Eindelijk komt THAI Airways over de brug (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Vliegtickets
Tags: ,
16 januari 2024

Saranya Phu akat / Shutterstock.com

Na ongeveer drie jaar hebben we ‘eindelijk’ onze laatste centen van Thai Airways teruggekregen na een geannuleerde vlucht ten gevolge van Corona in 2020.

Van de voucher hadden we eerder een vlucht van BRU naar BKK geboekt. Het resterende bedrag van ongeveer 200 euro werd na nog enig digitaal papierwerk enkele dagen geleden teruggestort.

Dank je wel, Thai Airways! Hopelijk kunnen we in de toekomst weer met jullie vliegen…

Ingezonden door Gust

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

11 reacties op “Eindelijk komt THAI Airways over de brug (lezersinzending)”

  1. RonnyLatYa zegt op

    Eind november 23 hebben ze op mijn rekening ook het bedrag van 2 one way tickets van 2020 teruggestort.
    Ze hadden vroeger al eens laten weten dat dit zeker voor maart 2024 zou gebeuren dus ok wat mij betreft

  2. Rob zegt op

    Nou wel erg netjes van je Gust om ze na bijna 4 jaar te bedanken, ik vind het eerder schandalig en zou nooit meer met ze willen vliegen.
    groet Rob

  3. Steve zegt op

    Ook wij hebben reeds ons te goed ontvangen op onze Belgische bankrekening.
    Dit was voor ons beloofd ten laatste in mei 2024. Het gebeurde reeds op 9 oktober 2023.
    Wij vinden dit prachtig voor een maatschappij die zoals zovele anderen in zware, vooral financiële, problemen geraakten door corona.
    Bedankt Thai Airways, wij vliegen wel nog met u.

    • RonnyLatYa zegt op

      Thai blijf ook mijn voorkeur genieten en vooral als ze opnieuw de lijn Brussel-Bangkok zouden openen wat ik hoop.

      Maar je kan nu ook moeilijk ontkennen dat de financiele problemen niet enkel door Corona kwamen maar maar vooral voordien door slecht beleid.

      Maar het lijkt nu de goede kant op te gaan en vele krijgen of kregen ondertussen hun tickets terugbetaal en diegenen waarbij dat nog niet het geval was zullen wel volgen denk ik.

  4. SiamTon zegt op

    Dit verschijnsel is algemeen. Er zijn maar heel weinig luchtvaartmaatschappijen die snel geld terug geven. Of dit nu moet vanwege het recht op geheel of gedeeltelijke terug betaling van een ticket of wegens een door hen geannuleerde vlucht, etc. Het maakt in wezen niet uit. Het is beleid in deze branche, dat terug betaling zeer moeizaam gaat, als het al gebeurd.

    Mijn aanpak is dat ik dit zo veel als mogelijk probeer te voorkomen.
    1) Kies een betrouwbare vliegmaatschappij. Met o.a. goed opgeleid en zich verantwoordelijk voelend personeel.
    2) Kies altijd dezelfde vliegmaatschappij. Dan zijn zij eerder bereid bij eventuele calamiteiten jou beter te behandelen. Je wordt dan gezien als een vaste klant, die zij liever niet kwijt willen raken.
    3) Kies een veilige vliegmaatschappij. Dus een met relatief nieuwe toestellen, zodat de kans op vertraging of zelfs annulering wegens technische mankementen minimaal zijn.
    4) Boek nooit ver vooruit. Zelf boek ik altijd pas een paar dagen vóór vertrek, dan is de kans op annulering het kleinst.
    5) Boek bij een zeer (bewezen) betrouwbaar reisbureau die al jaren bestaat en eentje die gespecialiseerd is in vluchten naar Thailand (BKK).
    6) Boek niet in het hoogseizoen, dan is het overal druk. Dus de kans op vertraging het grootst. In Thailand is het 365 dagen per jaar prachtig weer, dus je bent niet gebonden aan een seizoen.

    Zelf vlieg ik al decennia lang met EVA AIR en ik heb in al die jaren vrijwel nooit problemen ondervonden van welke aard dan ook. Eén keer herinner ik mij, kwam ik op Schiphol aan en was mijn bagage niet op de band aanwezig. Daar moest ik ca. één uur op wachten. Deze bleek ergens in een nis in de vrachtruimte te zijn beland en zodoende door het personeel over het hoofd was gezien. Maar omdat ik een uur heb moeten wachten, kon ik wel veel goedkoper met een taxi naar mijn woning worden gebracht. Dus naar mijn mening speelde karma hier meer een rol.

    Vr.,gr.,
    SiamTon

    • RonnyLatYa zegt op

      Maakte me eigenlijk ook nooit zorgen of druk in dat het niet zou terugbetaald worden.
      En als dat laattijdig terugbetalen van tickets er dan ook nog mee voor gezorgd heeft dat die maatschappij niet opgehouden heeft te bestaan, waardoor er duizenden hun werk zouden verloren hebben, dan vind ik dat prima en kan ik daar best mee leven.

      Prima zo een persoonlijk afvinklijstje
      1, 2 en 3 zullen wel samenhangen.
      4 en 6. Vele toeristen hebben die vrijheid niet en zijn gebonden aan werk of schoolverloven.
      5. Ja, alhoewel ik vind dat er ook niks mis is met zelf te boeken bij de maatschappij. En dan kom je ook weer terecht bij punten 1, 2 en 3 denk ik.

      Thai Airways nog nooit een probleem mee gehad en steeds op tijd. Hopelijk komt de lijn Brussel-Bangkok terug. Waren trouwens prima vertrek en aankomsttijden wat mij betreft en komen die dan ook terug.

      Wat problemen betreft
      -Eenmaal een probleem toen men in Brussel tegen het vliegtuig was gereden en de veiligheidsprocedure dan natuurlijk eist dat eerst moet onderzocht worden of er schade is. De dag nadien pas kunnen vertrekken maar dat is de schuld van Thai Airways in dit geval natuurlijk niet.

      Afhandeling bagage is ook schuld niet van de luchtvaartmaatschappijen volgens mij maar van de bagage af handelaar op de luchthaven.

      Maar goed. Ieder vliegt met de maatschappij die hij wil natuurlijk.

  5. w.van.dijk zegt op

    Nog steeds geen refund van thai airways ticket van februari 2023 bangkok- hongkong betaald met credit card ze zeggen dat het refund proces op 10 oktober 2023 gedaan is maar nog niks ontvangen.

    • RonnyLatYa zegt op

      Zal in uw geval dan alvast niks met tickets uit de Coronacrisis te maken hebben.

  6. Bart zegt op

    Ik kreeg eergisteren een mail met een link erin om mijn refund aan te vragen. Netjes met het nummer van de voucher en de naam van mijn vrouw. Tientallen keren krijg ik een foutmelding. Meestal is de melding dat de naam niet overeenkomt met het voucher nummer. Af en toe krijg ik een foutmelding dat de naam in het Engels ingevuld moet worden. K**zooi.

  7. Leon zegt op

    Inderdaad, Eindelijk na 3 jaar mijn eigen geld terug gekregen. Eigenlijk had ik de moed al opgegeven. Dit ondanks dat ik alle aanwijzingen heb opgevolgd. Maar ik ben er blij mee.

  8. Rolly zegt op

    Ook geboekt voor juist voor corona, ook beloofd voor maart 2024.
    In blijde verwachting?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website