(Redactionele bronvermelding: Andreas Zeitler / Shutterstock.com)

EVA Air heeft besloten haar luchtvloot te moderniseren door een nieuwe deal te sluiten voor de aanschaf van 18 Airbus A350-1000 toestellen, naast een extra bestelling van 15 A321neo vliegtuigen. Deze stap stelt de luchtvaartonderneming uit Taiwan, die ook vluchten naar Schiphol aanbiedt, in staat om haar oudere toestellen te vervangen.

Specifiek zijn de A350-1000 vliegtuigen aangeschaft om de vloot van Boeing 777-300ER’s, die nu onder andere op de route van Amsterdam via Bangkok naar Taipei opereren, te vernieuwen. Dit zou kunnen betekenen dat de Taiwanese luchtvaartmaatschappij binnenkort met haar nieuwste Airbus-modellen naar Nederland zal vliegen.

Momenteel bestaat de langeafstandsvloot van EVA Air uit 34 Boeing 777-300ER’s en 13 Boeing 787’s, terwijl voor de kortere en middellange afstanden gebruik wordt gemaakt van 19 Airbus A321neo’s en 12 Airbus A330’s. Deze laatste wordt in Oost-Azië vaak ingezet voor dergelijke vluchten.

Bron: Luchtvaartnieuws.nl

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

6 reacties op ““EVA Air vernieuwt vloot: Straks met de prestigieuze Airbus A350-1000 van Amsterdam naar Bangkok””

  1. Peterdongsing zegt op

    Ik mag hopen dat er ook weer Premium Economy aangeboden wordt.. In de huidige Boeing 777 begint het wat gedateerd te raken.

  2. MrM zegt op

    Dat is mooi.
    Vorige week BC geboekt met EVA voor juli
    1 voordeel is dat de A350 een stuk stiller is met vliegen dan de B777.

  3. bennietpeter zegt op

    Bewust gevolg, denk ik, doordat KLM eveneens erop over stapt.
    En dat is weer het gevolg van de geluidshinder/uitstoot, welke via Schiphol wordt veroorzaakt.
    Waarom dan niet een A3XX, de vervanger van de A 380?
    Als ik zie dat KLM zo’n beetje elk uur vertrekt naar BK, waarom dan niet 1 X, reduceert geluid, uitstoot . Air France heeft wel 10 stuks A380.
    KLM niet, omdat ze toen nog steeds met de 747 vlogen?
    Ok, ik lees en begrijp dat covid eigenlijk de boosdoener is. Tja, het ding moet vliegen om de kosten er uit te halen. Eigenlijk jammer, het is een kosten plaatje en niets anders.
    Het blijkt dat nieuwere vliegtuigen aanschaffen economisch verantwoord is tov andere maatregelen.

  4. Flandrien zegt op

    Er mag gerust wat concurrentie bijkomen dat de prijzen wat normaler worden .Je moet nu eigenlijk minstens een half jaar op voorhand boeken en betalen wil je nog een redelijke prijs hebben. Anders is het ongeveer het dubbele van voor de corona. Zoals het er nu aan toe gaat met die luchtvaart maatschappijen is echt niet normaal laatst een optie genomen op een ticket maar door omstandigheden twee moeten wachten om het vast te leggen ondertussen was er al 75.00 € bijgekomen. Echte maffia praktijken.

  5. M De Lepper zegt op

    De tickets zijn zeker behoorlijk gestegen.En je moet nu ook voor je stoel reservering betalen wat voor corona niet was.

  6. Gust zegt op

    Vorig jaar de eerste en laatste keer bij EVA AIR geboekt. Die Taiwanese ’tantes’ op de vlieger zijn nog nog norser dan mijn schoonmoeder, zal ik maar zeggen. Hun optreden tegen een troep Poolse zatte zwijnen was lachwekkend. Niets maar ook niets hadden ze te zeggen. Op onze terugvlucht werd ons reisschema zonder aanvaardbare uitleg gewijzigd, waardoor we bij de transit in Wenen ACHT uren moesten wachten.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website