China Airlines reduceert vanaf 5 september 2016 het aantal vluchten vanaf Schiphol naar Taipei via Bangkok. De dagelijkse vlucht vervalt en daar komt een lijndienst van vier vluchten per week voor in de plaatst. Vanaf december vliegt China Airlines niet meer direct naar Bangkok maar alleen nog non-stop van Amsterdam naar Taipei.
China Airlines zegt dat vervroegde verlaging van de frequentie is ingegeven door een vlotte transitie naar de rechtstreekse lijndienst. Tot die introductie van de rechtstreekse lijndienst voert China Airlines de vluchten uit met een Airbus A340-300, daarna met de nieuwe Airbus A350-900.
De vluchten op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei (CI066) vinden vanaf 5 september plaats op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag. In omgekeerde richting (CI065) wordt gevlogen op dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
- Stranden22 november 2024Toei Ngam Beach, een prachtig strand nabij Pattaya
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
Ik heb vroeger regelmatig met China Air gevlogen (thans altijd EVA AIR) en toen zaten de vliegtuigen toch redelijk vol.
Is de bezetting zo terug gelopen, dat men stopt met Bangkok?
Groetjes Nico
dit nieuws vind ik bijzonder spijtig, ik ben vaak naar thailand geweest met china airlines, en dit is altijd goed bevallen, goede service etc. , echt jammer vind ik het dat je vanaf december niet meer rechtstreeks met china airlines van Amsterdam naar Bangkok kunt vliegen. Dan zullen de prijzen van de andere maatschappijen die nog wel rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok vliegen, wel omhoog gaan ben ik bang. Kunnen we hier niet bij China Airlines over klagen of iets dergelijks in de hoop dat ze deze maatregel wellicht terugdraaien?
Zo een kleine speler in de markt heeft absoluut geen invloed op de prijzen van andere maatschappijen.
Meer reizigers bij andere airlines zullen hooguit voor heroverweging van vliegcapaciteit leiden. Meer en of grotere vliegtuigen op het traject.
Is dit niet een gevolg van afspraken binnen Skyteam?
spijtig, ik vond ze beter dan KLM qua comfort. de vlucht kwam ook lekker ’s morgens vroeg aan in BKK.
Bovendien zijn ze lid van Skyteam, wat niet het geval is voor EVA.
China Air is eigenlijk nooit mijn kluppie geweest maar Eva Air des temeer, heb recentelijk weer het traject Bkk-Ams-Bkk met hun gevlogen en tot mijn grote verbazing nu op beide vluchten totaal volgeboekt.
30 Kg bagage per passagier doet natuurlijk ook veel mensen overstappen op Eva Air en zoals gewoonlijk waren beide vluchten weer stipt op tijd.
Ik ga dus voor Eva Air!
Bij China ook 30 kg bagage gewicht.
In het verleden meerdere malen tot volle tevredenheid met China Airlines gevlogen, maar daar blijft het gezien de recente wijzigingen bij. Net even de details van een vlucht naar BKK op de website van China Airlines bekeken, maar daar wordt ik niet echt vrolijk van. Ik kies voorlopig maar voor EVA Air.
Ik vind EVA air ook een prima vliegmaatschappij, maar China Air ook.
China Air staat, in verhouding met EVA air, in Amsterdam ook altijd relatief lang aan de grond, van 09:00 – 13:30, wat ook niet echt efficient is lijkt me voor zo’n groot 4 motorig toestel.
Mvrgr Jeroen
Heb 8 jaar met China Air gevlogen, was er zeer tevreden over ook betreft de vlucht tijden vond ik wat mij betreft gunstig .
Heb nu met Eva Air vlucht geboekt, 01/12 heen 28/02 terug €568,-
Ik heb een keer vlucht gehad met tussen stop dat zal ik nooit meer doen, dat kan soms goedkoper zijn , maar je moet er ook wel bijtellen wat je nog op de luchthaven verbruikt in de wacht tijd.
Ls,
Jammer, misschien draaien ze hun beslissing later weer terug doordat ” de markt veranderd is. “
Klinkt vrij logisch,als je geen vluchten meer hebt vanaf AMS naar BKK toe maar alleen Taipei is de eindbestemming dan krijg je het vliegtuig niet vol dus worden er vluchten geschrapt.
Ik vlieg zelf altijd graag met China Airlines dus ik snap niet dat China deze route heeft laten stoppen.
Natuurlijk is er ook veel concurrentie maar dan nog geloof ik niet dat China Airways daar echt onder te lijden heeft.