Bijna 90 procent van het cabinepersoneel heeft wel eens met de regels gesjoemeld tijdens een vlucht. Dat blijkt uit een onderzoek van een Britse prijsvergelijker die onderzoek deed onder 718 respondenten uit de luchtvaartsector van verschillende Europese nationaliteiten.
De meest voorkomende leugen (28 procent) is dat een bepaald product op is, zodat het niet gepakt hoeft te worden. Uit de enquête blijkt ook dat er met geld gerotzooid wordt. Een op de vijf stewardessen geeft soms te weinig wisselgeld terug. Vooral vliegpersoneel uit Duitsland maakt zich hier volgens de enquêteresultaten schuldig aan.
Twintig procent geeft toe weleens seks te hebben met een collega tijdens een vlucht. Veertien procent deed dat zelfs met een passagier.
Bron: NU.nl
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)
Helaas ik behoor niet tot de 14%
Haha,
Wees maar blij dat je niet met KLM vliegt……..
Ik vlieg regelmatig met het Lufthansaconcern en ik zal eens beter gaan opletten of het klopt qua toevallig op gebeuren. Het is mij tot nu toe nog niet opgevallen. Wel apart dat naast de serieuze zaken van het klant benaderen het gebeuren tussen de lakens erbij wordt gehaald.
In het nu.nl stuk staat ook “Jaarlijks wordt er gemiddeld 331 pond, zo’n 427 euro, te weinig teruggegeven aan een passagier na een aankoop”. Tjonge, wat moet die ene passagier balen dat hij of zij zo flink genaaid wordt!
Lijkt me verder gezien de beperkte omvang en manier van enquêteren niet bepaald een representatief onderzoek dus de werkelijke nieuwswaarde is niet ver van het nulpunt verwijdert. Dat er op een vlucht toch vaak minstens eenmaal gelogen wordt over de voorraad zal best: als er een hork van aan passagier is die denkt dat de crew zijn/haar persoonlijke sloofjes zijn dan valt een “mai mi” te verwachten. Een beleefde, geduldige, passagier zal toch wel zo goed als altijd fatsoenlijk geholpen worden lijkt mij.