Hij is enorm groot en vliegt al weer een tijdje, sinds kort ook dagelijks vanaf Amsterdam. Wij hebben het over de Airbus 380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld.
Deze ijzeren vogel is niet alleen gigantisch, maar ook erg luxe.
Een Amerikaan besloot zichzelf, naar eigen zeggen, eens te trakteren op een ‘first class’ vlucht van Bangkok naar Hong Kong met Emirates Airlines. Hij nam zijn camera mee en filmde het interieur van het vliegtuig. En inderdaad het is bijzonder om te zien. Wat zoal? Wat denk je van een douche, een privé koelkast en je eigen kamer in het vliegtuig?
Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Bekijk de video:
[youtube]http://youtu.be/J1OqqQ8hBXk[/youtube]
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
- Stranden22 november 2024Toei Ngam Beach, een prachtig strand nabij Pattaya
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
Natuurlijk is het wel leuk om te weten hoeveel dat grapje dan kost.
Bangkok – Hong Kong is drie uur vliegen en kost in september bij Emirates in de 380, first class, EURO 530.83 (vliegwinkel.nl) of BAHT 20.250.- (Emirates.com), enkele reis.
Voor de ware luchtvaartfanaat een koopje, lijkt me.
Deze “enorme” vogel is niet van ijzer!
Leuk al die PR maar wat meer realisme zou geen kwaad kunnen,
in business en/of first is het altijd beter en lekkerder vliegen!
Maar de eco in deze vogel verschilt maar bitter weinig met de “normale” planes
zoals de 777 of 747, zelfde beroerde beenruimte en vliegtuigvoer.
de vogel bestaat uit alu en veel composiet materialen, dat er ook veel nadelen zijn wordt gemakshalve maar even onder het (vliegende) tapijt geschoven.
Dat er behoorlijk wat problemen zijn met de 380’s die met de RR Trent motoren zijn uitgerust, ( ook de 777 bijv. heeft problemen met de RR Trent) dat er aardig wat (haar)scheurtjes zijn gevonden in belangrijke vleugeldelen enz.
Jammer dat ik de foto’s, genomen op Singapore Airport, van de enorme schade die de ontplofte RR Trent van de 380 van Qantas,niet kan laten zien hier!
Persoonlijk!! probeer ik ieder airbus te vermijden en zeker ook de planes met de RR Trent motoren, maar nogmaals, persoonlijk!
Beste Donald , u praat u zelf een beetje tegen. U vermijd de airbus, de 777 heeft ook problemen? De 777 is van Boeing. Nou zeg maar waar u dan mee vliegt? Een Russische Antonov? Zowel de 777 als de A380 vind ik persoonlijk heerlijk vliegen. Airbus A340 vind ik minder.
Beste Math,
ik praat mijzelf helemaal niet tegen!
Ik schrijf dat ik airbus liever niet vlieg, en alleen dat de 777 bijvoorbeeld ook hier en daar uitgerust is met de Trend motoren,
en persoonlijk ben ik van mening dat Boeing de betere plane bouwt, om vele vele redenen, en probeer wel de Boeings met Trend motoren te vermijden.
Gelukkig zijn er zat maatschappijen die geen Trend motoren monteren.
Hier en daar uitgerust is met Trend motoren probeer ik deze te vermijden, dat zijn uw woorden? Dus u weet op voorhand al dat u die 777 niet moet nemen want die is uitgerust met een Trend motor? Ik kan bij elke boeking zien met welk vliegtuig type ik , maar heb nog nooit gezien welke motoren eraan hangen. Beetje paniek zaaien noem ik het en met een korreltje zout. Dus Boeing en Airbus nemen onverantwoorde risico’s omdat men slechte motoren laat hangen? Gelooft u hetzelf? Ik niet. Als ik zo moet vliegen pak ik liever een kanobootje richting Bangkok
Math,
’t is wat he?
ja als je bekend bent in en met de vliegwereld weet ik welke maatschappij er RR, P&W,
EA of GE onder hangt, en ik vraag niet of je het met mij eens bent!
Ik geef een persoonlijke mening en die is dat ik de Boeing als een betere plane beschouw en dat ik liever de Trent niet onder “mijn” plane zie hangen.
Ik ben er een die ietsiepietsie te veel weet van dat wereldje en neem niet alles voor zoete koek aan!
Ik kom liever op een normale manier beneden van FL 32, zo simpel is dat.
Ben een soort veiligheidsfanaat dus, en niet alleen met de planes maar ook bijv. met de auto.
Moderator: bij deze sluit ik de discussie over de veiligheid van motoren en alle andere zijstapjes. De posting gaat over de luxe in de 1e klasse. Graag bij het onderwerp blijven.
ik sluit mij hierbij aan,ben al een paar keer met de 380 gevlogen,maar van mij hoeft het niet meer,ben zowiezo geen airbusfan
Dat er wat problemen zijn geweest met de A380 is bekend, maar ik heb niks gelezen over problemen met de 777’s. Heb je daar meer informatie over ? Bron bijvoorbeeld of websites waarop dit terug te vinden is ?
Ik schrijf over problemen met de RR Trend motoren!
De 777 is op dit moment het meest veilige vliegtuig wat er rondvladdert!
Alleen sommige 777’s , uitgerust met de RR Trend motoren!, hebben wat problemen met de motoren!
oa BA, die moest een noodlanding maken (laatste moment bij approach) omdat de kerosine leidingen bevroren waren, dacht uit Hong Kong, plane total loss, geen doden enz.
Nou Donald, mazzel dus dat Emirares GEEN RR (Rolls Royce) motoren gebruikt, maar GE (General Electric). Kun je dus met een gerust hart Emirates gaan vliegen.
De luchtvaartsector controleert alles en dan nog eens een keer. Als er dan MOGELIJKE problemen worden geconstateerd, dan wordt die aangepakt. Daaruit mag je niet concluderen, zoals jij een beetje doet vermoed ik, dat de luchtvaart onveilig is. Juist DANKZIJ die controles en de strikte regels worden problemen tijdig geconstateerd en verholpen VOORDAT er echt problemen ontstaan. Dat is nu juist de paradox waaruit mensen verkeerde conclusies trekken.
Overigens zijn er bij de Boeing 787 (Dreamliner) ook problemen geweest met de vleugels en de motoren (onlangs nog een motor in de fabriek bij een toestel bestemd voor Air India ontploft). Toch zijn de A380 en de B777 (en ongetwijfeld ook de B787) uitstekende en veilige toestellen!
Voor de mensen die is er inderdaad een megascherpe aanbieding om voor 500 euro van Bangkok naar Hong Kong te vliegen. Het betreft een middagvlucht, dus alle tijd om gedurende de 3 uur die de vlucht duurt te genieten van alle luxe aan boord. Normaal kost zo’n vlucht ongeveer het 10-voudige! Uitgelezen kans dus!
Dennis, PSM
a/ vlieg ik absoluut niet met Emirates,
b/ ben geen “busjes” fan
c/ kom uit de luchtvaart en weet verrekt goed wat wel en niet veilig is
(maatschappijen, onderhoud enz enz)
d/ de 787 ? probleem? raad eens? juist ja RR trent!
kort geleden, alles inside info, weer problemen oa bij Cathay met? juist ja de RR trent
enne Emirates gebruikt de Engine Alliance GP 7000, dat is een joint venture van General Electric en P&W, oftewel Pratt en Whitney
Hi Dennis,
je hebt je punt gemaakt: dit niet goed, dat niet goed.
Maar, welke maatschappijen zijn in jou ogen dan wel goed? China, EVA, KLM, Thai?
groet van Jos
Ik vlieg dus absoluut niet met Emirates,
de motoren bij de 380 van emirates zijn de EA GP 7000
( Engine Alliance = joint venture van General Electric en P&W = Pratt en Whitney)
verder snap ik niet waarom er reacties verdwijnen, of eigenlijk………
snap ik het wel:(
Moderator: niet te snel piepen Donald, jouw reactie was in de spam terechtgekomen.
Moderator,
zo snel piep ik niet hoor,
spam? zelfde verhaal als ik op de mail bericht krijg van Thailand Blog,
staat altijd bij, “waarschijnlijk NIET verzonden door Thailand blog oid
PS
Die ontplofte motor van Air India? RR Trent………………………………………………..
Leuk voor mensen die alleen vliegen wellicht maar ongekend ongezellig als je met je partner vliegt lijkt mij,
Waarom leuk voor mensen die alleen vliegen Victor?
We hebben net de A380 vanuit AMS naar DXB en DXB naar BKK genomen en dat in first class.
Je kan best naast elkaar zitten in het midden hoor. Het “schot” dat je van elkaar afscheidt, kan naar beneden en kunnen je samen gezellig tafelen.
Ik kan je verzekeren dat het eten lekker was, de champagne overheerlijk en de wijnen best te smaken.
Al hadden we een rode franse wijn die naar “stop, kurk” smaakte. Geen probleem, andere fles werd open gemaakt.
Donald, de problemen met de RR motoren zijn opgelost dacht ik. Trouwens Emirates gebruikt deze motoren niet. Die kleine haarscheurtjes worden ook aangepakt en vliegtuig per vliegtuig opgelost.
Info i.v.m. vliegtuigen vind je op airliners net bijvoorbeeld en er zijn uiteraard nog meer sites.
Weinig verschil gevoeld tussen het vliegen met Airbus en Boeing met Emirates. Service telkens o.k. Alleen de wachttijd van 8 uur in Dubai was bijzonder vermoeiend. Vlogen heen en terug voor ca 500 euro in mei van dit jaar.
Ja dat is klasse, maar ja, voor velen blijft het een droom. Ik moet het maar met de Elite classe doen van Eva air. Nu het nog kan.
Goh, volgende keer maar maar BKK met mijn vertrouwde auto.
Voorin aardig wat been ruimte, en een koelbox behoort ook tot de luxe.
Er hangt voorin geen RR trend, er zitten geen haarscheurtjes in de vleugels (lees: spoilers) en ik heb nog nooit iets gelezen over ontploffingen van motoren.
Mijn vriendin heb ik benoemd tot hostess, dus daarmee ook geen problemen.
Ik zou zeggen: “alweer die donald”, bedankt voor de tip. 😉
Help, ik ben dood. Ik ben minstens al zeven keer afgestort en vijf keer midden in de lucht ontploft. Na 30 jaar als steward op zowel boeing 727, Airbus A320, Boeing 747 A+E, Airbus A340, A333, A346 gewerkt te hebben, ben ik blij dat ik bovenstaande reacties nu pas lees… Ik had al eerder mijn baan opgegeven en was als friteboer gaan werken (of zoiets).
Mijne heren, deze discussie is voor zover nutteloos, dat iedere kilometer op de autoweg tientallen keren gevaarlijker is dan in een “slecht” vliegtuig te vliegen.
Je kunt niks buitensluiten. Maar je moet de relativiteit zien. Mensen hebben eerder een ongeluk thuis door van de trap te vallen dan de kans dat er iets gebeurd aan boord van deze vliegtuigen voor deze redenen.
Geniet je vlucht, of je nou in de 1e klasse zit of economy.. ontspan, relax… de kans dat je iets gebeurd is minimaal. Daar waar je je veiliger voelt, op weg van de luchthaven naar je favoriete plek in Thailand, met de minibus, taxi, auto, touringbus of bij het oversteken van een weg, daar zal je eerder iets gebeuren dan daarboven in de lucht.