Dubai is de nummer één bestemming vanaf Schiphol. In 2016 vlogen 832.772 passagiers naar deze intercontinentale bestemming in het Midden-Oosten. Dubai is thuisbasis van Emirates en een populair knooppunt richting Azië en Australië. Veel reizigers stappen daar over naar een vlucht op Bangkok.
Naar Dubai vertrekken dagelijks twee vliegtuigen van Emirates, die een Airbus A380 in zet. Daar kunnen 500 passagiers in. Ook KLM is actief op de route naar Dubai International (DXB).
Bron: www.zakenreisnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Ik ben geen fan van Dubai International. Dit jaar voor het eerst een vlucht met tussenstop naar Bangkok genomen, maar ik vond het een regelrechte ramp. Op de heen vlucht mijn connecting flight gemist, omdat er dichte mist was. Nu kan dat op zich gebeuren, aangezien dat simpelweg overmacht is. Maar om daarna midden in de nacht 4 en half uur (!!!) in de rij te moeten staan om een ticket om te boeken en dan nog eens 4 uur wachten op de vlucht zelf, was het iets goedkopere ticket simpelweg niet waard.
Op de terugweg blijkt dat alle terminals bezet zijn, dus het vliegtuig wordt geparkeerd op een of ander afgelegen plekje. Iedereen wordt gedirigeerd naar een busje, dat er 30 (!!!) minuten over doet om je af te zetten aan de andere kant v/h vliegveld. Daarna bleek dat mijn gate weer terug aan de andere kant v/h vliegveld was, waardoor ik ook nog eens een treintje naar mijn gate moest nemen.Hierna moet je nogmaals door een security check dat nog eens een lange tijd duurt. Ik heb daarna nog een kwartier moeten rennen om 5 minuten voordat de gate sloot aan te komen. Compleet bezweet het vliegtuig in. Lekker hoor…
DXB is gewoon te groot. En ze zijn nog steeds bezig om het uit te breiden. Ik deed er letterlijk minder lang over om van Rotterdam naar Schiphol te gaan EN door security heen te komen dan op DBX na het landen op de terugweg van het vliegtuig naar mijn gate te komen.
Voortaan gewoon een paar euro meer betalen voor een directe vlucht. Het is mij de stress niet waard.
Alhoewel ik nu 6x via Dubai naar Bangkok ben gereisd – en dat over een paar weken weer zal doen – ben ik ook bepaald geen fan van deze luchthaven. Te groot, te massaal, slecht bewegwijzerd en als je de pech hebt dat je vliegtuig niet aan een gate wordt geparkeerd ben je inderdaad een half uur met een bus onderweg om bij één van de terminalgebouwen te komen. Als het ècht tegenzit staan daar lange rijen en dan wordt het, ondanks een oorspronkelijk lange overstaptijd, toch haasten voor je volgende vlucht. Ook ik heb op die manier al een keer mijn aansluitende vlucht gemist en dan sta je inderdaad – in ieder geval bij Emirates – héél lang in de rij om je ticket te wijzigen (en dan maar hopen dat er plek is op de eerstvolgende vlucht……).
Mijn troost is dat ik een paar van de trips in businessclass heb gemaakt en daaraan een Gold Card heb overgehouden, waardoor ik ook wanneer ik Economy vlieg toegang tot de Emirates Business Lounge heb – en dat is een plezierige plek om op je volgende vlucht te wachten.
Overigens vind ik het in tweeën knippen van de reis niet onplezierig en die grofweg 2x 6 uur beter te verteren dan die lange ruk van 11 – 12 uur, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
Dubai is inderdaad een draaischijf geworden voor vele Aziatische en ook Afrikaanse bestemmingen, zowel vanuit Europa als vanuit de USA. Het genoemde aantal passagiers verbaast me overigens. Dat komt neer op gemiddeld bijna 2300 passagiers per dag en dat aantal lijkt me toch niet alleen van Emirates en de KLM te kunnen komen, terwijl dat toch de rechtstreeks op Dubai vliegende maatschappijen zijn.
Ik zelf heb goede ervaringen met Emirates , en vlieg uitsluitend nog via Dubai richting Thailand. Voor mij ook geld 2 keer 6 beter als 1 keer twaalf zelfs al vlieg ik vanwege werk meestal Business Class. A380 is zoveel beter als oude 747 en ja Dubai groot maar niet onoverkomelijk , duidelijk waar je heen moet en veel personeel voorhanden die je de richting wijst. Winkels te over en lounge met genoeg eten en drinken voorhanden waar andere maatschappijen al jaren op aan het bezuinigen zijn. En meestal zijn de tickets ook nog goedkoper.
Emirates is goed. De luchthaven van Dubai geeft weinig problemen. Maar toch vlieg ik liever rechtstreeks. Want via Dubai maakt de reis heen minstens 4 uur langer, en terug minstens 3 uur langer. Qua prijs (vanuit Brussel) is het verschil minder dan 100 euro. Maar die goedkoper vlucht heeft vaak als nadeel dat je bij de heenreis veel vroeger op de luchthaven moet zijn, en bij retour vaak laat aankomt.
Toch vreemd dat Thai Airways niet vanaf Schiphol vliegt. Of eventueel als Thai Airways een voorzichtige start wil nemen, om afwisselend vanaf Brussel en Amsterdam rechtstreeks te vliegen.
Als overstapluchthaven vind ik Dubai beter dan Frankfurt, Londen, Zürich, Atlanta en Istanbul. Slechtste vind ik Mumbai.
Dit is uiteraard ieder zijn keuze, doch ik verkies persoonlijk toch de rechtstreekse vlucht Schiphol – Bangkok. Vertrekken nu dinsdag met Eva air rechtstreeks naar Bangkok en dat is al een inspannende reis genoeg vermits het in totaal 24 uren zijn, dewelke wij op dat moment onderweg zijn, vanaf de deur in Antwerpen afsluiten tot de deur opendoen in Lau Mae Phim, als daar dan nog minstens 6 uren bijkomen van zitten te wachten in Dubai neen dat hoeft dan helemaal niet, en voor het prijsverschil moet je het ook al niet doen, want een ticket Antwerpen Bangkok met bus naar Schiphol inbegrepen retour kost juist 550 euro
Wij zijn 10 januari 2007 gaan vliegen met Emirates op Schiphol waren ze al vergeten de ticket Dubai Bangkok aan ons te geven , hadden we gelukkig door op Schiphol , anders kun je op Dubai even naar de balie . Bij aankomst in Dubai inderdaad 30 min met een bus mee en nog een stuk lopen. Bij aankomst in Bangkok geen koffers , die stonden nog in Dubai , leuk he als je 25 jaar getrouwd ben. Volgens de medewerker werden de koffers de volgende dag naar ons resort gebracht in pattaya om 1 uur. Helaas geen koffers om 1 uur . Na 5 keer bellen en drie dagen zonder kleding werden eindelijk de koffers gebracht in ons hotel. Kleding in onze maat was er helaas niet voor deze paar dagen !
Toen wij 26 januari terug gingen moesten wij in Dubai weer met een bus mee en uit de bus echt snel achter iemand aan rennen om het vliegtuig te halen, bij terugkomst in Amsterdam waren er weer geen koffers, deze zijn wel avonds om 23:30 bij ons thuis gebracht.
Wij hebben 50 euro gekregen dan wel in thai bath voor al het ongenoegen !
Voor ons nooit en dan ook echt nooit meer met deze maatschappij !!!!!!
Geen kleding in Pattaya? En er liggen al jaren vergoedingen vast voor baggageproblemen naar ik begrepen heb dus wellicht heeft u niet de juiste weg bewandeld.
Overigens vlieg ik het liefst met Emirates vanwege de ruimte in hun A380.
Ook 777 overigens ruimer dan bij bv Etihad en Qatar.
Als hub is Dubai huge idd en vind ik persoonlijk Doha plezieriger en comfortabeler.
Rechtstreeks is Eva mijn favoriet maar is de andere optie,KLM, natuurlijk ook geen optie als je iets om service en vriendelijkheid geeft.
Volgens mij was dit dan in de beginperiode dat Emirates vanaf Schiphol vloog. Ik denk dat er in de loop der jaren veel ten goede veranderd is. Wij hebben afgelopen zomer voor het eerst (ook voor het eerst met tussenstop) met de Emirates gevlogen, dit is prima bevallen door o.a. goede service en prima maaltijden. Op de heenreis een tussenstop van 3 uur (door een uur vertraging op Schiphol nog maar 2 uur), en op de terugreis 5 uur, dit was wel vrij lang ondanks dat er veel winkels e.d. zijn op Dubai Airport. Aan de andere kant breekt het de reis ook wel weer lekker.
Als ik rechtsstreeks kan vliegen doe ik dat! Scheelt een start en een landing.Dus minder risico. Ik heb er niks te zoeken , dus land ik er niet. Ik vlieg meestal met Eva air of China air. Schiphol Suvarnabhumi……geen stress , op tijd ja het eten kon beter! Dan maar wat meer betalen ! Ik ben niet van plan om ook maar een keer in een Arabisch land te stoppen. Ik wens een ieder happy landings.
Ik kom geregeld op verschillende luchthavens op deze aardbol en die in die Dubai int. is zeker niet de slechtste. Zeer goede borden met daarop aanwijzingen en ook mensen die je kan aanspreken. Ik merk dat sommige mensen het eng vinden dat ze met de metro even naar een ander gebouw moeten. Ze worden daar ietwat onzeker hiervan. Maar dat heb je ook op bv Changi in Singapore. In de tijd van de bouw en verbouw heb ik ook wel eens met de bus gemoeten maar dat is nu grotendeels weg. Ik ben gewent aan overstappen en vlieg weinig rechtstreeks op de langere vluchten. Misschien ‘schrik’ ik ook niet zo snel meer van een luchthaven die ik (nog) niet goed ken. Als parttime zakenklasse reiziger ben ik zeker tevreden met de lounges van Emirates op Dubai Int. De lounges op Doha van Qatar en die van SIA op Changi mogen er ook wezen. Er zijn echt hele matige luchthavens te vinden zoals Atlanta, New York JFK, Parijs Ch of die van Rome. Het veranderd allemaal heel snel qua comfort en vooral de zakelijk klant is daar gevoelig voor met het beoordelen van luchthavens.
Ik vlieg alleen rechtstreeks met klm of Eva air, jammer dat China airlines is afgevallen ,die stres met overstappen ,aansluitende vlucht missen door te korte overstap tijd , en pas Turkys airlines nog met die sneeuw overlast in Istanbul. Ook een hoop Nederlanders vast uit thailand die via Istanbul terug naar Ams vlogen,mensen denk na het verschil met non stop vliegen is soms nog geen 100 euro ,je hele vakantie plezier is vooral alst het op de heenreis betrefd al verpest, en als je meteen een rondreis had geboekt kan je er ook nog achteraan reizen