Een persoonlijk bericht van de CEO van KLM
Geachte klanten,
Het is slechts enkele weken geleden dat ik u informeerde over de stappen die KLM heeft genomen om haar klanten en personeel te beschermen tegen de uitbraak van het coronavirus (COVID-19).
Sindsdien is ons leven, en dat van vele anderen, onderworpen aan ongekende veranderingen en onzekerheid. De boodschap die ik destijds met u deelde, lijkt in het niet te vallen bij de hedendaagse realiteit. Dit alles heeft ons gedwongen om op alle vlakken verdere, beslissende maatregelen te nemen. Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik om u persoonlijk te informeren over deze maatregelen en hoe KLM zich voorbereidt op deze nieuwe realiteit.
Repatriëring
Zoals u zult begrijpen, blijft onze hoofdprioriteit om in het buitenland gestrande reizigers veilig thuis te brengen bij hun familie. De afgelopen weken hebben we honderden repatriëringsvluchten uitgevoerd, waardoor ruim een kwart miljoen Nederlandse en internationale reizigers met hun dierbaren zijn herenigd. We blijven nauw samenwerken met de Nederlandse overheid, lokale ambassades en internationale overheden om deze belangrijke missie te voltooien.
Service en veiligheid
Als gevolg van de uitbraak van het coronavirus zijn sommige van onze producten en diensten tijdelijk gestopt of gereduceerd. We hebben social distancing-maatregelen genomen op Schiphol, onze internationale luchthavens en – waar mogelijk – bij de indeling van de zitplaatsen op onze vluchten. Onze cateringservice is tijdelijk aangepast om het contact aan boord te verminderen. We hebben besloten de Non-Schengen KLM Crown Lounge open te houden met een aangepast menu en kortere openingstijden. Op updates.klm.com vindt u meer updates en informatie over onze preventieve maatregelen.
Ik besef dat we u, onder de huidige omstandigheden, niet van dienst kunnen zijn zoals u van KLM gewend bent. Het is echter hartverwarmend om zoveel steunbetuigingen van onze klanten van over de hele wereld te mogen ontvangen. Onze medewerkers zetten alles op alles om u onder deze omstandigheden de best mogelijke service te bieden en uw woorden versterken onze vastberadenheid. Onze blauwe KLM harten kloppen voor u, onze gewaardeerde klant.
Vluchtaanbod
Ondanks deze wereldwijde uitbraak zijn er nog steeds velen die moeten reizen – voor werk, familie of persoonlijke redenen. U kunt ervan op aan dat wij er voor u zijn en dat we zoveel mogelijk blijven vliegen, zodat we u veilig en snel naar uw bestemming kunnen brengen. Momenteel vliegen we volgens een tijdelijk beperkt netwerk, waarmee we 25 intercontinentale en 32 Europese bestemmingen aanbieden. Om toch zekerheid te bieden in onzekere tijden, hebben we een vluchtstatus checker ontwikkeld. Hiermee kunt u live alle beschikbare vluchten van en naar Amsterdam bekijken.
Ik ben ervan overtuigd dat deze crisis voor een positieve verandering in de luchtvaart kan zorgen. Ik zie innovatie op het gebied van sanitaire voorzieningen en hygiëne aan boord, maar ook bij screeningprocessen op luchthavens en het herdefiniëren van persoonlijke ruimte. Deze ontwikkelingen zullen we snel als de nieuwe norm gaan beschouwen. Samen met onze klanten, autoriteiten, luchthavens en partners werken we hard om een verbeterde KLM-ervaring te creëren. KLM zal sterker uit deze crisis komen: doelgericht, maatschappelijk verantwoord en duurzaam.
De gevolgen van het coronavirus, zowel op ons privéleven als op de economie, blijven dynamisch en onvoorspelbaar. Het belangrijkste is uw persoonlijke welzijn en dat van uw dierbaren. Ik wil u nogmaals bedanken voor uw vertrouwen in KLM en hoop u snel weer aan boord te mogen verwelkomen.
Vriendelijke groet,
Pieter Elbers
President-directeur KLM
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond27 december 2024Demografische crisis in Thailand: een oproep tot actie
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Minimumloon stijgt in proefregio’s naar 400 baht per dag
- Thailand video's25 december 2024Lachen met kerst in de tropen met Don en Ron (video)
- Column25 december 2024Tweede kerstdag: Een vreemd fenomeen…..
Jammer dat U niet praat over de bonus die KLM ondanks de moeilijke periode,aan U wilde uitbetalen en desondanks toch een miljardensteun aan de overheid vraagt.
Gelukkig wordt die niet uitgekeerd! Nu de Franse president directeur tot de orde roepen.
Het KLM bestuur mist alle realiteit met de werkelijkheid. Bepaalt geen “helicopter view!”
Het gaat niet om de hoogte van de bonus of om de bonus op zich. Het was de timing. De ene dag om een milliardensteun vragen, de volgende dag een bonus doen accorderen. Dat had ie beter op de agenda van 20121 laten zetten met een betaling met terugwerkende kracht. Elbers had het grootste deel toch al op zijn bankrekening. Niet slim. Slechte beurt.
Een goede CEO had begrepen dat je niet op maandag de overheid vraagt om MILJARDEN (omdat je bedrijf erg heel erg slecht voorstaat) en dan op dinsdag je aandeelhouders (waaronder de Nederlandse staat) om meer salaris.
Hoe goed Eibers ook is (hij komt er wel, maakt binnen een paar jaar de overstap naar een echt grote airline met dito salaris (hallo IAG!), hiermee wordt een enorme blunder begaan! Totaal gebrek aan inzicht hoe de Nederlandse maatschappij hier tegenaan kijkt. Natuurlijk, op de golfbaan spreek je over niets anders. Maar je werknemers die je hebt ontslagen denken er toch anders over.
Vraag:
Is er al onderzoek gedaan naar het verhoogde risio voor infectie met Corona voor passagiers in de luchtvaart en zo ja, wat zijn de aanbevelingen behalve niet vliegen.
KLM is niet van de jonge, strakke stewardessen; KLM is niet van de exorbitant luxe maaltijden. KLM is een maatschappij met efficiënt personeel, met personeel dat de vreemde talen beheerst. Mijn ervaring is dat KLM zijn stewardessen niet de straat opschopt als ze iets ouder worden, iets wat schering en inslag is bij Emirates. En dan ben ik trots op deze maatschappij. Elbers heeft een goede reputatie bij het personeel, zoals enige tijd geleden bleek. Ik lees berichten van ontevreden types die zich na een repatriëringsvlucht beklagen over het uitblijven van controles. Zeuren in plaats van blij zijn dat ze naar Nederland komen; de Nederlandse klager bij uitstek. Vergeleken met andere CEO’s in vergelijkbare posities is het salaris van Elbers nog bescheiden. En ook op dit forum zijn er steevast klagende en zeurende types die het hebben over de bonus voor Elbers. Voor sommigen is het nooit goed en hen zou ik willen voorstellen om vakantie te vieren in een tent op de Veluwe. Mijn volgende vlucht naar Thailand wordt hopelijk weer met KLM als ik tenminste niet met het chauvinistische Air France vlieg.
ik vindt dat Elbers deze bonus meer dan verdient,het staat in een schril contrast met de ceo Ben Smith die 24 miljoen verdient,Elbers 525 duizend
bovendien drijft Air France al jaren op de winst van KLM nederland,dus het salaris van Elbers hoger,en van de franse ceo aanmerkelijk lager,dit ook meenemen in het steunpakket met de voorwaarden
Bij de fusie besprekingen indertijd heeft de Nederlandse regering zitten slapen op het gebied van de beloningen. In de luchtvaart zijn de landingen het moeilijkst vooral in zwaar (economisch) weer!
Bedankt voor deze boodschap. Ik vestig U de aandacht op het nut van prijsvergelijking en dit wellicht des te meer nu vluchten naar Nederland en België schaars zijn. Zo reserveerde ik op 5 april mijn reis naar Brussel op 18 april voor 43.500 baht( 2 personen). De vlucht te boeken op ook op 5 april en uit te voeren op 18 april kostte bij KLM 67.880 baht( 2 personen) Dus KLM meer dan 50% duurder. Op sommige dagen was het prijsverschil met Lufthansa nog groter. Ik ben Hollander genoeg om dan Lufthansa te nemen omdat de kwaliteit en dienstverlening van beide luchtvaartmaatschappijen min of meer gelijk zijn.