Emirates laat een groot deel van haar vloot aanpassen met een premium economy klasse. De maatschappij uit Dubai laat 67 Airbus A380’s en 53 Boeing 777-300ER’s ombouwen met vier klassen aan boord: first, business, premium economy en ‘gewone’ economy. Zes van de 120 A380’s in de vloot hebben de nieuwe klasse al, omdat die net waren afgeleverd door de fabrikant.
In totaal krijgen 126 toestellen de nieuwe klasse. Topman Tim Clark zegt dat het om een investering gaat die die rond de een miljard dollar ligt.
Op een Emirates A380 met vier klassen bevindt premium economy zich vooraan op het hoofddek, met 56 stoelen in een 2-4-2 configuratie. In de Boeing 777-300ER zullen maximaal 24 premium economy stoelen worden geïnstalleerd, tussen business en economy in.
Met een royale pitch van maximaal 40 inch kan de premium economy-stoel van Emirates 20 cm achterover worden geklapt in een comfortabele wiegpositie met voldoende ruimte om uit te rekken. Elke stoel is bekleed met crèmekleurig anti-vlekleer met stiksels en een houten paneelafwerking vergelijkbaar met de Business Class. Elke stoel is ontworpen om optimaal comfort en ondersteuning te bieden met 6-voudig verstelbare hoofdsteunen, kuitsteunen en voetsteunen.
De stoelen hebben een 13,3-inch videoscherm, een van de grootste in zijn klasse, om te genieten van de ongeëvenaarde reeks muziek, films, tv, nieuws en andere inhoud. Verder heeft de stoel gemakkelijk toegankelijke oplaadpunten, een brede eettafel en een cocktailtafel aan de zijkant.
Emirates zegt de enige luchtvaartmaatschappij ‘in de regio’ te zijn die premium economy aan boord heeft. Reizigers die de klasse boeken krijgen op Dubai International Airport (DXB) tevens een speciale check-in zone.
Ook bij Thailandreizigers is de Premium Economy erg populair. Een reden waarom velen voor EVA Air kiezen. EVA heeft daarbij het voordeel dat je rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok kan vliegen. Wil je in de toekomst gebruik maken van de premium economy class van Emirates, dan zal je richting Bangkok, eerst op Dubai moeten overstappen.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Goed nieuws. Hopelijk gaan ze deze vliegtuigen inzetten op de route naar BKK. Mooie vervanger van EVA die een toestel zonder premium gaan inzetten vanaf oktober/november.
Ja Kees,
En dán maar hopen dat Emirates op beide vluchten, dus naar en van Dubai, deze service aanbiedt.
Bovendien zit je bij EVA in de economy best royaal.
Èn rechtstreeks.
Welcome to Thailand.
Het is zeker een probleem dat je mogelijk bijna de helft van de reis dan toch gewoon in economy zit, ondanks dat je een premium ticket kocht. Ik heb EVA economy al lang niet meer geprobeerd, omdat ik premium perfect vind.
Benieuwd naar de prijsstelling waarmee Emirates voor deze klasse komt. Businessclass is bij Emirates de laatste tijd heel fors duurder geworden, met regelmatig bedragen boven de 3000 euro als laagste tarief voor een retourtje Bangkok. Bij Turkish Airlines kostte dat voor dezelfde periode 2000 euro.
Ik vraag me ook af wat die kost. Prijzen bij Emirates zijn zeker 50% hoger dan voorheen, zowel business als economy. Nu al regelmatig duurder dan KLM. Ik begrijp dat olie duurder is, maar zo wordt het voor de toerist niet aantrekkelijk om naar Thailand te gaan en dat zal z’n weerslag hebben op de bezetting in de vliegtuigen
Ik vlieg eind van de maand met Finnair business voor EUR 1.863 retour via Helsinki. Heb deze al meerdere keren gevolgen met A350, uitstekend, ook eten prima alleen voor Covid was Helsinki airport chaos omdat alle Chinezen en Japanners met deze vluchten naar Europa komen. Ben benieuwd hoe het nu is, de nieuwe terminal is ingebruik genomen.
Emirates, waar ik vroeger veel business mee vloog naar BKK is onbetaalbaar geworden, zo ook Qatar. en praat me niet van de Kleine Lonen Maatschappij.
Groet,
Dick
Ik had een enklel vlucht Brussel naar Filipijnen op 3 Maart 2022.
2 maal koud eten.broodje was juist ontdooid,
Voor mij geen Emirates niet meer.