Voor de Thailand toeristen die met KLM vliegen is er nieuws over de stoelen van onze vaderlandse luchtvaartmaatschappij. Nog even en reizigers kunnen nog comfortabeler naar Bangkok en andere bestemmingen vliegen.
KLM liet deze week weten, te komen met een andere inrichting van de business class. De nieuwe stoelen zorgen er voor dat passagiers de mogelijkheid krijgen om volledig gestrekt te ontspannen of te slapen.
Cabine interieur
KLM introduceert samen met Nederlands topdesigner Hella Jongerius een geheel nieuwe sfeer, inrichting en uitstraling in de business class. Het uitgangspunt is comfort en privacy van de klant en passend bij KLM. Naast de nieuwe full flat stoel bestaat het interieur uit nieuw tapijt, wanddecoratie, gordijnen, dekens, kussens en stoelbekleding. Als eerste worden alle Boeing 747-400’s omgebouwd, met een totaal van 22 toestellen.
Full flat stoel
De nieuwe full flat stoel biedt KLM klanten naar o.a. Bangkok een optimaal comfort. De stoel is horizontaal verstelbaar waardoor de passagier geheel plat kan rusten of slapen. De positie van de stoel in de cabine en de gescheiden televisieschermen geven de passagiers meer privacy. Tevens is er opbergruimte in de stoelzak naast de passagier en onder de televisieschermen. Het aantal stoelen in de business class wordt terugbracht van 42 naar 35 in de Boeing 747-400. De stoel is de Diamond Seat van B/E Aerospace.
In juli 2013 vliegt KLM het eerste toestel met nieuw interieur inclusief de nieuwe stoel. Als eerste worden alle Boeing 747-400’s omgebouwd, met een totaal van 22 toestellen. In april 2014 is de gehele 747-vloot omgebouwd. Daarna staan 15 Boeing 777-200’s op de planning in de zomer van 2014.
De economy class krijgt binnenkort tevens een upgrade. Na 10 jaar zijn ook die stoelen aan vervanging toe.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Expats en pensionado24 november 2024In Memoriam: Colin de Jong
- Reistips24 november 2024Belangrijke regels voor het meenemen van gezondheidsproducten naar Thailand
- Steden24 november 2024Ban Krut, onontdekt in Thailand (video)
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
Ik heb de KLM jarenlang gemeden als de **** na een aantal zeer onaangename ervaringen. Zoals gebrek aan service, klantvriendelijkheid en die vreselijke stoelen van ze! Wie weet waag ik na de ‘upgrade’ nog eens een poging. Maar heb er bij voorbaat weinig vertrouwen in.
Moderator: reacties zonder beginhoofdletters en punten aan het einde van een zin, worden niet geplaatst.
Geachte moderator,
onze ideeenvitrine mag er best netjes uitzien, maar enige inschikkelijkheid t.a.v de in Thailand ingeburgerde Hollander die in zijn nieuwe taal zonder hoofdletters en punten heeft leren schrijven is eveneens op zijn plaats.
Persoonlijkzouikdegrenswillentrekkenbijtekstenwaarspatiesontbrekenzoalsdeze.
Moderator: we trekken ergens een grens en dat is zonder leestekens en beginhoofletters.
Ook wij zijn heel benieuwd. 1 keer verplicht met de KLM moeten vliegen van Bangkok naar Amsterdam v.v. na het overlijden van mijn moeder toen wij op vakantie waren in Thailand. Dit was in december 2004. Vliegtuigtype Boeing 747-400. Ik ben 1.93 meter lang. Het was dramatisch. KLM heeft een pitchafstand die het minst is van alle gerenommeerde vliegtuigmaatschappijen. De Nederlandse man is het langst van alle Europese mannen.
Eva air (elite class) blijft voor ons voorlopig de favoriet.
Die businessclass ziet er na upgrade prima uit. Hoe de economyclass wordt is nog maar de vraag. Ik hoop op iets meer zit- en beenruimte.
De service van de KLM is puur klinisch zonder al te veel vriendelijkheid. Ik hoop, dat die ook ge-upgraded wordt. Misschien vlieg ik dan weer met de KLM
Beste,
Gaan de kerstvluchten naar Curacao ook al met de nieuwe stoel in BC ?
Of alleen Bangkok ?
Pascal.
Ik heb het persbericht van de KLM er nog eens op nagelezen: alle 22 747-400 toestellen worden, beginnend in juli a.s., omgebouwd. De laatste is klaar in april volgend jaar. Daarna begint men aan de 777-200. Als met de Kerst met een 777 naar Curacao vliegt zal het nog een ‘onaangepaste’ zijn, is het een 747 dan is de kans op een toestel met de nieuwe businessclass groter.
Ik ben de laatste keren met de KLM gevlogen omdat zij de goedkoopste waren.
Nou moet ik zeggen dat mij dat niet is tegen gevallen.
De verzorging was goed en vriendelijk personeel. Ik ben 1.78 en 69 jaar en 90 kilo maar heb geen problemen met de ruimte gehad.
Ook het eten was niet slecht.
Ik hoop alleen, dat ze de prijzen niet zullen verhogen, na de upgrade
Vroeger vloog ik met China airlines maar deze is nu veel duurder geworden.
Compuding
Altijd met grote tevredenheid met de KLM gevlogen, uitstekende service en vriendelijke stewardessen en met die upgrades zal het me nog beter bevallen daar ben ik van overtuigd.
Volgens mij is de afbeelding van de businessclass niet juist.
Op de website van b/e aerospace ziet de diamond seat er anders uit. Maar die lijkt mij ook heel goed.
Heb met de KLM niet zo goed gevlogen in de business clas van Hongkong naar Amsterdam,stoelen waren niet plat tekrijgen,en de service was o.k in het begin veel aandacht van de cabin crew,maar na de maaltijd steeds bellen voor een drink,ook de prijs van de klm is niet zo gunstig vergeleken met anderen maatschappijen,ik vlieg nu als gold member met de Thai van Madrid naar Bangkok daar na met een korte overstap door naar Chiangmai,de service van de Thai airways is fantasties,daar kan de KLM wat van leren
ik hoop werkelijk dat de KLM gaat moderniseren zowel voor de business clas en de touriste classe,wil dan zeker een vlucht gaan boeken als het zover is
groetjes, Pascal
Beenruimte blijft een probleem bij KLM, ik heb eerlijk gezegd nog nooit goed gezeten in een KLM vliegtuig. Ik ben vrij lang ( 2 meter) en de stoelen zitten gewoon niet goed. Zelfs economy comfort heeft te weinig comfort . Doordat de stoelen extra ver naar achteren kunne verdwijnt de extra beenruimte als iemand voor je zijn / haar stoel naar achteren klapt. Ik vermijd KLM zoveel mogelijk.