Vanaf eind 2016 zal China Airlines met de Airbus A350 van Amsterdam Schiphol naar Bangkok vliegen (eindbestemming Taipei). De A350 zal de huidige A340 vervangen en er komt een nieuwe tussenklasse: Premium Economy.
Nieuw in de zuinige A350 is de extra tussenklasse. Zo is er naast de Economy en Business class ook een Premium Economy klasse. Deze tussenklasse heeft een meter beenruimte per stoel en exclusieve catering. Daarmee hoopt China Airlines meer reizigers te interesseren die nu voor EVA Air kiezen, de belangrijkste concurrent van China Airlines.
China Airlines heeft in totaal veertien A350’s besteld, die tussen 2016 en 2018 worden geleverd.
Concurrent EVA Air
Midden jaren negentig introduceerde concurrent EVA Air die ook rechtstreeks naar Bangkok vliegt, de unieke Evergreen Deluxe (Elite). Dat is een klasse tussen Business Class en Economy. Deze klasse is in korte tijd erg populair geworden bij de passagiers, mede door de prima prijs-kwaliteitverhouding. Sinds maart 2011 vliegt EVA met een nieuwe Boeing 777-300ER op de lijn Bangkok – Amsterdam – Taipei. De luxe klasse hebben tegenwoordig een andere naam: de Evergreen Deluxe Class heet Elite Class, de voormalige Premium Laurel Class heet Royal Laurel class.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Minimumloon stijgt in proefregio’s naar 400 baht per dag
- Thailand video's25 december 2024Lachen met kerst in de tropen met Don en Ron (video)
- Column25 december 2024Tweede kerstdag: Een vreemd fenomeen…..
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Thaise overheid helpt ouderen met financieel steuntje in de rug
Dat wordt hoog tijd dat die versleten bakken vervangen worden. Hadden laatst in business een stoel die helemaal scheef zat en defect was. Crew kon niets doen zeiden ze want de kist zat vol. Ik vlieg er nooit meer mee tot dat deze wrakken vervangen zijn. Vlieg nu KLM of Qatar.
Ik vraag me dan wel af hoeveel geld je terug hebt gekregen nadat je een klacht hebt ingediend over de geheel scheve kapotte stoel.
Ik heb eens een klacht ingediend en specifiek gevraagd om compensatie voor een komende vlucht (dus niet perse direct geld terug) vanwege een vertraging vanuit Bangkok naar Amsterdam van maar liefst 5 uur. Antwoord: Nee. Hadden ze mij toen 50 of 100 euro korting gegeven op een komende vlucht, dan had ik nu wellicht nog met ze gevlogen en nooit kennis gemaakt met het superieure Emirates. Eigenlijk moet ik China Airlines dus dankbaar zijn dat ze mij kennis hebben laten maken met een airline waar het personeel WEL fatsoenlijk Engels spreekt en altijd aanwezig is in de cabine, waar het personeel WEL een praatje maakt met de passagiers (hun klanten) en waar je na 5 vluchten genoeg mijlen hebt gespaard om Business Class te kunnen vliegen op een deel van de route AMS – DXB – BKK. Bovendien is een tussenstop een zegen geblekn, hoewel anderen daar anders over zullen denken.
China Airlines is een ouderwets denkende airline (net als KLM) en die gaan het niet redden. Ook niet met nieuwe A350’s. Mijn voorspelling; Over 10 jaar vliegt China Airlines niet meer op Schiphol omdat ze of niet meer bestaan of die route geannuleerd hebben.
Ik heb heel vaak met China Airlines gevlogen (vanwege de prijs) Helemaal geen klachten, vlieg graag weer met hun. Vooral hun vliegtijden (dus tijdstip vertrek en tijdstip aankomst) bevallen me ‘uitstekend’.
Vlieg altijd met china airlines
vorige keer met klm gevlogen en ook de stoel was wat defect etc.
en hebben we nog niet over die arrogante service
geef mij maar china airlines
Weldegelijk versleten bakken, want 14 jaar is in de luchtvaartwereld bij premium airlines gewoon oud. Maar inderdaad, bij China Airlines, KLM en Lufthansa geldt dat niet, maar dat zijn ook geen premium airlines. Lufthansa is wel een grote airline, maar zeker niet premium in service en kwaliteit.
Bij China Airlines mag je je weldegelijk afvragen of het onderhoud “goed” is. Gelukkig is de kwaliteit van de vliegtuigen in het algemeen een stuk beter en betrouwbaarder dan 10 of 20 jaar terug. Dat is geen verdienste van China Airlines, enkel een gegeven waar zij van profiteren.
Maar zoals ik in een reactie hierboven als schreef; Dit soort airlines (KLM, China Airlines) krijgen het in de toekomst alleen maar moeilijker en je mag je afvragen of ze over 10 jaar nog bestaan. China Airlines begint dat misschien een beetje in te zien door de aanschaf van nieuwe vliegtuigen, maar die moeten ze dan niet 15 jaar in de vloot houden. Gewoon leasen die dingen en over 10 jaar eruit gooien.
Het wordt hoog tijd dat Thai Airways weer vanaf Schiphol gaat vliegen en dat zou moeten kunnen nu Schiphol de idioot hoge prijzen heeft verlaagd. Vliegen voor mij, ik woon niet ver van Schiphol, vanaf Brussel of Dusseldorf zie ik niet zitten en doe ik dan ook niet! Rechtstreeks vanaf Schiphol naar Bangkok met Thaiair is een droom, maar wie weet in de toekomst!
Toen Thai Airways nog op Amsterdam vloog, maakten ze eerst nog een stop in Frankfurt.
Ook niet ideaal.
Premium economy kan nog aantrekkelijk worden bij China Airlines, tenminste als ze met die nieuwe vliegtuigen niet ook met nieuwe prijzen gaan vliegen.
Vroeger vloog ik vaak met Austrian, maar sinds die nieuwe vliegtuigen hebben is de prijs niet aantrekkelijk meer.
Maar goed, ik hoef tegenwoordig niet vaak meer te vliegen.