KLM-passagiers kunnen wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ook ontvangen via Facebook Messenger. Zo is alle informatie makkelijk op één plek te vinden, zowel thuis en onderweg als op de luchthaven. Klanten kunnen ook direct contact opnemen met het social media-team via Messenger. Een vlucht boeken is nog niet mogelijk.
De service is woensdag uitgerold, en komt de komende dagen en weken steeds breder beschikbaar. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die deze service aanbiedt via Messenger.
De nieuwe Messenger-dienst is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Messenger. KLM heeft meer dan 15 miljoen fans op Facebook.
Pieter Elbers, president-directeur van KLM, zegt daarover: “De nieuwe Messenger-dienst is een perfecte aanvulling op KLM’s sociale strategie. Wij geloven dat we dicht bij onze klanten moeten staan, en daarom passen Messenger en KLM goed bij elkaar. Onze klanten delen graag informatie met ons via een persoonlijker platform zoals Messenger. Vorig jaar hebben we de Messenger-knop op onze Facebook-pagina geactiveerd, zodat klanten nóg sneller contact met ons konden opnemen via privéberichten. Het aantal aanvragen nam toe met 40%, wat aangeeft dat onze klanten dit type communicatie waarderen. Nu brengen we onze klantenservice naar een volgend niveau, door klanten de optie te geven alle relevante vluchtdocumenten en -informatie in één enkel Messenger-overzicht te ontvangen.”
De samenwerking is voor beide bedrijven een belangrijke stap. Facebook zet groot in op de ontwikkeling van Messenger en hoopt door samenwerkingen met bedrijven dat mensen meer in de app gaan doen dan alleen chatten met vrienden en foto’s delen. Voor KLM betekent het een extra kanaal om met klanten te chatten en te helpen.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Hoi allemaal,
Heb het gister nog voor men reerakje gedaan. Ze komt vandaag hier heen. (Nee geen grap…) Het werkt perfect, kreeg de boardingpass mooi op mijn fb messenger. Aantikken en het wordt vergroot. Heel simpel en handig. Mooi om te zien dat KLM op deze manier aan de weg timmert.
Groetjes,
Kwaipuak