Lufthansa Group weten tijdens een bijeenkomst in New York. Een mogelijke partner zal volgens haar gezocht worden in het Midden-Oosten of Azië.
Concurrentie
Ook de nationale luchtvaartmaatschappij van onze zuiderburen verliest steeds meer marktaandeel op vluchten naar Zuidoost-Azië aan partijen zoals als Emirates en Etihad. Met een budgetdochterbedrijf denkt Lufthansa beter te kunnen concurreren. Vorig jaar is Lufthansa gestopt met lijnvluchten naar Calcutta en Hyderabad vanwege de hevige concurrentie door de (olie)rijke luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten.
Azië groeimarkt
Grote luchtvaartmaatschappijen willen graag meeprofiteren van de groei in passagiersaantallen in de regio Azië/Pacific. De groei kan de komende drie jaar oplopen tot wel gemiddeld 7% per jaar. Bijna het dubbele van wat in Europa wordt verwacht. Lufthansa zal hiervan slechts kunnen profiteren als ze haar strategie, lees de prijzen van vliegtickets, aanpast.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Expats en pensionado24 november 2024In Memoriam: Colin de Jong
- Reistips24 november 2024Belangrijke regels voor het meenemen van gezondheidsproducten naar Thailand
- Steden24 november 2024Ban Krut, onontdekt in Thailand (video)
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
Ze moeten alternatieven zoeken voor de olie,zoals klm op bio brandstof anders win je het nooit
Dat doet mijn ex werkgever al. Echter de oneerlijke concurrentie van Etihad en partners met belastingvrije goedkope olie, gesubsidieerd door hun regeringen, zorgen voor een niet te winnen prijzenslag.
Wat moet LH doen? Een goedkope Airline oprichten met slecht betaald personeel dat vele uren meer draait. De vliegtuigen naar Bangkok en terug zijn bijna altijd vol, maar toch wordt er nauwelijks of niks verdiend.