British Airways keert terug naar Bangkok met directe vluchten en nieuwe reismogelijkheden
Na een onderbreking van vier jaar heeft British Airways deze week opnieuw Bangkok toegevoegd aan haar bestemmingen. In maart 2020 schortte de luchtvaartmaatschappij haar vluchten naar Thailand op, maar nu, met een vernieuwde route en extra samenwerkingsverbanden, is British Airways terug op de populaire Aziatische bestemming.
Het eerste vliegtuig van de hernieuwde dienst vertrok op maandag 28 oktober om 21.15 uur vanaf Londen Gatwick en landde op dinsdag 29 oktober om 16.10 uur op Suvarnabhumi Airport in Bangkok.
Nieuwe dienstregeling naar Bangkok
De luchtvaartmaatschappij biedt momenteel drie vluchten per week aan, met vertrek op maandag, donderdag en zaterdag vanaf London Gatwick. Dit schema zal in januari en februari 2025 tijdelijk worden uitgebreid naar vijf vluchten per week om tegemoet te komen aan de verwachte hoge vraag in deze periode. In maart wordt het aantal vluchten iets teruggeschroefd naar vier per week.
Voor deze verbinding zet British Airways een Boeing 777 in, uitgerust met 269 stoelen verdeeld over vier klassen: vier stoelen in first class, 42 in business class, 42 in premium economy, en 181 in economy class. Deze configuratie biedt reizigers een brede keuze aan comfortniveaus, passend bij verschillende budgetten en behoeften.
Vluchtschema en reisklassen
Vlucht BA2231 vertrekt om 21.15 uur vanaf London Gatwick en komt de volgende dag om 16.10 uur aan op Bangkok Suvarnabhumi. De terugvlucht, BA2230, vertrekt om 22.55 uur vanuit Bangkok en arriveert om 05.30 uur de volgende ochtend in Londen. Dit schema biedt reizigers een praktische reisoptie met een gunstige aankomst- en vertrektijd, ideaal voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.
Reizigers kunnen kiezen uit drie verschillende klassen: World Traveller (economy), World Traveller Plus (premium economy) en Club World (business class). De retourtarieven beginnen vanaf GBP 718 (circa 830 euro), afhankelijk van de gekozen reisklasse en boekingsdatum. British Airways richt zich met deze route op zowel toeristen die Bangkok en omgeving willen ontdekken als zakelijke klanten die profiteren van de hoogwaardige services aan boord.
Codeshare met Bangkok Airways
British Airways heeft tevens haar codeshare-partnerschap met Bangkok Airways vernieuwd. Dit biedt reizigers de mogelijkheid om vanaf Suvarnabhumi Airport gemakkelijk door te reizen naar diverse bestemmingen binnen Thailand en Cambodja. Populaire aansluitingen zijn onder meer Samui en Phuket in Zuid-Thailand, Chiang Mai in het noorden en de Cambodjaanse steden Phnom Penh en Siem Reap. Deze samenwerking versterkt de bereikbaarheid van Zuidoost-Azië voor Britse en Europese reizigers en maakt het makkelijker om zowel stedelijke als tropische bestemmingen te verkennen.
Met deze hervatting naar Bangkok zet British Airways een belangrijke stap om haar netwerk in Zuidoost-Azië verder te versterken, en daarmee tegemoet te komen aan de vraag naar zowel toeristische als zakelijke reizen.
Bron: TTR
Wel even opletten mocht je businessclass willen boeken: British Airways heeft in een groot aantal Boeing 777’s een configuratie met maar liefst 8 stoelen in de breedte, waarbij je in een aantal stoelen met je rug in de vliegrichting zit.
8 stoelen in de breedte? Wow. KLM heeft dat ook. Je kan stoel niet in ligstand stellen.
Ik vlieg alleen business class met 4 stoel in de breedte.
Stoelen met ligstand, matrasjes en pyjamas
Dus met aziatische airlines waar de tickets ook nog eens goedkoper zijn.
Ja,je leest het goed, 8 stoelen in de breedte in businessclass – Club World – in een aantal 777’s van British Airways. Maar of KLM dat ook heeft betwijfel ik – in hun oudste businessclass-variant is de configuratie 2-2-2, dus 6 stoelen. En over Aziatische airlines gesproken: Emirates heeft nog een flink aantal 777’s waar je in business 2-3-2 hebt, dus 7 in de breedte…….
Eva vliegt met 1-2-1 dat is perfect en t eten is stukken beter dan klm. Dan maar geen huisjes. Klm vliegt volgens mij ook nog steeds met verouderde 2-2-2.. dat had allang veranderd moeten zijn.
Beste Anton,
waarschijnlijk al een tijdje niet met KLM gevlogen zeker? Boeing 777-200 heeft nog 2-2-2 stoelen maar 777/300 heeft toch echt 1-2-1 configuratie. Heb er mee gevlogen in februari en mei dit jaar richting Nederland en terug. Waren 777/300’s, op route AMS-BKK was het 1 keer een 777/200 en die had inderdaad nog 2-2-2 configuratie. Overigens 777/200’s worden ook aangepast naar 1-2-1 maar dat gaat gefaseerd.