EVA Air wil dagelijkse vluchten vanaf Schiphol
EVA Air wil graag groeien op Schiphol maar door de vastgestelde grens van 500.000 vliegbewegingen per jaar is dat voorlopig niet mogelijk.
Schiphol is zelfs de enige Europese luchthaven in het netwerk van EVA Air die geen dagelijkse vluchten heeft, want ook Wenen krijgt deze zomer een dagelijkse verbinding met Taipei. Dat was ook al het geval voor Londen en Parijs.
Voorheen bood EVA Air vier vluchten per week aan vanaf Wenen, via Bangkok, naar Taipei. Daar komen nu drie non-stop vluchten naar Taipei bij.
De Taiwanese luchtvaartmaatschappij vliegt niet alleen van Europa naar Bangkok en Taipei, maar lanceert in juli ook dagelijkse vluchten tussen Taipei en Chiang Mai.
Bron: Zakenreisnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
- Thailand tips21 november 2024De provincie Trang en haar verborgen parels
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
Moet u zo nodig rechtstreeks naar Taipei dan kunt ook met China Airlines vliegen.
Vind het nog steeds spijtig dat deze maatschappij niet meer via Bangkok vliegt. Gaf wat meer prijsconcurrentie in de markt en ik was altijd meer dan tevreden over hun service.
Dat kan best zo zijn, maar zo heb ik dat niet ervaren toen het luchtruim in Nederland tijdelijk werd gesloten in verband met de vulkaanuitbarsting op IJsland. De informatie van China Airlines was beneden het vriespunt. Ondanks hervatting van het vliegverkeer en het toestel dat alweer terugvloog richting Bangkok werd ik pas twee dagen later overgeboekt. Gevolg daarvan was dat ik overstay had en daardoor moest betalen.
Ook vloog China Airlines indertijd met de JumboJet (Boeiing 747) waarin je on-board tijdens de wachttijd op de luchthavens vergast werd door de binnendringende slecht verbrande kerosine van de stationair draaiende motoren. Je hebt gelijk dat de service van het cabinepersoneel uitstekend was, maar het maar net waar je naar kijkt.
Minstens drie jaar geduld a.u.b.
Voorlopig komt EVA elke keer duurder uit de bus dan KLM elke keer als ik een boeking doe. Maar goed, extra concurrentie kan nooit kwaad!
Misschien iets duurder, maar dan zit je ook wat ruimer. EVA heeft in de Boeing 777 in economy 9 stoelen in de breedte, KLM in hetzelfde toestel 10.
Minder vluchtanbod door beperking van het aantal vluchten resulteert in hogere prijzen per stoel. Direct voor EVA, maar indirect en in sterkere mate voor KLM. Hollandse zakelijkheid met een slecht smakend randje.
Elk nadeel hep ze voordeel 🙂 maar deze keer niet voor ons reizende consument.