Beste lezers,
Ben met Lufthansa vanaf Amsterdam via München verder met THAI Airways naar Bangkok gevlogen. Bij aankomst in Bangkok bleek dat mijn koffer niet is aangekomen. Heb daar het noodzakelijke gedaan en PIR-formulier in laten vullen en de nodige gegevens achtergelaten. Op internet gezocht wat ikzelf nog meer kan doen, maar kom ik niet verder dan dat er naar het verdrag van Montréal en/of Warschau wordt verwezen.
Wat ik wel vreemd vind is dat in het PIR-formulier het nummer van mijn bagagesticker is opgenomen, echter bij aankomst in het hotel blijkt dat Lufthansa mij voor vertrek een mail heeft gestuurd. Hierin staat een afwijkende langere code/nummer voor het geval mijn bagage niet aangekomen mocht zijn. Tevens word hierbij verwezen naar de site van THAI Airways, echter daar kan ik niks op vinden over vermiste bagage. Ben trouwens benieuwd wie er nu verantwoordelijk is? Ik heb bij THAi Airways geboekt, maar zij hebben de eerste vlucht door Lufthansa uit laten voeren.
Wie heeft er hier ook ervaring mee en heeft er tips?
Alvast dank en groet!
Johan
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 december 2024Controleer de voorwaarden van je Nederlandse levensverzekering bij emigratie naar Thailand (lezersinzending)
- Leven in Thailand21 december 2024Nog meer buren (lezersinzending)
- Visumvraag21 december 2024Thailand Visa vraag Nr 228/24: Visum en huwelijk
- Gezondheid21 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoofdpijn na krachttraining
Als de vlucht geboekt is bij Thai Airway dan zijn zij verantwoordelijk.Meestal kunnen ze gelijk in de Computer wel zien waar de koffer is.( code op de strookje dat u bij het inchecken heeft gekregen)
zou dus Thai Airway blijven aankloppen om te kijken waar de koffer zich op dit moment. tevens moeten zijn u een vergoeding geven voor de dagen dat u niet over uw bagage kan beschikken.
Hopelijk wordt hij snel gevonden.
Beste Johan. Ook mijn koffer is al 3x niet gelijk tijdig met mij aangekomen (Bangkok, Fortaleza en Amsterdam). In 2 gevallen was de koffer binnen 3 dagen weer bij mij, in 1 geval na 1 week (pas). Mijn vraag, voordat over aansprakelijkheid e.d. gesproken wordt, is dan ook hoe lang je al op je koffer wacht? Indien het gisteren gebeurd is, zou ik gewoon nog even afwachten. Meestal komt het goed.
Groet,
Marcel
geluk dat je Naar thailand vloog en thai airways de verkoper van de ticket is. Kun je allemaal oplossen in thailand .Bij het vliegen met Thai airways VANUIT thailand naar nederland of duitsland ben je beetje aan de goden overgeleverd!. De overstap in munchen of frankfurt is soms erg krap. Als je dan de aansluiting mist zou Thai airways je een nieuwe ticket dienen te geven. Is standaard zo MAAR de ploeg van Thai airways in de luchthaven is direct na landing verdwenen. Ik bedoel dan ook de groundstaf!! Dan kun je je lol op. Je wordt van kastje naar muur gestuurd. Tenslotte heb ik zelf maar ticket gekocht.
Of het veel helpt, weet ik niet, maar ik schrijf het toch even. In principe kun je noch Lufthansa noch Thai Airways iets verwijten, want je koffers worden op de luchthavens door lokale bedrijven op de luchthavens van het ene vliegtuig naar het andere gebracht.
Wel zijn ze verantwoordelijk voor de juiste adressering. De vraag is waar het is mis gegaan. Dus München of Schiphol.
Hoogstwaarschijnlijk München. In 90% van de gevallen komt de bagage terecht. Mijzelf is het zeker drie keer gebeurd. In Düsseldorf, Rio de Janeiro en Bangkok. Maar ook in Frankfurt. Heb telkens mijn koffers weer gekregen.
Misschien was de overstaptijd in München kort?
Lufthansa heeft in München zeker een lost and found bureau, waarmee je kunt bellen of mailen.
Wat die vergoeding betreft….daar zou ik niet te veel van verwachten.
Waarom ik dit weet? Ik was 30 jaar steward bij Lufthansa, vandaar…
U hebt een contract met de Thai, om te zorgen dat u en uw koffer in Bangkok aankomen.
Ook al is de Lufthansa uw koffer kwijtgeraakt, dan blijft de Thai aansprakelijk.
Die moet het verder dan maar met de Lufthansa uitvechten.
Maar waarom belt u niet met de Thai?
Zij zijn ongetwijfeld in staat u te vertellen hoe ver zij zijn met het zoeken naar uw bagage.
HEAD OFFICE
Thai Airways International Public Company Limited
89 Vibhavadi Rangsit Road
Bangkok 10900, Thailand
Tel : (66) 2545-1000
Thai airways heeft ook een kantoor in Pattaya noord aan de dolfijn.Vrienden zijn daar goed geholpen ivm met gescheurde koffer.
Tja, en hoe moet het nu verder als je koffer helemaal zoek is geraakt? Dat is mij reeds twee keer in het verleden overkomen.
Dan krijg je een vergoeding van de maatschappij aan de hand van het gewicht van de koffer en die is bekend, staat op de kofferlabel. Meestal is de vergoeding om en nabij de 15 euro per kilo dus in de meeste gevallen ga je dik de boot in. Men adviseert dan ook om een extra bagageverzekering af te sluiten met omschrijving van de inhoud. Het gaat dan voornamelijk om duurdere artikelen en niet om een setje ondergoed.
Ben je na aankomst op Suvarnabumi bij de balie geweest voor vermiste bagage?
Dit is iets wat je daar direct moet doen . Daar kunnen ze al zien of hij uberhaubt in Bangkok is aangekomen
En anders gewoon naar Thai airways toe die zijn verantwoordelijk voor jouw Bagage