Emirates zal vanaf 4 december dit jaar een tweede dagelijkse directe vlucht naar Amsterdam inzetten. Een Boeing 777-200 zal wekelijks voor meer dan 3.700 extra stoelen in beide richtingen zorgen.
Overstappen richting Bangkok
De extra capaciteit en vluchttijden biedt de passagier meer reismogelijkheden tussen Amsterdam en Dubai. Dat geldt ook voor passagiers die in Dubai overstappen om naar Bangkok te vliegen. Dankzij de uitbreiding van het aanbod zal ook de wachttijd om over te stappen afnemen.
De nieuwe dagelijkse vlucht zal worden ingezet om tegemoet te komen aan de voortdurend groeiende vraag. Precies een jaar geleden werd daarom al de Airbus 380 geïntroduceerd op de route tussen Dubai en Amsterdam, slechts twee jaar na de lancering van de route naar Nederland.
Naast het product dat Emirates biedt, kunnen passagiers ook nog gebruik maken van de ruime toegestane bagage om in te checken – 30 kilo voor Economy Class, 40 kilo voor Business Class en 50 kilo voor First Class.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand28 november 2024Lagere elektriciteitstarieven brengen verlichting voor Thaise gezinnen en bedrijven
- Nieuws uit Thailand28 november 2024Nieuwe banen voor ouderen versterken Thaise economie en samenleving
- Eilanden28 november 2024Koh Phangan, natuurlijke schoonheid en een oase van rust (video)
- Eilanden28 november 2024Prachtig Phuket (video)
TIP: Emirates zal ongetwijfeld met aanbiedingen komen om het extra toestel vol te krijgen. Het is dus zaak de prijzen en aanbiedingen in de gaten te houden. Het beste kan je jezelf inschrijven voor de nieuwsbrief van Emirates: http://goo.gl/WsjJYo
Iemand die de politiek in Thaland een beetje volgt kan op zijn klompen (of teenslippers hier) aanvoelen dat het Emirates niet te doen is om de vliegafstand Dubai-Amsterdam maar om het toenemende verkeer tussen Dubai en Bangkok…….
Care to explain? De route naar Bangkok wordt door Emirates inderdaad meermaals per dag gevlogen, maar Emirates vliegt naar alle windhoeken uit…Bangkok is “een” bestemming van Emirates, niet DE bestemming. Ik denk dat Emirates meer oog heeft voor de connectie met China.
Ben overigens weer zeer benieuwd naar de (huilende?) reactie van de KL(e)M. Dat wordt weer lachen (niet voor de KL(e)M) om de redenen die KL(e)M weer weet te bedenken waarom die slecht is voor de passagier…. Om even het geheugen van de lezers hier op te frissen; Toen Emirates begon met vliegen op Schiphol was de KL(e)M er als de kippen bij om te verklaren dat passagiers liever rechtstreeks vlogen en niet wilden overstappen (vreemde reactie overigens, want KL(e)M doet in Europa en Amerika niets anders), toen Emirates met de A380 kwam (een vliegtuig die KL(e)M gewoon niet kan betalen) werd Schiphol beschuldigd van het bevoordelen van Emirates (wat niet zo is, want Emirates wil dolgraag een eigen lounge op Schiphol en is bereid daar veel geld voor te geven, tot dusver tevergeefs) en nu Emirates blijkbaar genoeg lef heeft om 2x per dag te gaan vliegen op Schiphol, zal bij Camiel Eurlings (president directeur van KL(e)M) het ondertussen wel dun door de broek lopen.
ik ben net terug van vakantie thailand en ben ook gevlogen met emirates nou ik moet zeggen 100% ik vlieg alleen nog maar met hun. zeer vriendelijk personeel in het vliegtuig been ruimte genoeg en het eten en drinken nou nou zoveel krijg je nooit op en lekker. en een overstap in dubai moet je ook eens mee maken hoe mooi het daar is. en moet zeggen wij waren vanaf dusseldorf gevlogen met 3 personen en waren 1710 euro kwijt met de anulerings kosten erbij dus ik vlieg alleen nog maar met hun groetjes ger
Zoals op te maken valt uit mijn eerdere reactie heb ik het niet zo op de KLM. Niet omdat ze zo slecht zijn, maar omdat anderen zoveel beter zijn. Onder andere Emirates. De overstap ervaar ik als een plezier; lekker uit die beperkte ruimte en even de benen streken. Ook ik heb uitstekende ervaringen met Emirates; goed personeel (altijd in voor een praatje), goed eten, fatsoenlijke stoel, modern materiaal.
De nieuwe vlucht wordt een avondvlucht (net als in Dusseldorf). Dat lag ook voor de hand. De vlucht vanaf Amsterdam vertrekt om 22.10 uur en zal de volgende ochtend om 7.40 uur aankomen. De overstap met de vlucht naar Bangkok is daardoor ongeveer 2 uur en aankomst in Bangkok zal rond 18 uur zijn.
Persoonlijk hoop ik dat Emirates snel de vlucht zal upgraden naar een 777-300ER ipv de -200. Of nog beter: Een A380.
Ik ben blij dit te lezen , gelukkig een positief bericht !
En erg goed voor de concurrentie .
Om niet rechtstreeks te vliegen kan niet zo een probleem zijn .
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom het vliegen van uit Thailand naar Europa ,
veel duurder is dan van uit Nederland .
Van uit Nederland zie je regelmatig aanbiedingen , vanuit Thailand retour naar Nederland ,
zie ik geen aanbieden .
Niemand heeft tot nu toe mij dit kunnen uitleggen waarom dat zo is ?
Beste Ronald,
Dat heet, in de parlance van de vliegtuigboeren, marktwerking!
Wat zoveel betekent als we draaien U een poot uit.
Er is nog niemand die mij heeft kunnen verklaren waarom de prijzen per bijvoorbeeld periode van het jaar, of vertrekpunt zoveel kunnen verschillen.
Marktwerking spreken de opgrijpers dan.
En ik zeg dan, graaien maar!
En nu zullen er weer mensen zijn die dat een goede zaak vinden, maar ik dus niet.
Als er ooit een vliegtuigboer opstaat die mij een ticket aanbiedt voor dezelfde prijs, ongeacht de tijd van het jaar of het aanvangspunt, zal ik de eerste zijn die daarvan gebruik zal maken.
Ik wacht er maar niet op.
beste Hans.
Dat heeft niks met geldklopperij te maken (integendeel: kijk maar eens naar de prijzen 10 jaar geleden) maar met yield management. En dat betekent: de juiste prijs voor de juiste gast op het juiste tijdstip (van vertrek maar ook van boeken). Zo maakt het verschil of je vroeg of laat boekt en hoe de concurrentie toe- en/of afneemt. Prijzen van een vliegticket kunnen verschillen per dagdeel, per seizoen (zeker) en per instapplaats. Daarnaast zijn er mensen die voor hun vakantie een groepstour boeken en niet eens weten wat zij precies voor hun vliegreis betalen omdat de tour een all-in prijs is, inclusief hotel, excursies e.d.. In een enkel geval wil een groepstoer wel eens goedkoper zijn dan een los vliegticket en een ‘los’ hotel. Is mij zelf wel eens gebeurd toen ik een paar dagen naar Singapore moest vanuit Bangkok. Heb toen de groepstoer geboekt, gebruik gemaakt van de vlucht en het hotel en de reisleiding vriendelijk laten weten dat ik mijn eigen weg zou gaan in Singapore.
Beste Chris.
Natuurlijk, dat heet marktwerking…..toch?
Chris, het exploiteren van een vliegtuig is een product van kosten en opbrengsten.
Als de kosten gelijk blijven, wat is dan de bedoeling van de variatie in de prijs per stoel?
Juist ja, extra inkomsten genereren.
Dus………
Wat jij allemaal aanvoert als vergoeilijking is nu precies wat gebruikt wordt om te voorkomen dat klanten kunnen zien wat zaken nu echt kosten.
Zie de telecombranche, zie de electra- en gasbranche, zie de OV-branche, zie de internationale treinverbindingen, kortom zie de zogenaamde marktwerking.
Er is nog geen marktwerking die het beter heeft gemaakt voor de klant.
En voor wat betreft concurrentie, er is al JAAREN een bekendheid met prijsafspraken in de vliegtuigboerenbusiness.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat een ticket in Thailand doorgaans 1 jaar geldig is.
In Nederland is een 1 jaar ticket ook duur, aan de ander kant betaal ik voor een 1 jaarticket met China airlines in Thailand ongeveer het zelfde als in Nederland.
Koploper is (alweer) KLM enkele reis AMS-BKK voor slechts1750 euro, met EVA die beter is betaal je 570 euro, en KLM maar klagen!! Oh ja bij wijziging mag je bij KLM ook diep in de buidel tasten.
Kijk op Skytrax: KLM. 3 sterren maatschappij, Emirates 5 sterrenmaatschappij.. Need I say more ..
KLM heeft intussen 4 sterren bij skytrax.
Als emirates niet zoveel overheidssteun zou krijgen en dezelfde tarieven zou moeten betalen op de luchthaven van Dubai als andere maatschappijen ,dan zou emirates nooit die goedkope tarieven kunnen hanteren.
En brandstof kost emirates op Dubai ook veel minder.
Op die mankeer is er geen sprake van eerlijke concurrentie .
Als je op de centen let is vliegen met emirates aantrekkelijk maar ik boycot die maatschappij om principiële redenen. Ze spelen vals.
Ik kan hier maar een ding uit concluderen .
Het einde van de KLM is nabij .
Weer een oud Hollands product dat verloren gaat .
Groetjes Jantje uit Pasang .
beste Jan
De KLM is allang geen Nederlands product meer. De KLM is overgenomen door Air France en is daarmee slechts een merknaam van een volledig Franse firma.
De Emirates is goed laat daar geen twijfel over bestaan. Echter, men moet niet overdrijven alsof anderen daar ver achteraan komen.
Ik heb vorig jaar met de Emiraten via Dubai naar Bangkok gevlogen en wel om de toen gunstige prijs van 650 Euro. De wachttijden vond ik wel erg lang. 3 uur op de heenweg en 4 uur op de terugweg. Maar goed, het was voor een goede prijs.
Ga je nu kijken op verschillende site’s dan lijkt het er op dat men nog steeds hetzelfde vraagt. Echter dat is niet waar. Neem je momenteel bij de Emiraten hun goedkoopste ticket dan zal je zeer lang in Dubai moeten wachten en ben je in totaal wel iets van 22 uur onderweg. Wil je de korstte wachttijd in Dubai – dus 3 en 4 uur – dan vraagt men 800 Euro of meer.
Nogmaals, de Emiraten was goed maar staar je niet blind op dat flesje – in plaats van het glaasje – wijn want voor de rest was het nagenoeg het zelfde en dan met name ook de stoelafstand.