Lezersinzending: Ervaring met Aeroflot naar Bangkok
Ik had belooft om verslag te doen van mijn ervaring van een vlucht met Aeroflot op 7 januari 2019. Wij vlogen van Schiphol naar Bangkok via Moskou. Wat ik wel wil vermelden dat wij vlogen in de comfort class, gezien onze leeftijd.
Bij de inscheckbalie was het stil en wij werden zeer snel geholpen, na de baliemedewerker er op gewezen te hebben dat wij per persoon 2 koffers van 23 kilo mochten meenemen plus 10 kilo handbagage. Het vliegtuig, een Airbus 321 neo was vol. De beenruimte was ruim, het was een economie vlucht, duurde 3 uur 20 minuten en was precies op tijd vertrokken. Toen naar de terminal van het vliegtuig naar Bangkok.
Zo als ik al zei, wij zijn niet meer de jongste, dus stond er een rolstoel klaar om ons naar de andere terminal te brengen. Je moet dan eerst door de douane en dan gaat de handbagage door de scanner. Zeer correcte jongens brengen via een route die ik niet meer kan navertellen naar de vertrekbalie waar het vliegtuig zou vertrekken. Wij kregen een bon voor een consumptie want ze hadden verzuimd om te vermelden dat het vluchtnummer veranderd was en dat vliegtuig 2 uur later aan zou komen, voor ons geen probleem. Maar we kregen geen contact met Bangkok dat we later kwamen. Wel via internet maar geen verbinding met Whatsapp.
Eenmaal in het vliegtuig, prima stoelen. Vergelijkbaar met de stoelen van Eva Air (Elite Class) Het is ook hetzelfde toestel, een 777 A300.
De bediening was vriendelijke en voorkomend, het eten was zelfs goed te noemen. De bagage was ook correct op Bangkok aangekomen.
Al met al een goede ervaring met hier en daar minpuntje, maar voor herhaling vatbaar. Ik kan natuurlijk alleen geen oordeel geven over de economy class, maar volgens mij het zelfde als bij Eva Air.
Ingezonden door Rob
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Liefde in Thailand of een dure illusie? (lezersinzending)
- Thailand algemeen19 november 2024Vreemde beroepen (lezersinzending)
- Visumvraag19 november 2024Thailand Visa vraag Nr 209/24: Is een Electronic Travel Authorisation (ETA) vanaf 1 december verplicht?
- Belasting Nederland19 november 2024Thailand belasting vraag: Kun je belasting terugvragen na emigratie naar Thailand?
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
“wij werden zeer snel geholpen, na de baliemedewerker er op gewezen te hebben dat wij per persoon 2 koffers van 23 kilo mochten meenemen plus 10 kilo handbagage. ”
Wat was de reden dat je de baliemedewerker hier op moest wijzen. Wist hij dat dan niet ?
Omdat het een economie vlucht was en wij aankwamen met 3 koffers begon hij te zeggen dat dit niet ging toen wees ik hem er op dat wij een geboekt hadden op een comfort class vlucht was het goed ,de man had niet goed gekeken.
Toch een onprofessionele houding dan van het personeel dat op dat moment van dienst is.
Alhoewel dit de eerste keer is dat zoiets hoor.
Lees ik het goed??
“per persoon”???
1 persoon = 2 koffers van max 23 kg + 1 x 10 kg handbagage:
3 koffers = 2 x 23kg + 1 x 10kg = 46kg + 10kg = 56kg.
2 personen = 4 koffers van max 23 kg + 2 x 10 kg handbagage:
6 koffers = 4 x 23kg + 2 x 10kg = 92kg + 20kg = 112 kg.
Toch wel zeer veel vind ik.
Thai Airways: 30kg + 7kg (?) = 37kg per persoon of 74kg voor 2 personen.
En dat vond ik al zeer zwaar om mee te sleuren!
Als iedereen zoveel meeneemt, en dan nog in een Airbus A321, die vergelijkbaar is met bvb. een Boeing 737-800 van Ryanair…
Hmmm…
Je hebt gelijk het is veel,maar je hoeft het niet mee te nemen,wij hadden 3 koffers van 20 kilo,maar het mag wel.
Hallo,
We hebben eerder minder goede ervaringen, eind december.
Ook mijn echtgenote, Inge, is slecht te been.
Gedurende de vluchten : totaal geen opmerkingen !
Maar op de luchthaven van Moskou : zowel bij de heen- als terugvlucht kregen we 20minuten voor boarding de mededeling dat we naar een ander terminal moesten. Dit werd echter niet geafficheerd op de schermen in het Engels enkel in het Russisch…. en ons russisch is niet zo goed, 🙂
We hebben dus moeten lopen naar de andere terminal, met een vrouw die maar één long heeft en daarbij nog astma-patiënte is, is dat een hele onderneming !
Dus : ik weet : het is goedkoop – daarom zullen we t misschien nog doen. Toch goed opletten, zou ik zeggen…..
In april keren we terug…. met China Air (voor 411€ H/T), met ultra-lange tussenstop in Shanghai die we gebruiken om de stad te bezichtigen…. als Belgen kunnen we gratis een 172u-visum bekomen….
Dit ter info,
Johan en Inge
Het is in dit geval goed plannen,ik heb geboekt bij Budgetair en gevraagd of zij dit voor ons wilde regelen,binnen 5 minuten belde zij terug dat het geregeld was ,zowel heen en terug ,en later kon ik dit terug vinden op de boekingen ,het voordeel vind ik dat alles van Aeroflot in het nederlands is.wij gaan 7 maart terug ik hoop dat het weer zo soepel gaat,zoniet dan zal ik dat vermelden.
Een keer ook met ( de echte Chinezen gevlogen ) en dat was de slechtste airline waar ik ooit mee gevlogen ben.
Er werd zelfs last minute nog even een mailtje gestuurd dat de aankomst en vertrek luchthaven gewisseld werden in Duitsland een verschil van bijna 300 kilometer.
Ook de on board service was de slechtste ooit op een lange afstand vlucht.
Ja met een rolstoel kom je inderdaad overal gauw door.
Mijn ervaring is toch iets anders, onvriendelijk personeel, eten niet aantrekkelijk.
Eenmaal in Moskou met tig man in een te klein hok voor de paspoortcontrole. Daarbij werd je omver geduwd door mensen die hun vlucht moesten halen.
Voor mij geen Aeroflot meer, ik betaal liever wat meer geld.
En ja ik vloog gewoon tussen de pleps economyclass dus!
Bedoeld hij misschien een B773.
Het Boeing 777-300ER
Een B773 = Boeing 777-300.
Wellicht wel. Een 777 A300 bestaat (nog) niet.
Voor de grap kan ik eraan toevoegen, dat een 777 A300 een Boeing 777 zou kunnen zijn, die verbouwd is met onderdelen van een Airbus A300, type dat gebouwd is in de jaren 1970-1980…
Als je met Aeroflot vliegt kies je voor de prijs die dan zoals vorige week 200 € minder was dan bv Eva air ,kortste tussen stop in vergelijk met andere maatschappijen met een stop.
Eten is niet top maar de transit op Moskou is snel en met wat haast krijg je voorrang bij de paspoort controle plus zij zijn skypartner Vd KLM en redelijk nieuwe vloot.
Dus voor een goede prijs en een goed vliegtuig is het prima , en anders meer betalen maar dat is met alles .
Het is een Boeing 777-300ER het zelfde toestel waar Eva Air mee vliegt
Ik snap niet, dat er mensen zijn die met Aeroflot reizen. Zijn zij vergeten dat MH 17 door de russen werd neergehaald en dat daar heel veel Nederlanders bij gedood zijn. Blijkt maar weer, dat normen snel verdwijnen als de prijs er maar naar is.
Ook maar niet met Lufthansa vliegen vanwege 40-45? Wat een belachelijke reactie.
Twee maal met Aerflot gevlogen. Twee maal bij terugkomst op Schiphol bagage niet mee. Bekend probleem aldus de dames van de KLM. Keurig een dag later thuis afgeleverd. Service van Aeroflot prima overigens. Luchthaven in Moskou een rommeltje.
Ook heel bijzonder om met Aeroflot te vliegen terwijl ze een paar jaar geleden Malaisian Airways uit de lucht hebben geknald.
Is natuurlijk niet de schuld van alle russen maar om ze nu te gaan supporten …….
Ik een keer in omgekeerde richting met Aeroflot gevlogen: Bangkok-Moskou-Amsterdam, economy class.
Bangkok-Moskou: aangenaam verrast: nieuw, modern en schoon toestel, bediening okay, rustig publiek.
Moskou: meer dan genoeg tijd om over te stappen (vooraf vluchtplan altijd even bestuderen).
Moskou – Amsterdam: simpel vliegtuig met basic voorzieningen, maar we zijn er gekomen.
Over het algemeen: goede prijs-kwaliteitverhouding.
Toch spelen bij mij ook andere criteria een rol bij de keuze voor een vliegtuigmaatschappij.
Zoals: ben ik een “fan” van het land (politiek) of van de maatschappij, wil ik dat systeem supporten?
Ik weet het: ik ben slechts een druppeltje in een oceaan.
Aeroflot gekozen omdat deze de eerste mogelijkheid bood i.v.m. benodigde spoed retour naar NL te kunnen. Ryanair: hoe die omgaan met personeel en klanten; zal ik niet snel mee vliegen.
Maar dat is dus een heel ander verhaal.
Nog nooit Aeroflot gevlogen. Zit er ook niet aan te komen. Weinig twijfel over de toestellen. Het eten is blijkbaar behoorlijk. Alleen … als er zich iets onverwachts voordoet of bij problemen in Moskou zal je er alleen voorstaan en zal Engels je weinig helpen.
Los daarvan heb ik weinig vertrouwen in Poetin en zijn “werknemers”. En inderdaad, zoals Fredf schreef, ook als Belg ben ik niet vergeten dat de Russen zomaar een toestel uit de lucht kunnen schieten.
Denk dat het niveau van de Engelse taal bij het luchtvaart personeel in Moskou een stuk hoger ligt dan bij een Belg. Sorry hoor. En ik ben van mening dat het MH 17 toestel uit de lucht geschoten is door de Oekrainers om een conflict in een smerige oorlog uit te lokken. Vliegt u dan wel met een arabier? Maar dat is een totaal andere discussie.
Het gaat hier om de ervaringen met Aeroflot. En die is voor de meeste reizigers zeer positief. Namelijk een meer dan goede verhouding prijs/kwaliteit. En men vliegt zeer goed op tijd.
Dus je denkt … dat het niveau van het luchtvaartpersoneel in Moskou een stuk hoger is dan dat van van Belgisch luchtvaartpersoneel.
En op basis van wat is dat denken dan ?
Ik begrijp absoluut niet dat als je oud of invalide bent je een vlucht neemt met een overstap. Zeker niet als je dan ook nog meer gaat betalen voor de comfort klasse kun je toch ook gewoon een KLM of EVA air ticket boeken. Hoeveel goedkoper is die Aeroflot wel niet dat het de moeite van al de extra inspanning loont?
Nou zal het met Aeroflot best wel goed gaan in de meeste gevallen, net als met alle andere vliegtuig maatschappijen, maar als je de ongeval statistiek per km bekijkt dat staat Aeroflot stijf bovenaan. Mij niet gezien, ik betaal liever een paar euro meer en kom met een wat grotere zekerheid aan.
Beste,
Ik ben niet voor de Russen, maar toch neem ik uw opmerking met dikke korrels zout.
Het kan zijn, dat Aeroflot bovenaan de lijst staat van de ongevallen / jaar / maatschappij.
Maar ik volg ook dagelijks de niewsberichten.En als ik mij niet vergis, dan gebeuren de meeste ongevallen met oude Russische toestellen (Antonov, Tupolev,…) en niet zozeer met ‘moderne’ Westerse vliegtuigen. En als dat dan toch gebeurt, dan zal dat eerder op een ‘binnenlandse’ vlucht gebeuren Bovendien wordt er in die statistieken geen rekening gehouden met de types vliegtuigen en types vluchten. Als u de statistieken per type vliegtuig zou bekijken, dan vermoed ik, dat mijn mening bevestigd kan worden. Anders zou Aeroflot op zijn minst op de grijze lijst staan.
De kans dat de Russen hun eigen vliegtuigen zullen neerknallen is volgens mij ook bijzonder klein.
De Russen zullen wellcht beseffen, dat ze zich niet kunnen permitteren om oude vliegtuigen, onbetrouwbare vliegtuigen en vliegtuigen met gebrekkig onderhoud in te zetten voor internationale en interkontinentale vluchten. Het is niet voor niks, dat de Russen met Westerse vliegtuigen vliegen.
Maar inderdaad, ik sta ook niet te springen om met de Russen te gaan vliegen. Van dat vliegvirus zal ik niet snel last krijgen.
En dit nog: het is mij tijdens mijn zeer recente vluchten van en naar Thailand met Thai Airways opgevallen, dat het vliegtuig niet over Ukraïne gevlogen is, maar een vliegroute horizontaal ten zuiden van Ukraine gevolgd heeft. Normaal vliegt Thai Airways in een boog over Ukraïne en Rusland naar Thailand, omdat de omtrek van de aarde daar kleiner is, waardoor de afstand korter is. Maatschappijen die tussen Europa naar China, Japan en Taiwan (?) vliegen, volgen (meestal) een route ten noorden van Ukraïne. Iedereen die regelmatig de nieuwsberichten volgt, zal wel weten waarom…
Vriendelijke groeten,
Daniël M.
Hele goede maatschappij 4 keer mee naar Tokyo gevlogen. Maffe kerel met het berekenen van die koffers. En dan die gast met de Russen hebben een liegtuig uit de lucht geschoten. Ja daar waren hun schuldig aan he he. Dus iedere Rus in de oorzaak.
Ja, de som van de drie dimensies mag niet groter dan 157cm zijn
https://m.aeroflot.ru/xx-en/before_and_after_fly/luggage
Ik lees hier enkele malen dat ze niet met Aeroflot vliegen omdat de Russen een toestel uit de lucht zouden geschoten hebben. Dat zou voor mij juist een reden zijn om wel met Aeroflot te vliegen, ze gaan hun eigen vliegtuigen toch niet neerschieten. Overigens ik vlieg niet meer, ik woon in Thailand en zoek er nooit meer te vertrekken.
Het valt me steeds meer op dat veel mensen geen idee meer hebben wat douane nou eigenlijk doet-op zo’n transit kom je ze dus echt NIET tegen. Dat is de safety check wat je tegenkwam. Douane vraagt naar gesmokkelde waar, zoals vroeger vooral roken en zuip-waar.
Je bent oud genoeg omdat nog volop te moeten hebben meegemaakt in wat nu de EU is.
Wel, daar ben ik het niet (helemaal) mee eens!
Bij aankomst op een luchthaven na een vlucht, passeert iedereen WEL voorbij de douane! Ik weet niet zeker of dat in de transitzone ook zo is. Dat is zo in Bangkok (Suvarnabhumi), dat is zo in Brussel en dat zal ook zo zijn in Amsterdam (Schiphol). Maar alleen, iedereen (?) loopt er gewoon voorbij (“NOTHING TO DECLARE”). Soms worden er wel steekproeven gehouden…
Dat was niet alleen vroeger zo, dat is ook nu nog zo.
Maar het is wel zo, dat het woord “douane” voor de meesten synoniem staat met “grenskontrole”. En dat was vroeger overal zo. Reisde je met de auto bvb. van Nederland of België naar Duistland, dan werd je aan de grens gekontroleerd door de douane: paspoortkontroles en bagagekontroles. Deze kontroles werden uitgevoerd door 1, 2 of 3 douaniers per voertuig. Dat gebeurde toen niet afzonderlijk. Dat zal nu wellicht ook nog zo zijn als u met de auto het Schengen-gebied in- of uit rijdt.
Volgens mij is de betekenis van het woord “doane” voor interpretatie vatbaar. Zeker op luchthavens, waar passagiers (paspoorten) en bagage afzonderlijk gekontroleerd worden. Het woord is bij iedereen zodanig ingeburgerd (van vroeger), zodat het nog steeds gebruikt wordt bij zowel paspoortkontrole (“territoriale grens”) als bagagekontrole (grens- (?) en veiligheidskontrole)…
“Alles wat gerelateerd is met grenskontroles = douane”… Hmmm… dat kun je dus op verschillende manieren bekijken en interpreteren… Voer voor een nieuw topic op Thailandblog?
Groetjes,
Daniël M.
Vorig jaar nog mee gevlogen on board service is zeer goed, enkel voor de vlucht van 3 uur tot Moskou kan het zijn dat je een vliegtuig zonder media systeem hebt.
Op de lange vlucht is deze er natuurlijk wel en ik vond de service niet onder doen voor bijvoorbeeld Emirates.
Wel op soms erg druk bij de overstap in Moskou maar goed bij welke grote hub is dat tegenwoordig niet zo.