EVA Air wil dagelijkse vluchten vanaf Schiphol

Door Redactie
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: ,
17 maart 2018

EVA Air wil graag groeien op Schiphol maar door de vastgestelde grens van 500.000 vliegbewegingen per jaar is dat voorlopig niet mogelijk.

Schiphol is zelfs de enige Europese luchthaven in het netwerk van EVA Air die geen dagelijkse vluchten heeft, want ook Wenen krijgt deze zomer een dagelijkse verbinding met Taipei. Dat was ook al het geval voor Londen en Parijs.

Voorheen bood EVA Air vier vluchten per week aan vanaf Wenen, via Bangkok, naar Taipei. Daar komen nu drie non-stop vluchten naar Taipei bij.

De Taiwanese luchtvaartmaatschappij vliegt niet alleen van Europa naar Bangkok en Taipei, maar lanceert in juli ook dagelijkse vluchten tussen Taipei en Chiang Mai.

Bron: Zakenreisnieuws.nl

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

6 reacties op “EVA Air wil dagelijkse vluchten vanaf Schiphol”

  1. brabantman zegt op

    Moet u zo nodig rechtstreeks naar Taipei dan kunt ook met China Airlines vliegen.
    Vind het nog steeds spijtig dat deze maatschappij niet meer via Bangkok vliegt. Gaf wat meer prijsconcurrentie in de markt en ik was altijd meer dan tevreden over hun service.

    • Frans Nico zegt op

      Dat kan best zo zijn, maar zo heb ik dat niet ervaren toen het luchtruim in Nederland tijdelijk werd gesloten in verband met de vulkaanuitbarsting op IJsland. De informatie van China Airlines was beneden het vriespunt. Ondanks hervatting van het vliegverkeer en het toestel dat alweer terugvloog richting Bangkok werd ik pas twee dagen later overgeboekt. Gevolg daarvan was dat ik overstay had en daardoor moest betalen.

      Ook vloog China Airlines indertijd met de JumboJet (Boeiing 747) waarin je on-board tijdens de wachttijd op de luchthavens vergast werd door de binnendringende slecht verbrande kerosine van de stationair draaiende motoren. Je hebt gelijk dat de service van het cabinepersoneel uitstekend was, maar het maar net waar je naar kijkt.

  2. Fransamsterdam zegt op

    Minstens drie jaar geduld a.u.b.

  3. Jasper zegt op

    Voorlopig komt EVA elke keer duurder uit de bus dan KLM elke keer als ik een boeking doe. Maar goed, extra concurrentie kan nooit kwaad!

    • Cornelis zegt op

      Misschien iets duurder, maar dan zit je ook wat ruimer. EVA heeft in de Boeing 777 in economy 9 stoelen in de breedte, KLM in hetzelfde toestel 10.

  4. Mark zegt op

    Minder vluchtanbod door beperking van het aantal vluchten resulteert in hogere prijzen per stoel. Direct voor EVA, maar indirect en in sterkere mate voor KLM. Hollandse zakelijkheid met een slecht smakend randje.
    Elk nadeel hep ze voordeel 🙂 maar deze keer niet voor ons reizende consument.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website