EVA Air laat op haar Facebookpagina weten dat alle vluchten tussen Bangkok en Amsterdam van 31 maart t/m 30 april worden geannuleerd.
Hieronder het bericht:
Beste reizigers,
I.v.m. de huidige situatie rondom het Corona virus, het afraden van reizen naar het buitenland door de Nederlandse overheid en het door de EU-landen genomen besluit om reizen naar het Schengengebied drastisch te beperkten, hebben wij moeten besluiten om met ingang van 31 maart a.s. onze vluchten tussen Taipei/Bangkok/Amsterdam/Bangkok/Taipei tijdelijk stop te zetten. Dit geldt in ieder geval tot en met 30 april a.s. Dit betekent dat voorlopig de laatste vlucht van en naar Amsterdam op zaterdag 28 maart zal zijn.
Wij raden alle passagiers die een vlucht hebben in deze periode en hun vlucht willen annuleren of wijzigen aan het volgende in acht te nemen.
Heeft u bij een reisagent/reisorganisatie geboekt dan dient u voor het wijzigen of annuleren met hen contact op te nemen. Wij dit niet voor u aanpassen.
Heeft u rechtstreeks bij ons geboekt en wilt u uw vluchtdatum wijzigen? Neemt u dan op werkdagen tussen 09:00-17:00 uur lokale Nederlandse tijd telefonisch contact op met onze Reserveringsafdeling in Amsterdam op nummer +31 (0)20 575 91 66. U kunt ook een e-mail sturen naar [email protected]. Bent u op dit moment in Thailand dan kunt u ook contact opnemen met ons kantoor in Bangkok. Het telefoonnummer is +66-2-302-7288.
Houdt u er s.v.p. rekening mee dat het heel erg druk is en dat de wachttijden op kunnen lopen. Wij doen er alles aan om iedereen zo spoedig mogelijk te woord te staan en iedereen zo goed mogelijk te helpen.
Heeft u rechtstreeks bij ons geboekt en wilt u uw vlucht annuleren of wijzigen? Dan kunt u dit ook via onze website doen. Dit zijn de stappen die u dient te doorlopen:
1. Ga naar www.evaair.com
2. Klik boven in beeld op het menu-item “MANAGING YOUR TRIP”
3. Klik vervolgens links in beeld op “Manage your trip”
4. Log in met behulp van uw boekingsnummer (combinatie van 6 cijfers/letters), uw ticketnummer of EMD-nummer. Voer uw achternaam in en uw voornaam of voornamen. Dit dienen de namen te zijn die u ook heeft opgegeven bij het boeken van het ticket. Indien u meerdere namen heeft opgegeven dan dient u alle namen (zonder spatie) aan elkaar te schrijven.
5. Klik op “LOG IN”.
6. Annuleer of wijzig vervolgens uw ticket.
Heeft u geboekt voor 14 maart j.l. en zou u op of voor 30 april terugkomen, dan kunt u gratis annuleren. Om het aankoopbedrag terug te ontvangen dient u op een apart gedeelte op onze website per ticketnummer (voor elk persoon in de boeking is er een eigen ticketnummer) een terugvraag in te dienen. Dit kunt u hier doen:
https://bit.ly/38WU0iX
Kijk voor alle voorwaarden op: https://bit.ly/2WhVfGV
Wij willen benadrukken dat wij deze ontstane situatie voor onze passagiers zeer vervelend vinden echter zijn wij genoodzaakt om in dit geval gehoor te geven aan de adviezen en oproepen van de betrokken instanties. Wij doen er alles aan om iedereen zo goed mogelijk te helpen maar ook onze mogelijkheden zijn beperkt.
Blijf gezond
EVA Air Nederland
Bron: EVA Air Facebook
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
- Eten en drinken19 december 2024Roti Mataba Nuea (โรตีมะตะบะเนื้อ)
- Bezienswaardigheden19 december 2024Uitstapjes vanuit Thailand: Angkor Wat in Cambodja (video)
- Thailand tips19 december 2024Ontdek de magie van wellness: Van Thaise voetmassages tot aromatherapie in het hart van Bangkok (video)
Beste Eva air,
Jullie doen super jullie best om ons te informeren.
Kunnen jullie al iets zeggen over de vluchten begin mei?
Alvast bedankt en heel veel sterkte❤️
Daar kun je toch geen zinvolle reactie op verwachten, Jack. De situatie verandert doorlopend en jij vraagt of ze al kunnen zeggen hoe het er over 6 weken uitziet……
Heb bericht van Eva Air gekregen dat ( onder voorbehoud) de vluchten vanaf 2 mei weer worden hervat.
Is het niet vreemd dat wanneer Eva een vlucht annuleert, dat dan de passagier de vlucht moet annuleren?
Eva air heeft via mail mij geinfomeerd dat vlucht is geannuleerd met link om teruggaaf.
Super toch
Niks dan lof!;!!!
Toch even de roze brilletjes afzetten en de realiteit aanschouwen.
Uiteraard heb ik gezien de omstandigheden, en de te verwachten evoluties, alle begrip voor de cancel-beslissing van EVA-AIR. Geen kwaad woord daarover.
Over de wijze waarop ze dat communiceren ben ik minder tevreden. Waarom facebook en niet de EVA-website of de EVA app? Alsof al hun klanten facebook hebben! Waarom raden ze dan aan hun app te installeren of website te bezoeken?
Over de inhoud van dat facebookbericht ben ik helemaal niet te spreken. Het lijkt alsof ze van het vervoercontract afwillen en alle verantwoordelijkheid (inclusief de risico’s), naar de reiziger willen schuiven.
Het is en blijft een contractuele verplichting van EVA-AIR om het vervoerscontract ten uitvoer te leggen, zo snel en goed als mogelijk, ook in de gegeven uitzonderlijke omstandigheden.
Als reiziger en trouwe EVA klant wil ik me graag kosteloos flexibel opstellen, maar blijf ervan uitgaan dat EVA-AIR zijn uiterste best blijft doen om de gesloten vervoersovereenkomst te respecteren.
Ze hebben geheel terecht een uitstekende reputatie. Ik hoop dat ze die hoog zullen houden.
Beste Mark,
Helemaal eens met je reactie. Echt heel vreemddat EVA het annuleren van al hun vluchten in april wel communiceert via facebook maar daarover op hun website niets te vinden is. Is facebook de standaard ofzo? Echt ridicuul dit!
Ik zou terugvliegen van Bangkok naar Adam op 11 apr. Gelukkig zag mijn vriendin op facebook dat EVA dus niet vliegt,…ik raadpleeg facebook zelf nooit. Ik had de ticket via Gate1 een online reisorganisatie geboekt.
Nu wilde ik mijn terugvlucht omboeken……Nou vergeet het maar…..Gate1 is onbereikbaar,…mails worden op zijn vroegst over 2 weken beantwoord en EVA zegt op hun website als je via een reisorganisatie hebt geboekt moet je ook daar zijn voor wijzigingen. Als ik dus blijf wachten op reactie ben ik te laat. Dus snel rechtstreeks een enkeltje geboekt bij EVA rechtstreeks voor ruim 25.000 baht. Was nog duurder dan mijn aanvankelijk retour. Vertrek 26 maart.
Zo slaan luchtvaartmaatschappijen nog een slaatje uit dit debacle. Hopen dat ze compensatie geven,…maar ik heb slechte ervaringen…..
Groet
Ger
Boek voortaan rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij, dan wordt er ook rechtstreeks met je gecommuniceerd.
Vind het maar een beetje verwarrend. Er staat: heeft u geboekt voor 14 maart en zou u op of voor 30 april terugkomen dan kunt u gratis annuleren. Heb zelf geboekt heenreis 9 april en terug 12 mei. Terugreis dus na 30 april. Maar wanneer ik op 9 april niet kan vertrekken dan maakt de datum van de terugreis dus ook niets uit.
Hoi Jos,
Een boekingsdatum is volgens mij wat anders dan een veryrekdatum! Dus voor jpu is relevant wanneer je de ticket hebt gekocht. Voor of na 14 maart!
Maar zowel heen als terug vliegen ze niet, dat is wel duidelijk. Verder is het relevant, heb je de ticket rechtstreeks bij EVA gekocht of via een (online) reisbureau. Je moet je wenden tot het reisbureau als je daar ook hebt gekocht. EVA zal je echt terugverwijzen naar je reisbureau
Succes
Ger
Eva air,
Alle steun voor de maatregel. Zal bij jullie blijven vliegen. Veel sterkte
Rob
Een hele vervelende situatie voor iedereen over de hele wereld.
Gelukkig ben ik op tijd terug gekeerd met EVA air op 25 februari na 2 maanden daar vertoefd te hebben.
Dagelijks meegekregen vanaf december, januari de ontwikkelingen in China en hoe het virus zich verspreidde
Ik maakte me toen geen zorgen om terug te komen naar Nederland waar ze op geen enkele manier klaar waren voor de komst van Covid .
Blijkt wel toen ik thuis kwam en behoorlijk ziek werd, gebeld met de huisarts en die heeft een hele dag geprobeerd bij de GGD om uit te vinden wat te doen ( de eerst officiele besmetting was net een feit)
Na veel gebel heeft de GGD besloten zonder mij zelf te spreken dat ik niet getest hoefde te worden.
Ik woon in noord brabant en vind het dus niet raar dat daar veel besmettingen zijn en dat ze niet weten waar het vandaan komt, wil niet zeggen dat ik het meegenomen heb maar er was een kans.
Nu krijgt de carnaval de schuld 555.
Maar mijn Thaise vrouw is voor 3 maanden met mij meegekomen en moet eind mei dus weer terug.
Het kan 2 kanten opgaan , de situatie verergert en dan hebben we een probleem of alles word versoepeld en keert het “normale “leven terug, het word dus spannend of ze dan terug kan keren.
Niemand kan voorspellen wat er gebeurt dus we wachten maar af en om haar nu in paniek terug te sturen gaat mij te ver.
Ik ben EVA member maar heb geen bericht gehad van hun over gecancelde vluchten of iets dergelijks.
Ze zullen alleen de mensen die tot eind april wel hebben bericht neem ik aan en degene die in mei vliegen wachten ze natuurlijk nog even af, heel begrijpelijk.
Voor iedereen wees voorzichtig en blijf gezond
Alle complimenten voor Eva-air. Hopelijk over een paar maanden weer normaal en kunnen we in oktober naar Thailand.
Ook ik kreeg een mail van EVA AIR met de melding dat onze terugvlucht op 28/4 gecancelled is.
Voor meer info wordt verwezen naar hun website.
De melding was zakelijk, eerder bot gesteld.
Via de link naar de EVA- website vind ik geen enkele informatie over cancelling op de lijn bkk-ams.
Het meest recente bericht dateert reeds van 7 februari en luidt: Starting from February 10th to April 29th, EVA will cut down its cross-strait route network to five destinations in China in compliance with Taiwan government’s epidemic prevention policy. Please refer to the details.
Geen yota over vluchten van en naar ams.
Via dit blog vernam ik dat er een bericht op hun facebook pagina zou staan. Maar een facebook account heb ik niet en wil ik niet omwille van hun policy inzake rechten en privacy.
Ik heb wel de EVA-app als member, maar daar is ook geen relevante info te vinden.
Ik begrijp niet waarom EVA haar trouwe klanten niet via primaire kanalen zoals hun app en website informeert. Niet iedereen heeft facebook, toch?
Hopelijk antwoorden ze empatisch constructiever ten dienste van hun klanten op vragen via mail dan in hun annuleringsmails.
Uiteraard weet ik dat dit uitzonderlijke omstandighefen zijn, maar met een link naar een nietszeggend site en een gedateerde app zondet actueel relevante info maken ze klanten enkel ontevreden.
Hoi Mark,
De laatste update vd website van EVA ais is van 21 maart, waarop overigens weinig relevante info is te vinden over de vluchten naar Adam, dus ook niet dat er in april niet gevlogen wordt. Ik vind dat echt niet kunnen. In deze situatie is het duidelijk en tijdig communiceren wel het minste wat je kan doen, maar zelfs dat is kennelijk te veel moeite. Dus in tegenstelling tot de loftrompet die sommigen hier blazen over EVA is m.i onterecht.