KLM-passagiers kunnen nu ook wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen. Klanten kunnen bovendien dag en nacht direct contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.
De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen. Sinds 2016 is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die vluchtdocumenten en -informatie aanbiedt via Facebook Messenger. Nu loopt KLM opnieuw voorop met vluchtinformatie op Twitter en als eerste luchtvaartmaatschappij buiten China op WeChat.
KLM op Twitter en WeChat
KLM heeft ruim 2,2 miljoen volgers op Twitter en ontvangt wekelijks meer dan 25.000 vermeldingen. In september 2014 opende KLM het WeChat-kanaal om klanten 24/7 bij te kunnen staan met ondersteuning, nieuws en aantrekkelijke aanbiedingen. WeChat is met 938 miljoen actieve gebruikers per maand het grootste socialmediaplatform van Continentaal China. KLM heeft meer dan 120.000 volgers en ontvangt wekelijks ruim 6.000 vragen op WeChat, wat aantoont dat Chinese klanten dit platform graag gebruiken om te communiceren met KLM.
Vorig jaar introduceerde KLM vluchtinformatie via Messenger. Inmiddels hebben al meer dan 1,4 miljoen klanten hun KLM-vluchtdocumenten en -statusupdates via Messenger ontvangen en worden 10% van alle online KLM-boekingsbevestigingen en 15% van alle online KLM-instapkaarten via deze dienst verstuurd.
KLM op social media
In april 2017 had KLM meer dan 25 miljoen vrienden en volgers op diverse social media. Via deze platforms ontvangt KLM wekelijks meer dan 100.000 vermeldingen, waarvan 15.000 vragen of opmerkingen. Deze worden persoonlijk beantwoord door hetons socialmediateam, dat met 250 medewerkers tevens het grootste ter wereld is. KLM biedt dag en nacht ondersteuning op Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat, en KakaoTalk in negen talen: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Portugees, Frans, Chinees, Japans en Koreaans. Tijdens kantooruren biedt KLM ook ondersteuning aan in het Italiaans.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Van de redactie30 december 2024Wij wensen de lezers van Thailandblog een prettige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2025!
- Nieuws uit Thailand30 december 2024Hotelbrand in Bangkok met 3 doden leidt tot tijdelijke sluiting
- Eten en drinken30 december 2024Pad Krapao Gai (roergebakken kip met basilicum) een smaakvol Thais gerecht
- Thailand tips30 december 2024Silom Road: Het financiële hart van Bangkok
Geachte medewerkers
Ik vlieg voor het eerst van Bangkok naar Schiphol op 11 juli a.s. met KLM
voorheen met AVA Air 15 jaar doe ik dit
Als ik een vraag stelde over het vliegverkeer dan kreeg ik antwoord,
mijn vraag is nu, hoe is het met de drukte op Schiphol
En krijg ik een mail van u of ik een andere plaats kan krijgen voor meer
been ruimte
Ik wil zo graag iets doen met internet maar ik heb niet zoveel idee voor
Twitter enz. maar een mail in ontvangst te nemen van u heel graag
Mijn leeftijd is 81 jaar en ik woon al meer dan 15 jaar in Thailand
Dank voor het lezen
Hans de Vries