De eerste Airbus A350 in de kleuren van China Airlines is een feit. China Airlines heeft veertien A350-900’s in bestelling. Het nieuwe toestel vervangt vanaf januari 2017 de oudere A340-300 op vluchten tussen Taipei en Schiphol.
De A350-900 gaat op 9 januari voor het eerst naar Amsterdam vliegen. Het toestel vertrekt om 02.15 uur uit Taipei en landt dezelfde dag om 9.00 uur op Schiphol.
De komende tijd verandert er het nodige bij de vluchten van China Airlines op Schiphol. Op dit moment vliegt de maatschappij nog dagelijks van Amsterdam maar Taipei via Bangkok met een A340-300. De frequentie wordt vanaf 5 september teruggebracht tot vier wekelijkse vluchten.
Geen stop in Bangkok
De tussenstop in Bangkok komt vanaf 3 december te vervallen, Vanaf dan vliegt China Airlines ruim een maand lang vier keer per week met de A340 rechtstreeks van Amsterdam naar Taipei. Vanaf 9 januari zal de nieuwe A350 worden ingezet op deze non-stop route.
Naar Bangkok vliegen naar China Airlines is nog wel mogelijk met een overstap in Taipei, maar naar verwachting zullen niet veel Nederlandse reizigers daar gebruik van maken.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Ik heb nooit met China Airlines gevlogen, maar ik dacht altijd dat het een veel geboekte route was voor de Nederlander richting Bangkok. Schijnbaar is dit niet het geval gezien dit opmerkelijk besluit. Nu blijven er nog maar twee directe vluchten over.Hopelijk maakt EVA hiervan gebruik en verhoogd haar aantal vluchten naar Bangkok. Bovendien remt dit besluit de prijsdruk op de tickets. De overige aanbieders uit het Midden-Oosten zullen het besluit toejuichen.
Het is meer een afspraak binnen Skyteam. Lijkt mij een reuze interessante vergadering om eens te volgen als die bij elkaar komen en de boel verdelen.
Als het een veelgebruikte route was, en je hebt de route Taipei – Bangkok al in je pakket, kun je ook redeneren dat je beter met 4 volle vliegtuigen per week in een keer van AMS naar Taipei kunt vliegen, dan vijf keer via BKK, waarbij een flink deel tussen BKK en Taipei onbezet is. Vanuit dat perspectief is het besluit niet zo opmerkelijk.
Wij balen er enorm van, China Airlines vonden we zeer prettig, we zijn nu verplicht om met de ook goeie maar veel duurdere Eva airlines te gaan of voor een vlucht te kiezen met een tussenstop!
eva is helemaal niet veel duurder.
moet je het een tijdje in de gaten houden en op tijd boeken
ik heb onlangs een ticket geboekt voor mijn dinnetje. Uiteindelijk is het KLM geworden. Zoveel verschillen de prijzen niet.
Lange geleden een keer met China Airlines naar Bangkok gevlogen (MD 11)(goed bevallen). Toen waren er wel veel Nederlanders aan boord. KLM en EVA zijn de enige die overblijven voor directe vlucht AMS – BKK?
Ja, daar lijkt het wel op. Maar goed, we kiezen er ‘zelf’ (behalve u en ik natuurlijk) voor om per vlucht een paar tientjes te besparen en via een zandbak te vliegen.
Misschien dat Thai Airways vanaf Brussel (di, do, za, soms zo) of vanaf Frankfurt (dagelijks) een optie is.
Jammer van China Airlines, maar ik ga toch echt niet via Taipeh naar Amsterdam vliegen.
Eerst 3:35 uur naar Taipeh en dan nog eens 13,45 uur de andere kant uit naar Amsterdam.
Plus een overstap van 3:50 uur
De directe vlucht naar Amsterdam vond ik altijd al veel te lang.
Ik heb altijd graag met China Airlines gevlogen, maar hier ga ik toch niet aan beginnen.
Erg jammer nu eva ook nog eens over gaat naar een 3-4-3 stoelconfig en dus een stuk oncomfortabeler wordt. Hoop dat de ams bkk spoedig hersteld wordt al dan niet door thai airways
? 3 – 4 – 3 ….dat is toch al jaren het geval in de 777-300 ER toestellen van EVA
Volgens Seatguru is er in beide versies van de 777-300ER van Eva air een 3-3-3 opstelling.
.
http://www.seatguru.com/airlines/Eva_Airways/Eva_Airways_Boeing_777-300ER_v3.php
Op dit moment zijn beide config 3-3-3 maar zullen op termijn omgebouwd worden helaas.
Mij zijn ze ook kwijt als klant.
De vertrek / aankomst tijden zijn voor mij ideaal.
KLM en EVA hebben tijden die voor mij ongeschikt zijn.
Ik ga in de toekomst wel via Dusseldorf.
M.vr.gr.
Tientallen keren met China Airl. rechtstreeks van A’dam naar Bangkok gevlogen en vice versa, heel vaak zat het vliegtuig zo goed als vol. Kreeg zelfs enkele malen een free upgrade naar de business class omdat de economy volgeboekt was. En daarom begrijp ik niet, hoewel het al enkele maanden bekend is, dat China Airl. de rechtstreekse vluchten tussen A’dam en Bangkok gaat staken. Een omweg via Taipei kost vele uren en ik denk niet dat veel van de huidige reizigers dat op prijs zullen stellen en dus op zoek gaan naar een andere airline.
Ach, om die prijsdruk naar Bangkok hoeven we ons niet zoveel zorgen te maken, want binnenkort gaan de lowcost carriers Eurowings, Norwegian en AirAsia ook rechtstreeks vliegen naar Bangkok, echter niet vanaf Schiphol, maar een stukje de grens over vanaf Dusseldorf, Frankfurt en Keulen-Bonn.
Uit gesprekken met de staf van CI in Amsterdam blijkt dat, ondanks volle toestellen, er weinig tot niets verdiend werd op de route AMS-BKK v.v. De meeste passagiers waren en zijn groepsboekingen en door de arabische gesubsideerde airlines werden dusdanig lage prijzen aan groepen geboden dat CI niet meer mee kon/kan doen. Maar ja, Nederlanders kennen over het algemeen weinig principes als het om lage prijzen gaat en boeken dan een maatschappij met een vreemde achtergrond. En nemen op de koop toe dat ze soms 7-10 uren op een vliegveld moeten rondhangen.
Noem mij discriminerend maar ik vlieg niet met een olie-sheiken airline, die iedere concurrentie uitbant.
Zelf heb ik hele goede ervaringen met China Airlines en hun stafmedewerkers. Altijd enorm behulpzaam. Ben een frequent flyer te noemen, 4x per jaar BKK-AMS, 3 x per jaar BKK-LA en de nodige vluchten naar Taipei. Zie KLM naar AMS totaal niet zitten, enorm slechte ervaringen mee.
Voor de medewerkers, check-in en lounge, op Suvarnabuhmi is er een voordeel. Ze hoeven niet meer midden in de nacht te werken.
Vroeger vloog eva ook via Taipeh. Had je een upgrade naar Evergreen voor €150. Toen ze rechtstreeks op BKK gingen vliegen werden ze stukken duurder. Misschien vallen de prijzen wel mee, AMS-TPH-BKK en krijg je extra’s voor weinig geld.
Persoonlijk vlieg ik niet met China, een slechte ervaring in het verleden. Eén kilo overgewicht en moest veel bijbetalen. Was een rollator voor mijn schoonvader. Had er beter zelf achter kunnen lopen, maar was eerlijk en dat werd niet geacepteerd.