Economy en Premium Economy reizigers die met EVA Air van Amsterdam naar Bangkok vliegen, kunnen voortaan tegen betaling gebruik maken van de Star Alliance lounge op Schiphol. Je kan voor 50 euro een voucher kopen, waarmee je drie uur in de lounge in vertrekhal 2 mogen verblijven.
Star Alliance biedt deze mogelijkheid al aan in de lounges op de luchthaven van Rome, Los Angeles, Rio de Janeiro en Buenos Aires en daar komt Amsterdam nu bij.
Voor Star Alliance Gold-leden en voor EVA Air passagiers met een First Class- of Business Class-tickets is gebruik van de lounge gratis. Economy en Premium Economy-klanten van de alliantie zijn nu ook welkom, tegen betaling. KLM heeft eenzelfde constructie al mag je daar voor 65 euro in de Non-Schengen Crown Lounge zonder tijdsbeperking.
De lounge in Amsterdam wordt gebruikt door 14 maatschappijen van Star Alliance waaonder EVA Air. Er is in de lounge plaats voor 150 reizigers.
Je vindt lounge 27 na security, op de tweede verdieping van Lounge 1, bij de D-pier. De lounge biedt gratis wifi, drinken en snacks en is dagelijks geopend van 05.30 tot 21.00 uur.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
- Eten en drinken21 december 2024Hor Mok (ห่อหมก) oftewel gestoomde viscurry
- Thailand tips21 december 2024Klimaat Thailand – wat is de beste reistijd?
- Medisch toerisme21 december 2024Thailand is de nieuwe hotspot voor betaalbare en hoogwaardige plastische chirurgie (video)
Beste allen,
Ik ben technieker en reis de wereld rond voor mijn werkgever. Uiteraard ben ik gold member van de Star Alliance groep. Ik heb reeds wereldwijd veel lounges aangedaan en heel veel is er daar niet te vinden. Je zit er wel comfortabel en kleine snacks en drinks zijn gratis. Begin er zeker niet van te dromen ( is geen 3 *** restaurant ) daar je voor die 50 Euro extra kost bedrogen gaat uitkomen. Regelmatig zit die lounge bomvol en mag je netjes aanschuiven tot je er na een uur wachten de brui aan geeft.
Bezin voor je die 50 Euro extra wil spenderen.
Groetjes,
Eddy ( BE )
Beste naamgenoot Eddy,
Net als jij, heb ik ook, als Belg, heel veel landen (+30) professioneel, aangedaan voor, meer bepaald zeer specifieke radiometingen op luchthavens. Ik had ook toegang tot dat soort launges. I stem volkomen met jou in : denk goed na voor je, zeker als privaat reiziger, je 50 Eu hieraan spendeert.
Bij mijn weten kun je tegen betaling iedere lounge ter wereld in, maakt niet uit waartoe doe behoort.
Valuta hebben ze zelfs liever dan members
Bij een tussenlanding van 3u of meer, of wanneer ik – door omstandigheden, bvb een binnenlandse vlucht – meer dan 3h te vroeg bij de incheck sta zou ik van die 50€ geen probleem maken. Ik neem graag een (paar) drankje(s) en een consistente snack tijdens lange wachttijden, en in vele luchthavens ben je dan voor je’t weet meer dan 50€ kwijt in de zgn transit- of tax-free area’s. Ieder doet uiteraard wat ie wil … .
Inderdaad, soms is het een verstandige/begrijpelijke keuze. Vorige zomerjaar had ik in Dubai 7 uur wachttijd en heb ik rond de 60€ betaald voor 4u in de niet aan een luchtvaartmaatschappij of -alliantie gebonden Marhaba lounge. Wat eten en drinken en een comfortable zit in een rustige omgeving maakte het in die situatie de moeite waard. Ik had ook voor de Emirates lounge kunnen betalen, maar dat ging dik boven de 100 € uit……
Let op: Deze lounge is in terminal 2, de Schengen terminal voor EU vluchten.
Na je verblijf hier, moet je nog langs het security portaal om in terminal 3 te komen.
De Intercontinentale terminal 3 is waar EVA Air vandaan vertrekt.
Houdt er dus rekening mee dat je meer tijd nodig hebt om bij de gate te komen.
Vanavond vertrek in met de KLM naar Bangkok.
Je moet alsnog door de paspoortcontrole, want door de security ben je al geweest in vertrekhal 2.
Om nu voor een kop koffie en een broodje (jonge) kaas 65 euro in de KLM lounge te mogen zitten…. Denk dat u uw geld echt beter kan besteden na aankomst in Thailand. Voor omgerekend ruim 2000 Thaise baht kun je echt meer dan vorstelijk dineren na aankomst.
Appels en peren vergelijken, is de gedachte die bij me opkomt……
Om nu voor een kop koffie en een broodje (jonge) kaas 65 euro in de KLM lounge te mogen zitten…
Klopt niet, onzin en stemmingmakerij. Ik heb er een paar dagen geleden nog gezeten. Je kan er normaal eten. Er is een buffet met allerlei soorten warm en koud eten, fruit en gebak. Je kan zoveel wijn, bier, en andere dranken drinken als je wilt.
Als je ergens op Schiphol gaat eten betaal je ook bijna 20 euro voor een broodje en kop koffie. Dus zo gek is het nog niet.
Peter,
Misschien is dat voor de lounge in Schiphol het geval maar in veel andere lounges is dat zeker niet.
Ik heb ook al tal van lounges gezien en in veel gevallen kan je er een kopje koffie, thee, fruitsapje en een simpel hapje krijgen. Als je dan nog het geluk hebt om een zitplaats te bemachtigen mag je blij zijn.
Lung Addie zegt trouwens hetzelfde hierboven, veel lounges zijn het geld niet waard.
Heel wat lounges zijn inderdaad hun geld niet waard.
Er zijn echter wel super deluxe lounges waar er zelfs massages en uitgebreide douche faciliteiten beschikbaar zijn. Maar die zijn niet voor iedereen toegankelijk en worden door de klant uiteraard goed betaald.
Dus zomaar een rechtlijnige vergelijking maken tussen lounges heeft geen zin.
wij zijn 1 december met eva air naar bkk gevlogen,met de 787 boeing dreamliner,nu schiphol afhandeling was 1 grote chaos met inchecken ruim 2 uur in de rij gestaan voor in te checken ,moesten 4 uur voor de vlucht aanwezig zijn,dat waren we stonden ruim 50 meter voor de ingang om in te checken ,die incheck balie ging
precies voor de vlucht open,toen naar naar douane zelfde laken en pak ,controle paspoorten redelijk snel.
toen het vliegtuig in om 2130 ja jammer werd 2200 werd 2220 uur toen om 2055 uur de lucht ,nu ik ben 185 cm, de stoelen zijn gemaakt voor kleine mensen ,er zat achter mij een mijnheer van 209 cm ik kon uit respect
voor deze mijnheer mijn stoel niet achter over zetten voor mij een mijnheer van chinese makelij die zijn
stoel regelmatig achterover zetten dit was geen prettige zitplaats de crew dit er niet aan ondanks de smeekbede van de man achter mij ,service met snacks en eten tijdens het licht aan ,was prima drankjes !!!!!!!!zoveel je wilde ijzer bestek, plastic bekers voor de drankjes niet verder dan half vol,toen het licht gedempt werd ,andere service dan ik gewend bij eva ,toen bkk het leek of heel china india en rusland
op vakantie gingen naar thailand ,we zijn 75 en konden snel door de paspoorten controle heen 70 + ,
de koffers redelijk snel ,snel naar naar de taxi 4000 bath rijen met mensen ,voor de taxi,
toen de bus genomen 3 uur wachten was goed kwamen om 2245 in ons appartement .in jomtien aan ,
ga wel weer met eva maar nu met 777. elite classe ,
op de terug weg bkk stonden 5 vliegtuigen voor de gate,
ruim 1 uur voor de koffers en toen naar de douane ook 1 uur en toen paspoort controle ook 1 uur ,
precies op tijd voor boarding maar ja ook 30 minuten vertraging ,op tijd op schiphol ,1,5 uur op de koffers moeten wachten ja in de 787 /450 mensen douane op schiphol toppy .
eva air huur een tijd planner in er gaat veel fout ,toch blijf ik jullie trouw ,de crew kan hier niets aandoen.
groet han
Moderator: Dit heeft niets met het onderwerp van de posting te maken.
Wat het gebrek aan zitruimte betreft ben ik het met je eens, en mij zien ze ook niet meer in economy in die ‘dreamliner’. Eerder een nachtmerrie dan een ‘dream’……
Maar je hebt het over de douane bij vertrek, terwijl je die zowel in Nederland als in Thailand bij vertrek helemaal niet te zien krijgt. Bij vertrek uit Bangkok na het inchecken 2x 1 uur voor ‘douane’ (je bedoelt waarschijnlijk de handbagage-controle) en de paspoorten controle? Je had als 70-plusser ook bij vertrek voor ‘Fast Track’ kunnen kiezen: beide controles kostten mij gisteren niet meer dan vijf minuten. Overigens staan er in die 787-10 van EVA maar 331 stoelen, ‘een paar minder’ dan die 450 die je noemt.
Bovenstaande is bedoeld als reactie op han.