Ethiad vliegticketaanbiedingen van Bangkok naar Europa
Etihad Airways verkoopt scherp geprijsde vliegtickets met vertrek vanuit Bangkok. Deze tarieven zijn te boeken voor de reisperiode van 2 tot 30 september en van 1 november tot 2 april volgend jaar.
Je vliegt vanaf Bangkok naar de hubs naar Abu Dhabi en Dubai voor 26.895 baht inclusief luchthavenbelasting en toeslagen.
Wil je met Ethiad doorvliegen naar andere Europese bestemming dan zijn de prijzen ook gunstig:
- Parijs: Bt 37.535
- Frankfurt: Bt 38.650
- Londen: Bt 40.175
- Manchester: Bt 42.025
- Dublin: Bt 43.260
- Etc.
Alle tarieven gelden voor de economy class en zijn tussen de 10% tot 30% lager dan de standaard tarieven.
De actietarieven gelden voor boekingen tot 31 december van dit jaar. Je kunt voor deze prijs alleen reizen in de periodes 02 tot 30 september en 1 november tot 2 april 2014. Verder geldt er een minimum verblijf van drie dagen en maximaal verblijf van drie maanden.
Voor meer informatie bezoek www.etihad.com.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Waarom staat dit op Thailand blog
Dit is toch niet goedkoop!
Zet er liever aanbiedingen op waar wij Nederlanders echt wat aan hebben als we richting Amsterdam willen!
John
Voor de 100-ste keer: de markt van Bangkok naar Europa is een totaal andere dan van Europa naar Thailand. Je bent dus altijd duurder uit. Pas als er honderdduizenden Thai met het vliegtuig naar Europa gaan, zullen de prijzen dalen. Dat heet marktwerking.
Dat zal wel nooit gaan gebeuren, omdat de Thaise burger helemaal geen interresse en geen geld heeft zijn land te verlaten. Dat doet hij alleen op uitnodiging van een farang en dan nog met een gratis ticket. Vliegen met de Emirates vanaf Bangkok is in de regel nog goedkoper met hoofd doel een luchthaven in Duitsland bv. Hamburg, Düsseldorf of Frankurt/M. Vandaar goedkoop met de trein door naar Nederland, maar dat werd hier al gezegd. Direkt op AMS vliegen is veel duurder. Ik doe al jaren niets anders. Iedereen kan zich bij Ethiad, Qartar of Emirates gratis abonneren op een zg. aanbieding e-mail die je dan regelmatig kostenloos wordt toe gestuurdt. Ben je lekker altijd snel en op tijd op de hoogte.
Die aanbiedingen zijn vrij duur en dat nog als aanbieding aan te bevelen ?. Met de Emirates vlieg je gemiddeld veel goedkoper via Duitsland. Vandaag met de trein goedkoop door naar Nederland-een makkie.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er is wel sprake van marktwerking, maar op een andere manier. Het toestel van AMS naar BKK moet ook weer terug en het maakt weinig uit of daar nu Nederlanders of Thai inzitten (behalve dat de Thai gemiddeld lichter zijn…).
Dat de prijzen af BKK hoger zijn, heeft niet zo veel met de aantallen te maken, maar meer met het inschatten van de markt, zeker in combinatie met de prijzen van de concurrenten. Af BKK zijn passagiers nu eenmaal bereid om méér te betalen, daar zit het probleem.
Overigens liggen de prijzen van Etihad beslist niet laag. Waar dan nog bij komt dat de vlucht naar DUS wordt uitgevoerd door Air Berlin. Dat is dus een paar uur als haringen in een ton.
Het zou interessant zijn, overzicht te hebben van de hoeveelheid van pasagieren die een in het buitenland geboekte retour ticket hebben (dus terug vliegen van uit BKK) en hoeveel tickets van pasagieren die voor het eerts in Bangkok instappen (dus weg vliegen). Ik denk dat de verhouding 90 : 10 is. Dat betekend dat de konkurentie op de vluchten naar Thailand veel en veel groter is als omgedraait. Dat beinvloed de prijs. Het duidelijkste is dit te zien bij de prijs verhogingen voor tickets rond de kerst-jaar wisseling. Maar nog steeds kun je van uit Bangkok goedkoop vliegen als je weet hoe je het moet doen. Als de prijs bepalende nr. 1 is, kun je toch je voordeel doen. Vroeg boeken is nr. 1 bij prijs sparen.
De prijzen van vliegtickets zijn in 30 jaar met 50 % gedaald. Dat noem ik geen poot uitdraaien maar marktwerking.
http://www.theatlantic.com/business/archive/2013/02/how-airline-ticket-prices-fell-50-in-30-years-and-why-nobody-noticed/273506/.
Als je internet een beetje in de gaten houd dan kan je zo een retourticket Bkk-Amsterdam boeken voor rond de 650 euro .
Heb dat verleden jaar nog gedaan met mijn vriendin, 635 euro ieder !
Bijvoorbeeld bij Aeroflot of egypt air , helemaal niets mis mee!
Wel een overstap , maar wat geeft het als je zo 350 euro pp in je zak houd.
John
KLM heeft nu ook goedkope tickets, zowel Economy € 645 alsook Business class rond de € 1900
Ja, maar niet vanaf Bangkok.
Klopt sorry, business Bangkok -Amsterdam € 2088 economy € 792 ligt ooh een beetje aan welke dag van de week je vliegt.
Ik gebruik meestal een vergelijkingssite vlucht.idealo.nl en kijk dan nog even bij de airline zelf
Ik heb geboekt bij Ethiad voor 18 september een retour met een tussenstop in Abu Dhabi van ong. 2 1/2 uur voor 467 euro. Terug vlieg je dan wel naar Dusseldorf, maar ik heb daar de hoge snelheidslijn genomen naar Amsterdam Centraal voor 19 euro. We gaan het meemaken.
Groetjes, Frans.
Beste Frans, 467 euro, dat is een mooie prijs! Alvast een goede vlucht en laat nog ff weten op Thailandblog of het je goed bevallen is.
Met de aantekening dat het hier niet gaat om een ticket af BKK, maar af AMS.
Wacht maar af, die tussenstop van 2½ uur wordt met het grootste gemak gewijzigd in 6½ uur.
Beste Fred, iets opschrijven is leuk, onderbouwen is beter! Zo kunnen we als Thailandblog lezers informatie inwinnen en er iets van opsteken. U schrijft het alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Ethiad altijd vertraging heeft met wel 4 uur extra. De boete kan oplopen tot 600 Euro pp x 300 passagiers bij een Boeing 777 ( zijn dr zelfs beetje meer ). Dit zou dus iedere keer een schadepost zijn van 180.000 Euro. Gelooft u het zelf? Hoor het gaarne van u.
Wij hebben een ticket geboekt richting amsterdam en terug bij EVA AIR op 29 october voor de prijs van 30000 bath elk.Normaal was dit voorzien voor de maand mei maar wegens omstandigheden konden wij niet vertrekken en hebben de datum laten wijzigen,gratis.
Waarom verder zoeken,wij zijn tevreden bij EVA wat betreft prijs en sevice.
Moderator: het artikel gaat over vliegtickets vanaf Bangkok
Ik gebruik skyscanner voor het boeken. Ik zocht op Bangkok-Amsterdam eind november. Ik vond met 1 stop:
Aeroflot voor 24500 thb
Etihad voor 28500 thb
Dus vanaf Bangkok en niet vanaf Amsterdam!
Hier even een overzicht voor vluchten in Oktober 2013 op een dinsdag heen-en november terug.
Popular Flights from Bangkok to AmsterdamAirfare from Bangkok to Amsterdam on:
Aeroflot from THB25849 round trip
Airfare from Bangkok to Amsterdam on Air France from THB28068 round trip
Airfare from Bangkok to Amsterdam on KLM from THB29068 round trip
Airfare from Bangkok to Amsterdam on Finnair from THB29227 round trip
Airfare from Bangkok to Amsterdam on Egyptair from THB30253 round trip
Veel plezier. Het zo gemakkelijk te lezen, dat een vertaling denkelijk hier niet nodig is.
Doe er je voordeel mee. Niet te vergeten is, dat als je bij de airlines zelf boekt dat soms goedkoper is als via een provider.
Toch dure prijzen ..ikzelf ben onlangs met Thai airways naar België geweest ..heen en terug Bangkok -Brussel en Brussel – Bangkok en dan nog rechtstreeks (wat bij Ethiad niet het geval is) voor 32.500 bhat alles inclus en geboekt bij thai office .
Beste Denis. Gewoon door lezen wat in de blogs al vermeld werd nl. ; meld je aan bij die airliner (of bij allemaal) waar je graag aanbiedingen van wilt ontvangen. Daar kun je je gratis inschrijven voor gratis e-mail krant met alle promtions. Zo ben je steeds op de hoogte als je favoriete airliner speciale aanbiedingen heeft.
Beste Denis …ik ga je morgen de gegevens doormailen van de reisoperator want ik heb ze niet bij mij …morgen ben ik thuis en kijk ik het na en dan stuur ik het door .
Groetjes ronny .
Vergeet er ook niet bij te vermelden dat bij ethidad je meestal bij de absolute goedkoopste tickets.
1 van de 2 stopovers in de zandbak meer als 12 uur tot zelfs bijna een dag moet wachten voor je aansluitende vlucht kunt pakken.
Niet echt fijn na lekkere vakantie of voor je vakantie meer als 24 uur aan het reizen bent door de stop.
Beste Rick, aan uw opmerking te lezen bent u nog nooit in Abu Dhabi of Dubai ( Emirates ) geweest. Uw opmerking over zandbak is dan ook volstrekt belachelijk. Ik vergelijk het met een mooie stedentrip. Men komt ogen tekort. Ik kan het iedere Thailandblog lezer aanraden om bij een lange stopover deze Emiraten te bezoeken. Men weet als men een goedkoper ticket boekt via Emirates of Ethiad dat men lange stopovers kan hebben. Ik zou zeggen benut deze tijd dan ook!
Als het in Syrie een beetje uit de hand loopt, wil je niet via het midden oosten vliegen.
Dan kun je beter kiezen voor een wat noordelijker route.
Ongeacht de prijs van het ticket.
Beste Ruud, wat is dit nu weer? Wat hebben we nou als Thailandbloglezers aan dit soort onzin.
1) Volgens mij is het al heel lang onrustig in het M-O zonder ook maar gevolgen voor verkeersvliegtuigen.
2) De laatste dik 10 jaren was er een oorlog gaande in Irak en Afghanistan. Vanuit Amsterdam of met Emirates ( zoals ik persoonlijk minimaal 3x per jaar deed vloog ik over al deze landen. Ik leef nog en hebt u ooit ook maar een keer op het nieuws gezien dat er een vliegtuig is afgeschoten via deze routes? Feiten, niet maar wat roepen aub!
Beste Rick, al vele malen met Ethiad gevlogen en nog NOOIT in Abu Dhabi meer dan 2u max 2u30 min moeten wachten. Wat ik persoonlijk zalig vind, ff benen kunnen strekken als je halfweg bent. In het vliegtuig zelf kan ik nooit lang zitten, ben altyd op wandel. Ben redelijk groot 1.80 m en heb last van slechte bloedsomloop. Dus die tussenstop zijn een verademing. En nogmaals max 2u30 min. Je kan het online zelf bepalen hoelang je tussenstop is als je het vluchtschema ff leest.
Groetjes
De prijzen van vluchten van welke vetrekplaats ook zijn voor de eenvoudige consument onvoorspelbaar. Degene die denkt daarin systematiek te kunnen ontdekken heeft het absoluut mis. De airlines werken met yield management. Kort samengevat betekent dat: een vliegticket verkopen voor de juiste prijs op het juiste moment aan de juiste klant. In 10 minuten kan een airline wereldwijd regaren op een prijsdaling of verhoging van een van de concurrenten op een van de lijnen die men vliegt. De opsommingen van vliegprijzen zijn slechts een indicatie van hetgeen in werkelijkheid gebeurt. In het computersysteem van de airline zijn immers niet alleen de aantallen reeds verkochte tickets opgenomen maar ook het aantal verkochte tickets 1,2,3 jaar geleden (op hetzelfde tijdstip), de ontwikkeling van het toeristisch en zakelijk verkeer naar landen op de route (stopplaatsen), de prijzen van de concurrenten, de valutakoers en nog een paar andere. Je moet een hele goede econometrist zijn om het model te begrijpen.
Zelf let ik – wanneer ik naar Nederland vlieg – op een prijs die ik WIL en KAN betalen en op de route: liefst nonstop naar Amsterdam. Ik weiger een goedkopere ticket te kopen die mij eerst in de verkeerde richting vliegt, zoals BKK-Kuala Lumpur-A’dam. Ik weet dat dat puur psychlogisch is want soms is zo’n vlucht goedkoper dan rechtstreeks vliegen. Via een stop in Ganzhiou, Dubai, Abu Dhabi, Moscou, Helsinki, Teheran, Parijs, Istanbul is in alle gevallen in de goede richting.
Hallo Chris. Ik denk dat je het uitstekend verteld hebt. Er zijn een punten waar je op kunt letten en rekening kunt houden en die de ticket prijs beinvloeden. Maar het ligt grotendeels ook aan de klant. Vele willen niet goedkoper via Düsseldorf vliegen. Andere willen rechtstreeks zonder tussen stop. Weer andere willen A380 vliegen etc etc. Buitendien kent de Airliner haar klanten (PC-IP nummer) en klanten gedrag. Maar dat kun je tegen gaan. Dat de tickets in de laatste 30 jaar om 50% goedkoper zouden zijn geworden (werd hier vermeld) gelt voor de USA markt. Die is geheel anders als de Europeese. Een vergelijk van ca. 5 jaar geleden laat zien, dat ik toen € 440 betaalde (DÜS-BKK) en nu gemiddeld € 575. Van BKK naar DÜS, toen 24.000 BHT en nu 32.000. Wat massal verkocht wordt, nl. vluchten naar Thailand blijft goedkoper. Omgedraait blijft het duurder. Nog een voorbeeld: LCD TV. Voor 10 jaar terug, gewoon niet te betalen, nu krijg je ze bijna gratis bij een Kg zuiker. Nu is het een massa artikel en is de konkurentie groter (markt werking). TIP. Steeds na het bezoek von Airliner sites alle coockies (precial de zg. Super Coockies) 100% deleten. Gratis ADD hier voor zijn te vinden op het I-Net. Nog beter een anonym surf ADD installeren. dat is zo wie zo beter. Veel plezier en een goede low cost vlucht gewenst.
Moderator: u bent aan het chatten.
De reactiemogelijkheid is gesloten.