Er zijn geen Europese luchtvaartmaatschappijen meer met een 5-sterren rating van Skytrax. De enige Europese luchtvaartmaatschappij die 5-sterren had, Lufthansa is gezakt naar een viersterren rating. Onderzoeks- en consultancybureau Skytrax stelt jaarlijks een lijst op van de beste airlines ter wereld.
Onze nationale trots KLM heeft een viersterren beoordeling, evenveel als Lufthansa nu dus. Veel Aziatische airlines behoren wel tot de wereldtop. All Nippon Airways (ANA), Asiana, Cathay Pacific, Eva Air, Garuda Indonesia, Hainan Airlines, Japan Airlines, Korean Airlines, Qatar Airways en Singapore Airlines hebben allen 5-sterren.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Lachen met kerst in de tropen met Don en Ron (video)
- Column25 december 2024Tweede kerstdag: Een vreemd fenomeen…..
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Thailand introduceert volledige zorgdekking met fase 4 van het “30-Baht Treatment Anywhere”-programma
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Thaise overheid helpt ouderen met financieel steuntje in de rug
Skytrax is een op en top commerciele organisatie. Airlines moeten voor hun rating betalen. Maatschappijen die dit niet doen, jammer maar geen klassering. Dacht u nu werkelijk dat Skytrax, a la Michelin, medewerkers heeft die persoonlijk de airlines controleren? Als ik mijn laatst vlucht kort geleden herinner met onze z.g nationale trots, qua verzorging niet minder dan een aanfluiting. Dit onder het mom van bescherming millieu, geen vlees, vis o.i.d. gewoon geldbesparing! Plastic bakje noedels met een stukje ei erop was het avondmaal.
E dat noemt zich een 4 sterren airline. Volgende keer beter Eva, Emirates of China Airlines vliegen
Mijn recente ervaring met KLM was gewoonweg excellent!
Helemaal niets minder dan Emirates. Bovendien heeft laatstgenoemde mij de vorige keer gewoon laten staan in Thailand. De vlucht werd gecanceld zonder dat er ook maar enig alternatief werd geboden. (Zo kan het dus ook lopen) Het kwam erop neer dat ik kon gaan fietsen, lopen of de roeiboot pakken….. Los daarvan is mij na heel veel getreiter en heel lang wachten 83% van het bedrag dat ik van ze tegoed had teruggegeven.
Airline kiezen? In Thailand zouden ze zeggen: up to you!
Zou bijna geloven dat u bij de KLM werkt. Zou u aanraden de klanten reacties op KL vluchten op Skytrax eens te gaan lezen. Dan zult u daar lezen dat ik beslist niet alleen sta in mijn ervaring.
U kunt appelen niet met peren vergelijken. Uw verhaal over een gecancelde vlucht van Emirates heeft niets te maken met een vluchtervaring van mij met KLM
Ik heb de afgelopen 3 maanden meer dan 10 KLM vluchten gedaan. Geen enkele klacht. Alles prima geregeld en vriendelijke cabin crew.
Brabantman,
Er zijn meer facetten aan een kwalitatieve waardering van een luchtvaart maatschappij dan de maaltijd in een vliegtuig of bediend worden door charmante jonge dames
Wij hebben ergens tussen de 80 en 100 vluchten met EVA gehad, maar kiezen nu de laatste jaren voor KLM.
Tja,
Ik heb veel gevlogen, maar ik geloof niet dat maatschappijen Skytrax betalen.
In mijn bevindingen, vindt ik EVAAIR verreweg de beste maatschappij.
Maar Singapore, Air France en Cathay Pacific deden ook niet ondermaats presteren.
Tja, maar KLM hé, het lijkt wel een vriendelijke, vliegende bejaarde soos, met maaltijden…….
Wel nette vliegtuigen, maar dat hebben ze allemaal.
Wij hebben tientallen jaren met EVA amsterdam bangkok gevlogen, maar kiezen de laatste jaren toch voor KLM.
Ik denk van rond 1986 tot 2018 met EVA.
Bij KLM waren de vertrek en aankomst tijden in beide richtingen duidelijk beter.
Vroeger ook met philipine airlines, singapore airlines en met royal jordan gevlogen naar bangkok gevlogen.
Bij een bejaardensoos denk ik aan rijen half slapende, bejaarden die rustig in hun stoeltje zitten en bediend worden door personeel van diverse leeftijden en karakter. Niks mis mee maar misschien en wat saaie bedoeling. Wellicht kan men wat aan de prijs doen om een gevarieerder publiek te trekken?
Ik heb met Eva air veel gevlogen ook met klm het verschil zit het volgens mij in het cabine personeel ,
Oude senior purser werkt niet goed met jonge 2 Banders en ook met trainees minder goed,ik spreek voor mijzelf ,hoe andere lezers er over denken lees ik graag,dit is bij beide maatschappijen,
Jammer dat door sommige zo laatdunkend gedaan wordt over de KLM. Dat men na het krijgen van een maaltijd die iets minder bevalt voortaan kiest voor een andere luchtvaartmaatschappij gaat er bij mij niet in. Ik vlieg nagenoeg altijd met KLM en heb ook wel eens een mindere maaltijd gehad of een gecancelde vlucht. Ik wordt echter toch altijd een beetje blij, en trots, als ik waar dan ook ter wereld een KLM toestel zie staan. Het is tenslotte toch “onze” nationale luchtvaart maatschappij.
voor ons geen KLM meer, het begon al met afgifte koffers, in 1 koffer zat 1,5 kilo te veel, we moesten ter plekke uitpakken en de 1,5 kilo in de handbagage proppen, dus totaal gewicht bleef gelijk. Wij hadden een rechtstreekse vlucht geboekt naar Bangkok, deze werd een paar dagen voor vertrek gewijzigd naar een tussenlanding in Parijs. Wij hadden geen andere keuze, ivm Thailand pas, dan het te accepteren. In Parijs ruim 5 uur rond moeten hangen op de aansluiting naar Bangkok. Het eten was super slecht aan boord, alleen vegetarisch en niet te eten. Bovendien vlogen ze met te weinig cabine personeel 1 persoon achter een karretje, afijn na 3 maanden de rechtstreekse terugvlucht met de KLM, online inchecken lukte niet,kreeg bericht dat ik met de klm kontakt op moest nemen vanuit Thailand, heb ik niet gedaan en gewacht tot op de luchthaven daar lukte ook het inchecken niet zelfs bij de incheck balie was onze retour vlucht niet te vinden, na 45 minuten voor die balie te hebben gehangen werd er een andere persoon bij geroepen die de fout ontdekte de vlucht was nl. gewijzigd van 23.55 naar de volgende dag om jawel 00.05. Daar zat kennelijk de fout.
Wij vliegen allen nog met Eva air. Jammer KLM gemiste kans.
Er gaan iedere minuut vanaf tig vliegvelden in tig landen zoveel vliegtuigen de lucht in dat het onmogelijk is dat ieder vliegtuig EN op tijd EN met de maaltijden die IK lust EN met vriendelijk personeel vliegt. Bus, trein, taxi en boot zijn ook niet altijd perfect.
En maar klagen…. Wij staan niet voor niets bekend als Henk en Ingrid Klaag-Graag! Maar ja, zo zijn wij pas gelukkig….