Wellicht is het goed om ook eens een positief bericht over een vliegtuigmaatschappij te plaatsen. In september 2019 heb ik, rechtstreeks bij EVA Air, 2 tickets besteld Bangkok – Amsterdam – Bangkok, vertrek op 4 juni 2020 en retour op 25 juni 2020. Voor die 2 tickets samen heb ik 39.300 baht betaald, per creditcard.
Nadat steeds meer duidelijk werd dat het onzeker was of die reis door kon gaan heb ik op zondag 10 mei de trip gecancelled en de refund application voor beide tickets naar EVA gestuurd. Op maandag 11 mei, dus 1 dag later, kwam er een bericht van EVA: bevestiging van ontvangst.
Dat vond ik al vrij netjes, dus daarna verder afgewacht. Tot mijn positieve verbazing waren vandaag (20 mei) de 39.300 baht op mijn creditcard-rekening bijgeschreven. Wat mij betreft dus een pluim op de hoed van EVA Air, vanwege deze zeer snelle en correcte afhandeling in zware tijden.
Ingezonden door Henkwag
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
- Belasting Nederland22 november 2024Thailand belasting vraag: Wanneer moet ik een TIN -nummer aanvragen?
- Lezersvraag22 november 2024Developer gezocht voor een mobiele applicatie
- Lezersvraag22 november 2024Wat kost een elektrisch doorvoerapparaat in Thailand?
Hoewel het geld nog moet binnenkomen, vind ik de afhandeling van het kantoor van EVA air Amsterdam echt perfect. Onmiddellijk nadat Thailand de grenzen sloot tot 1 juli werd de vlucht geannuleerd, kreeg ik een e-mail met de opties en een dag na mijn antwoord weer een e-mail met hoe de zaak afgehandeld zou worden. Complimenten!
Vorig jaar werd door de stakingen de terugvlucht van mijn partner naar BKK met EVA geannuleerd en ook toen was men snel met de terugbetaling. Nu verwacht ik elke dag een bericht van annulering van mijn vlucht naar AMS, eind juni, ook om te zien wat dan mijn opties zijn.
Ik kijk nu even naar mijn vlucht BKK – AMS op 27/6 en tot mijn verbazing staat die als één van de weinige nog steeds in het schema…….
Die kun je volgens mij dus op je buik schrijven, zie alle eerdere berichten dat Thailand alle vluchten (op enkele landen na) tot en met 31 juni heeft geannuleerd, lees verboden. En ja daar horen ook de vluchten van EVA uit Nederland bij. Wellicht ook wachten op de snelle retourenvelop van het betaalde bedrag…
30 juni, 31 juni bestaat niet
Goed afgelopen!
In mijn geval wat minder. Inmiddels is bij ons 3x een ticket voor terugvlucht Bangkok-Amsterdam gecanceld door EVA Air. Terugvlucht naar Amsterdam, reeds in 2019 gepland, op 18/4. Gecanceld. Nieuw ticket gekocht voor 2/5. Gecanceld. Terugvlucht voor 2/6. Ook gecanceld. Zonder enige toelichting op grond waarvan. De kosten voor terugvlucht nemen toe. Zonder enige assistentie voor een toekomstige vlucht. Via internet en telefonisch is men in Bangkok niet bereikbaar. Wel alles betaald. Hoe de terugbetaling wordt afgewikkeld moeten we afwachten. Tot op heden geen enkele terugbetaling ontvangen. Wij gaan nooit meer met EVA Air. Men is in Bangkok niet in staat om bijzondere situaties op te vangen. Dit kost alleen maar geld.
Heb je de terugbetaling via de EVA website aangevraagd?
Mijn vriendin, welke ook vlucht BKK-AMS-BKK heeft moeten “cancelen” , en een restitutie verzoek had ingediend , hoorde ook geruime tijd niets van EVA kantoor in Bangkok en kon het kantoor daar ook niet telefonisch bereiken.
Ik heb toen EVA Amsterdam gebeld en daar konden ze in het “restitutie systeem” kijken en zien dat er inderdaad door EVA office BKK nog geen actie was ondernemen.
EVA Amsterdam personeel heeft toen contact opgenomen met BKK en binnen 2 weken had vriendin geld terug op Creditcard.
Ik zou dus niet EVA in het algemeen “afkeuren”, maar het eens op deze wijze proberen !
juist alle “credits” voor EVA kantoor Amsterdam !!!
Eenzelfde ervaring met Eva-Air, vlucht in Mei werd gecanceld en binnen 2 weken teruggeboekt op mijn creditcard.
De ervaring met Emirates was ook prima, gekozen voor voucher gezien de vele reizen die ik met ze maak…..
Zo kan het ook !
Eveneens een prima ervaring met EVA-Air. Ik had een retourvlucht naar Amsterdam op 14 mei en een enkele reis Amsterdam-Bangkok op 2 juni. Beide tickets heb ik gecanceld via hun website en een restitutieformulier ingevuld. Volgende dag een bevestiging per email gekregen en binnen een week het geld (zonder verdere kosten) terug via mijn creditcard. Zo gaat het dus als je rechtstreeks hebt geboekt bij EVA-Air en niet bij een tussenpersoon.
Ik had een ticket geboekt bij EVA 23 april BKK-AMS en 23 juni AMS-BKK, 28 maart refund formulier ingevuld en 7 mei stond het geld weer op mijn creditcard rekening, wel in totaal €50,- minder, maar ik neem aan dat dat bij de creditcard maatschappij is blijven hangen ivm koers schommelingen € – bath
Ik heb ook netjes maar geld teruggekregen van evaair inderdaad Keurig netjes afgehandeld reden om volgende keer weer bij Eva Air te boeken
Tuurlijk dit is een gerenommeerde maatschappij altijd wordt je netjes behandeld en eh……. zo hoort het groetjes Rene
Mijn vlucht van BKK naar AMS op 7 april gecanceld. Mail gestuurd naar Amsterdam, maar moest naar Bangkok worden gestuurd. Antwoord aan mij plus verzoek aan EVA Bangkok om dit af te handelen. Prima service van EVA Amsterdam.
Nu vlucht geboekt via de telefoon met EVA customer service in Bangkok. Moet wel bijbetalen, maar ik heb ook meer ruimte als de stoel naast mij niet mag worden gebruikt.
Wacht pas 1 jaar op geld.wegens staking bij EVA vlucht geannuleerd, snelle afhandeling…not
Da’s vreemd, Benny. Zoals ik hierboven al schreef werd de terugvlucht van mijn partner door diezelfde stakingen geannuleerd en werd er heel snel terugbetaald. Zit er bij jou misschien een reisbureau of tickethandelaar tussen?
Begin januari 2020 een ticket gekocht bij Emirates voor 15 april.
Door covid19 is de vlucht geannuleerd. Refund formulier ingevuld en na 4 weken is het volledige bedrag van het ticket teruggestort op mijn credit card.
TOP !!!
EVA vliegt volgende maand weer, eerste vlucht op donderdag 2 juli. Had dat gisteren zelf al gevonden in de vluchtschema’s en ik was van plan vandaag te bellen om te zien of Ik mijn vlucht vanaf BKK op 27/6 naar de 2e juli zou kunnen overboeken. Niet nodig: vanmorgen een berichtje in de mail dat men mijn reservering al naar die datum had verplaatst. Prima geregeld, EVA!
Sorry, ‘volgende maand‘ is natuurlijk onjuist – het is nog steeds mei…..