Luchtvaartmaatschappijen in Zuidoost-Azië gaan het aantal vluchten naar Thailand uitbreiden
Nu de toeristische vraag blijft toenemen, bereiden luchtvaartmaatschappijen in Zuidoost-Azië zich voor op een uitgebreide vluchtuitbreiding. De Thaise Burgerluchtvaartautoriteit (CAT) verwacht een volledig herstel van de luchtvaartindustrie in het vierde kwartaal van volgend jaar, en denkt dat de pre-Covid-niveaus in 2025 zullen terugkeren.
De Thaise Toerismeautoriteit (TAT) wil inspelen op deze stijgende trend en focust zich op de ‘CIA’-markt, waaronder China, India en de ASEAN-landen. Het ambitieuze doel van de TAT is om dit jaar 25 miljoen toeristen aan te trekken en volgend jaar 35 miljoen.
Om aan deze groeiende vraag te voldoen, zal Thai Lion Air zes dagelijkse vluchten van Bangkok naar verschillende Chinese steden, waaronder Guangzhou, Chengdu en Shanghai, hervatten. Ook zullen zij de vluchten van Bangkok naar Tokio via Taipei hervatten. Deze vluchten staan gepland om vanaf medio augustus te starten.
EVA Airways sluit zich aan bij deze ontwikkelingen, met plannen om Thailand te promoten als een topbestemming via hun uitgebreide vliegnetwerk in Azië, Noord-Amerika, Europa en Australië. De luchtvaartmaatschappij biedt een flink aantal rechtstreekse vluchten aan naar Bangkok, Taipei, China, Japan en Seoul.
De TAT houdt de Indiase markt goed in de gaten, omdat Indiase reizigers doorgaans de voorkeur geven aan vliegen met Indiase luchtvaartmaatschappijen. Ze hebben een daling opgemerkt in het aantal zakenreizigers in de regio. Maar, naar verwachting zal de nieuwe Indiase luchtvaartmaatschappij Akasa Air tegen het einde van het jaar starten met hun operaties.
Ondertussen is Nok Air van plan om de vluchten naar Singapore te hervatten, en Air Asia is bezig met het plannen van vluchten van Bangkok naar Cebu, Filipijnen, om Filipijnse reizigers te accommoderen. MYAirline uit Maleisië overweegt ook om internationale vluchten naar de luchthavens van Bangkok aan te bieden, evenals diensten naar andere populaire Thaise bestemmingen zoals Phuket, Chiang Mai, Krabi en Samui.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Wat een enorme verbeteringen allemaal.
Ik kan nu ook weer rechtstreeks van BKK (DMK) naar Cam Ranh Vietnam. Nu 1 keer per dag maar dat wordt wel weer frequenter en vast ook weer naar Da Lat. Dat scheelt dan weer 4 uur in een busje zitten wat ook niet milieu vriendelijk is.
Ik ben erg blij met deze trend. Je gaat veel makkelijker naar een andere plek in Azie. Bijvoorbeeld Java waar het een stuk koeler is tijdens de warme april en mei maand.
Wanneer gaat Thai Airways terug op Brussel vliegen ?
Ben benieuwd wanneer Thai airways weer rechtstreeks vanaf Brussel gaar vliegen??
Haha Jan, geloof het of niet maar ik was van plan om net dezelfde vraag te stellen. 😉
Als ik me niet vergis werd er hier, een aantal maanden geleden, al eens geopperd dat Thai Airways dit jaar van plan was om hun vluchten op Brussel te hervatten. Voor zover heb ik daar niets meer van vernomen.
We zouden volgend jaar waarschijnlijk een reisje België boeken, een rechtstreekse vlucht zou aangenaam zijn.
In de corona periode had Thai Airways een leuk filmpje “We will survive” maar als ze niet naar Brussel vliegen heeft dat voor mij weinig zin.
Dus poets al die vliegtuigen die staan te roesten op Suvarnabhumi op en gooi iedereen er uit die door relaties voor niets of voor een appel en een ei mee vliegt er uit zodat je kosten dekken kunt vliegen
Beste,
Ik zou ook willen weten wanneer Thai Airways rechtstreeks zal vliegen tussen BKK en BRU.
Maar ik kan hierbij ook een tweede vraag stellen? Hoeveel zullen die vluchten kosten en zullen ze klanten aantrekken? Laatst waren de prijzen flink hoger dan die van bvb. Austrian, waarmee wij binnenkort zullen vliegen…
Voor de Corona-uitbraak vlogen wij met Thai Airways, omdat ze rechtstreeks waren, je 30kg bagage + handbagage mocht meenemen en de prijzen aanvaardbaar waren. Maar vooral dat laatste zou mij wel kunnen tegenhouden…
Daarbij komt nog de financiële gezondheid van Thai Airways. Afgelopen winter hebben wij gezien dat er tal van vliegtuigen van Thai Airways voor onbepaalde duur in rijen geparkeerd stonden op Suvarnabhumi…
Maar er is nog steeds hoop…
Afwachten…
Vriendelijke groeten,
Daniël M.
Goed om te lezen dat men in ZO-Azië vol inzet op betering.
Ondertussen in Europa (lees Schiphol) gaat men vluchten schrappen.
Ik neem aan dat het aantal mogelijkheden vanaf Schiphol juist niet zal toenemen c.q. profiteren van deze uitbreidingen?
Mvg,