THAI Airways kan binnenkort de nieuwe Airbus A350 tegemoet zien. Deze week heeft het vliegtuig de bedrijfskleuren gekregen en de hangar in Toulouse-Blagnac verlaten. In de loop van dit jaar zal THAI de eerste van vier bestelde A350-900’s zal ontvangen.

De verflaag is niet de laatste fase in het productieproces. Eerst worden de beide Rolls-Royce Trent XWB-motoren gemonteerd en daarna wordt het cabine-interieur geïnstalleerd. Vervolgens start een uitgebreid testprogramma.

Tot nu zijn er vijf luchtvaartmaatschappijen die de A350 hebben ontvangen: Qatar Airways, Vietnam Airlines, Finnair, TAM en Singapore Airlines. Laatstgenoemde vliegmaatschappij introduceert het toestel op 9 mei op de route Singapore-Amsterdam.

Luchtvaartmaatschappijen uit de regio Asia-Pacific hebben in totaal 241 orders voor de A350 geplaatst. Dat is ruim een derde van het totaal aantal bestellingen voor dit nieuwe vliegtuig van Airbus. De komende maanden zullen naast THAI Airways ook Cathay Pacific en China Airlines hun eerste A350’s in ontvangst nemen.

De Airbus A350 is ontstaan als een reactie op de ontwikkeling van de Boeing 787 door concurrent Boeing. De A350 XWB zou op termijn de Airbus A330 en Airbus A340 moeten vervangen.

Bron: Zakenreisnieuws.nl

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

4 reacties op “Eerste Airbus A350 in THAI Airways kleuren”

  1. Farang zegt op

    Deze eerste A-350 word in Juni bij BKK/TG verwacht
    Zal Dan spoedig ingezet worden door Thai in Hun netwerk.
    Mvg.

  2. TH.NL zegt op

    Hopelijk gaat het spoedig beter met Thai Airways. Vroeger heb ik vaak met hun gevlogen toen ze nog op Amsterdam vlogen. Waren altijd prima vluchten met volle vliegtuigen. Ik heb nooit begrepen waarom die vluchten zomaar ophielden.

    • ruud zegt op

      Dat stuk naar Amsterdam was altijd maar gedeeltelijk bezet, omdat een groot gedeelte van de passagiers in Frankfurt in- en uitstapten.
      Verder zullen de brandstofkosten hoog zijn geweest voor dat even naar Amsterdam heen en weer vliegen.
      En ook het personeel is ongetwijfeld weinig productief ingezet geweest met het wachten op Schiphol.

      De latere constructie om mensen met de Lufthansa uit Nederland aan te voeren was waarschijnlijk veel goedkoper.

  3. Louvada zegt op

    Ondanks de schuldenberg en de bekendmaking dat ze al hun nieuwe bestellingen gingen uitstellen wegens herstructurering worden er nu toch vliegtuigen geleverd ??? Het nieuws enkele maanden geleden zou Thai Air in vele luchthavens verbod krijgen omdat er niet voldoende nazicht en onderhoud volgens het internationale boekje gebeurde. Ik vlieg regelmatig met Thai Air van Brussel naar BKK en retour en altijd soms op een paar seats na volzet. Ik begrijp dus niet dat deze vlucht route verlieslatend zou zijn ondanks ze minstens 300 tot 500 Euro duurder zijn dan de meeste vliegtuigmaatschappijen die op BKK vliegen .


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website