EVA Air wederom de beste Thailand luchtvaartmaatschappij?
De verkiezing van ‘Beste Thailand luchtvaartmaatschappij in 2012’ is in volle gang. Er wordt veelvuldig gestemd door de lezers van Thailandblog. In korte tijd hebben al meer dan 600 bezoekers een stem uitgebracht op een van de 20 maatschappijen.
Er lijkt zich nu al een winnaar af te tekenen. De Taiwanese luchtvaartmaatschappij EVA Air ligt met afstand op kop. EVA voelt alleen de hete adem van China Airlines in de nek.
Tussenstand Poll
Op de vraag: ‘Wie was volgens jou de beste luchtvaartmaatschappij die naar Thailand vloog in 2012?’ zien we de volgende resultaten:
- EVA Air (33%, 200 stemmen)
- China Airlines (20%, 122 Stemmen)
- KLM (9%, 52 stemmen)
- Etihad (8%, 48 stemmen)
- Emirates (7%, 45 stemmen)
- Thai Airways (7%, 43 stemmen)
- Singapore Airlines (5%, 28 stemmen)
- Finnair (2%, 12 stemmen)
- Staat hier niet bij (2%, 11 stemmen)
- Jetairfly (1%, 7 stemmen)
- Egyptair (1%, 7 stemmen)
- Turkish Airlines (1%, 7 stemmen)
- Malysia Airlines (1%, 7 stemmen)
- Air Berlin (1%, 7 stemmen)
- Cathay Pacific (1%, 7 stemmen)
- Swiss (0%, 3 stemmen)
- SAS-Scandinavian Airlines (0%, 2 stemmen)
- Austrian (0%, 2 stemmen)
- Lufthansa (0%, 1 stemmen)
- Quantas Airways (1%, 0 stemmen)
Totaal aantal stemmen: 611
EVA Air
De Taiwanese luchtvaartmaatschappij EVA Air heeft als thuisbasis Taiwan Taoyuan International Airport, nabij Taipei. EVA Air is een onderdeel van de Evergreen Group, een wereldwijd opererende rederij. EVA Air vliegt 3 maal per week, rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok met haar B777-300ER. Deze vliegt vervolgens door naar de eindbestemming Taipei in Taiwan. Aan boord kan je kiezen uit 3 verschillende klassen, waarbij de Elite klasse als uniek beschouwd mag worden met meer beenruimte en bredere stoelen.
Boeing777-ER EVA AirElite klasse
De tussenklasse bij EVA Air, de ‘Elite Class’ (vroeger Evergreen de Luxe), is mateloos populair bij Nederlanders die naar Bangkok vliegen. Het is een klasse tussen Economy- en Business class in. De meeste Triple Seven Boeings van EVA Air hebben 63 stoelen in de Elite Class. De Boeing 777 – 300 ER die van Schiphol vertrekt heeft maar liefst 103 Elite class stoelen. Dit om nog meer passagiers de mogelijkheid te geven te kiezen voor betaalbare luxe en comfort.
Wanneer we kijken naar de reacties op Thailandblog.nl dan zien wij dat EVA Air vooral wordt gewaardeerd om de volgende pluspunten;
- goede service tijdens de vlucht;
- voldoende beenruimte;
- gunstige prijs vliegtickets;
- gunstige aankomsttijd Bangkok airport;
- gunstige vertrektijd Bangkok airport;
- vriendelijk personeel.
Stem nu!
Jij kan nog je stem uitbrengen op de ‘Beste Thailand luchtvaartmaatschappij 2012’. In de linkerkolom staat de poll en de uitslagen. Heb je nog niet gestemd doe dat dan snel want binnenkort maken wij de definitieve uitslag bekend.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Ik denk dat ik in 2013 met EVA ga, dan kan ik ervaren hoe hun service is. ik heb tot nu toe alleen maar met China Airlines gevlogen maar dat is (mijn vriendin) de laatste twee vluchten toch flink tegen gevallen. Belabberde service (oa een tas die na inchecken door een andere medewerkster bij de balie -ten onrechte!- geweigerd werd, meer dan een excuus kon er naderhand niet vanaf maar die tas is nogsteeds aan de andere kant van de aarde…). Ik vind dat ik geen recht van stemmen heb zolang ik maar met één maatschappij op Thailand gevlogen heb. Volgend jaar stem ik zeker mee, het zal mij ook benieuwen of ik dan voor CI of EVA zal stemmen. 🙂
Vraagje: is de geplaatste foto gemaakt in de Elite class of is dat de standaardcabine voor de economy passagiers? In ieder geval zie ik dat EVA, net als b.v. Singapore Airlines, de 3-3-3 opstelling hanteert (waar o.a. KLM en Emirates in de 777 3-4-3 hebben).
Dat is standaard economy volgens mij. Laatste keer dat ik met EVA vloog hadden die inderdaad de 3-3-3 opstelling.
EVA en CI zijn bij mij een beetje om het even. Zowel qua prijs als service.
Voordeel bij CI is dat ik 80% airmiles op mijn Flying blue pas krijg.(Is een lacher, als ik KLM vlieg krijg ik 25% en vlieg ik CI krijg ik 80% in economy….) Maar verder kijk ik vooral welke tijden het beste uitkomen.
Bij KLM is de economy class in de Boeing 777-300 in 3-4-3 opstelling en in de Boeing 777-200 in een 3-3-3 opstelling.
In dec Jan en feb vliegt KLM meestal met de 777-300. De lange uitvoering van de 777 dus zoals Eva air ook heeft.
Check de KLM website welk type op bepaalde data word ingezet als je liever de 3-3-3 indeling hebt.
Kan ik rechtstreeks bij EVA airlines boeken? Mij lukt het blijkbaar toch niet.
Ja kan online via hun website.
Het kan alleen wel eens voorkomen dat ze geen losse plaatsen hebben maar dat een site welke tickets verkoopt ze nog wel heeft.
heb vaker met eva air gevlogen
terecht de beste vlieg er in maart weer mee naar nederland
Zolang er nog steeds maar 3 maatschappijen vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Bangkok vliegen, blijft het eigenlijk appels met peren vergelijken, op basis van ervaringen in een ver verleden zeg ik Singapore en Thai airways, maar de overstap is een hele grote min factor, dus als je rechtstreeks wil vliegen heb je alleen Eva, China en Klm af Amsterdam en dan wint Eva toch.
Groet.
Lex K.
Inderdaad kun je niet anders concluderen dat de non-stop-factor van doorslaggevend belang is. Want EVA, China Airlines en KLM in een top 3? Hahahahaha!
Persoonlijk vind ik een overstap niet zo erg (zo weet ik uit ervaring), mits op een fatsoenlijke luchthaven en mits niet te lang. Emirates is een goed alternatief en qua kwaliteit beter dan bovengenoemde airlines. Helaas (voor mij) is Emirates tegenwoordig een gevestigde naam met bewezen kwaliteit en zijn de lage prijzen uit de begindagen toen ze net vanaf Dusseldorf vlogen voorbij.
Tevreden over Emirates, maar 8 u wachttijd bij de tussenstop tijdens de terugvlucht is bijzonder vermoeiend.
Beste Marc, Om van dit probleem af te zijn moet je een vlucht boeken op flight schedule. Deze vlucht tijden krijg je als je op prijs zoekt. Flight schedule vluchten zijn wel duurder, maar de stopover is ongeveer maximaal 3 uurtjes.
Ik heb met diverse maatschappijen gevlogen en vond vluchten met EVA Air de prettigste, behalve mijn laatste vlucht. Eerst kreeg ik na boeking bericht, dat ik op de geplande vertrekdag er geen vlucht ging. Ik kon 1 of 3 dagen later vliegen. Ik koos van 1 dag. Vlak voor vertrek kreeg ik te horen, dat de terugvlucht ook niet doorging, maar dat ik wel een dag eerder kon terugvliegen. Dat heeft mij heel wat wijzigingen in mijn bezoeken veroorzaakt. Dat laten vervallen van vluchten komt meer voor. Op weg van Bangkok naar Amsterdem was de eetservice in de Eliteclass waardeloos. Ik zat tamelijk achteraan en men had diverse dingen vergeten, die na gebracht zouden worden, maar nooit zijn verschenen. En bij de 2e maaltijd bleef het achterste deel van het vliegtuig lang wachten. Toen het werd geserveerd, was alles koud en daarom smakeloos.
ik heb alleen maar goede ervaring met China airlines als je met inchekken vraag om een stoel met wat meer beenruimte is het piekfijn in orde gekomen heb 2x van econemic bisness gekregen voor de zelfde prijs , kijken in de computer of je meer met China airlines vlieg en ja hoor zit je wel effe beter en omboeken zijn ze ook super hoef nooit extra bij te betalen en bij eva air willen ze je 250 euro laten betalen voor omboeken .
service is super bij china air
vlieg 2x in het jaar naar BKK en geef mij maar China airlines
gr Willem
en allemaal een prettige jaar wisseling
het is en blijft de vriendelijkste en beste airline voor een vlucht naar Thailand.
ik zelf heb vele malen met ci ook gevlogen maar eva steekt er ver bovenuit.
een aanrader is ook de Elite class kost 220 euro meer maar een heerlijke ruime stoel .
ook zelden een vertraging en dat is bij alleanderen bijna altijd het geval.
beter kiezen voor iedereen.
220 euro voor een beetje meer beenruimte,en het eten blijft hetzelfde.Echter mijn probleem zijn niet mijn benen maar mijn buik en dat viel lelijk tegen bij elite class.
Halverwege de terugvlucht een biertje vragen(mijn eerste) en de voorraad was uitgeput.
in de terugvlucht viel het eten ook tegen,smaakloos.
denk doe er een beetje zout of peper op maar zat ook niet in de verpakking.
Hallo Wimol,
Ook ik ben best “dik” te noemen en heb deze keer met Air Berlin gevlogen.
Gelukkig zat mijn vrouw naast me. Kon ik van haar tafeltje eten. Wordt een probleem op 06-01-2013, mijn terugreisdatum. Mijn vrouw blijft nog even bij de familie. Waarschijnlijk geen eten derhalve.
In de 17 keer dat ik naar Thailand ben gevlogen heb zowel met CI, EVA en KLM gevlogen.
Mijn ervaring is dat de maatschappijen elkaar niet veel ontlopen.
De KLM geeft misschien iets meer service , maar de ticket prijs is doorgaans ook hoger.
Tevens vind ik de terugvlucht van EVA op een slechte tijd gaan, als je om 12.30 uur gaat vliegen dan moet je vroeg naar de luchthaven en als je dan eerst nog een stuk moet rijden om op de luchthaven te komen dan vind ik dat gehaast op de laatste dag van je vakantie.
Mijn voorkeur is om in de nacht terug te gaan dit heeft tevens als voordeel dat je flink slaap heb en zo een uurtje of 8 van de reis in dromenland ben.
Ik heb vroeger met Thai gevlogen,met Singapore,met Malaysian,Eva en China.De laatste tijd steeds met china airlines.Ook een aantal malen met KLM en Finnair.Ik moet zeggen dat de service niet slecht is.Ik kies de laatste tijd voor China air, past steeds het best in mijn schema en directe vlucht is een groot voordeel. Ik vond bij Singapore airlines de keren het beste.Ik maak er niet zo’n punt van. Een paar biertjes of glaasjes wijn ,een tukje en je bent er! Ik zet China op 1, en verder wens ik een ieder een voorspoedig 2013 en ,heel belangrijk,
HAPPY LANDINGS.
Naar mijn mening is het niet juist met die klassering.Er is alleen als vertrek-haven amsterdam genomen.vliegen vanaf dusseldorf is een andere zaak en daar komt eva-air
niet.na 30 jaren thailand bezoek heb ik met vele maatschapp.gevlogen.en van dusseldorf
naar bangkok is voor de zuidelijke inwoners het ideaalste.men komt dan simpel bij een
paar maatschapp. uit. nl lufthansa via frankfurt air berlin vliegt niet meer (wordt overgenomen door etihad. en emirates vliegt als eithad via tussenstop abu dabi en
dubai.vliegtijden zijn bij emirates waardeloos ,met de terugvlucht 8uur wachten in dubai??
voor de rest is etihad voor ons de nummer 1.heb ook gevlogen met eva-air en china air
maar daar komen aanzienlijke kosten en tijdsverlies bij.op schiphol waar je exhorbitante
prijzen betaald voor koffie en water etc nog niet over parkeren gesproken.Maaaaar??
let wel als Norwegian airlines gaat vliegen komt de vliegreis naar thailand helemaal
anders te liggen. met hun cheap-flights????KLM is gewaarschuwd en dat weten zij
nu al dondersgoed.Prettige reis
theo van bommel.
Theo,
Emirates vliegt 3x per dag vanuit Bangkok naar Dubai en 2x per dag vanaf Dusseldorf naar Dubai (en vice versa). De goedkoopste tickets zijn vaak met een tussenstop van 8 uur, maar er zijn ook tickets met een overstap van 2 of 3 uur. Die tickets zijn doorgaans wel iets duurder, maar het is pertinent niet juist te stellen dat je in Dubai 8 uur overstap hebt. Daar kies je dan zelf voor door het goedkoopste ticket te nemen.
Air Berlin vliegt nog steeds. Nu naar Abu Dhabi ipv Dubai in verband met een gedeeltelijke aandelenovername door Etihad. In Abu Dhabi hebben zijn dan aansluiting op het netwerk van Etihad. Air Berlin zal blijven bestaan, temeer omdat het merendeel van de vluchten binnen Europa zijn (en daar is het Etihad om te doen!)
Eva Air is de beste. Vlieg 4x per jaar afwisselend elite class en business class. Echter de prijzen van de BC zijn zo flink verhoogd dat BC geen optie meer is . De BC is dan ook elke keer maar matig bezet.
Ik heb met zowel KLM (1x), China Airlines (2x) en Eva Air (6x) vanaf Schiphol gevlogen en daarnaast ook nog zo’n 4x vanaf Dusseldorf met Air Berlin. Eva Air en China Airlines vond ik qua service niet erg veel van elkaar verschillen, alleen had ik bij Eva Air mijn eigen videoschermpje in de stoel voor me en kon dus zelf bepalen welke film of cd ik wilde zien of horen. Dat had China Airlines toen (nog) niet op alle vluchten naar Bangkok. Met Air Berlin vlieg ik niet meer omdat daar, door de tussenlanding in Abu Dhabi, veel tijd verloren gaat en ook omdat ik de beenruimte in de toestellen van Air Berlin erg beperkt vind. De vlucht met de KLM was niet echt prettig, de sfeer onder de bemanning was erg gespannen omdat er een gast te veel gedronken had op Schiphol en erg vervelend was. Daardoor kregen de andere passagiers ook geen alcohol. Dus nog geen wijntje bij het eten. Op de terugweg overigens wel weer. EVA air heeft wel een beperking omdat het niet dagelijks vanaf Schiphol vliegt, maar de vertrektijd op donderdagavond vind ik persoonlijk wel lekker, kost me geen extra vakantiedag.
Verschillende keren met China Airways gevlogen. Die tijden zijn verschrikkelijk. Het eten vind ik echt niet lekker. Daarom nu met de KLM. Met EVA Air nog nooit gevlogen. Als iedereen daar zo over te spreken is. Misschien volgend jaar met deze maatschappij.
Ben nu zo”n 25 keer naar bangkok gevlogen met verschillende maatschappijen maar kan niet zeggen wat de beste is.Bij de een is het beter dan bij de andere of de vertrek tijd,met finnair is me ook goed bevallen en overstappen viel me mee in helsinki.ga eind januari weer met de klm vind de vertrek tijd uit amsterdam wel ok en ook uit bangkok
Dick’s gratis taalles: Bangkok, Finnair, Helsinki en KLM worden met een hoofdletter geschreven. Na een punt volgt een spatie. Vertrektijd schrijf je aan elkaar.
Ik ben heel erg partijdig omdat ik jarenlang voor Lufthansa gewerkt heb. Nu vlieg ik ook alleen maar Lufthansa vanaf Frankfurt of via Düsseldorf als ik kan.
Maar eerlijkheidshalver moet ik erbij zeggen, dat ik vooral vanwege de prijs die ik betaal als ex-steward, met hun vlieg. Ook is het altijd gezellig als je oud bekenden tegenkomt. Ik ken de meeste Thaise stewards en stewardessen op de vluchten naar Bangkok. Kreeg laatst nog een fles Champagne mee..
Toch wil ik in de toekomst ook andere airlines uitproberen. Blijkbaar was ik alleen degene die een stem op mijn oud-bedrijf heeft gezet…. hahaha… wel te begrijpen. 🙂
Hoe zit het met de passagiers op deze vluchten? Uit de reacties op dit artikel blijkt dat velen behoorlijk van maat zijn en zich tijdens de vlucht vermaken met het drinken van alcoholische dranken. Veroorzaken deze mensen enige overlast of gaan ze er al snel snorend onderuit half liggend in de stoel van hun buurman/-vrouw?
Ik lees hier enkel op KLM dat dit zich voordeed, ik had graag één biertje gehad maar de voorraad was op.Ik vind dat U nogal snel conclusies trekt.
ik vlieg regelmatig met eva goede airlainer maar ik mis de747 maar de777 is ook oke