De nationale luchthaven van Thailand, Suvarnabhumi Airport in Bangkok, is een plaats gestegen op de wereldwijde ranglijst van beste luchthavens en staat nu op plaats 47.
Luchthaven Schiphol Amsterdam daalt van 5 naar plek 9. Daarmee wordt onze nationale luchthaven in 2015 opnieuw minder goed beoordeeld door internationale reizigers dan een jaar eerder.
Op de lijst van Skytrax, een website die onderzoek doet naar de kwaliteit van luchtvaartmaatschappijen en luchthavens, zakte Schiphol van plaats vijf naar plaats negen. In 2014 zakte Schiphol uit de top drie en werd toen ingehaald door de luchthavens van München en Hongkong. Brussels Airport van onze zuiderburen doet het erg matig en staat op een 78e plaats.
Als beste wordt wederom de luchthaven Singapore Changi beoordeeld. Op de tweede plaats staat Incheon in Seoul en derde is München.
De World Airport Awards van Skytrax vormen de wereldwijde benchmark voor luchthavens, het onafhankelijke onderzoek wordt sinds 1999 verricht door het in Londen gevestigde adviesbureau.
Top 100 lijst luchthavens 2015
- Singapore Changi (1)
- Incheon Intl Airport (2)
- Munich Airport (3)
- Hong Kong Intl (4)
- Tokyo Intl Haneda (6)
- Zurich Airport (8)
- Central Japan Intl (12)
- London Heathrow (10)
- Amsterdam Schiphol (5)
- Beijing Capital (7)
47. Bangkok Airport (48)
78. Brussels Airport (72)
Bron: www.worldairportawards.com/Awards/world_airport_rating.html
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Begrijp totaal niet waarom. Een onsympatieke, ongezellige luchthaven. Als je nog niet door de douane bent kun je nergens gezellig eten, overal stinkt het naar frituur olie.
Geen gezellige kroeg, alleen Asiatisch eten of verlepte sandwiches, massage slecht en te duur, winkel die niet gericht zijn op de Internationale reiziger. Binnen, na paspoortcontrole is het nauwlijks beter hoewel de nieuwe “dure” gedeelte iets netter is. Het zou leuk zijn als er een internationaal restaurant zou zijn met uitzicht op de piste en vooral vriendelijk personeel….
Mijn ervaringen:
In januari van dit jaar vanuit Maleisie aangekomen op dit vliegveld, in februari naar Laos gevlogen en de maand later weer retour Bangkok en op 12 maart naar huis (Holland).
Vier maal een negatief gevoel over deze luchthaven.
De paspoortcontrole was steeds een ramp. Ik heb eenmaal 40 minuten in de rij moeten staan en gelukkig was er iemand van Lao Airlines (waarmee ik gevlogen heb) die de wacht hield over de ruimbagage die al lang stond te wachten.
En als men dan ook de onvriendelijkheid van het immigratie personeel mee zou nemen komen ze zelfs niet in de 100.
Paspoort controle bij aankomst elke keer een ramp, lange wachttijden. Zijn echt ambtenaren die de boel controleren, totaal niet vlot en toegankelijk.En dan kom je bij de koffers,is je koffer al van de band, dan is het zoeken geblazen wie/wat/waar.Een woord KNUDDE.
Het is natuurlijk maar wat je leuk vind met koffers.
Als je op Schiphol landt, sta je nog een half uur naast de band op je koffer te wachten.
De laatste jaren vind ik de aankomst in Bangkok best meevallen.
Zoek een balie uit met niet te oud personeel en zeg vriendelijk goede morgen/ middag/ avond.
Die jonge medewerkers zijn een stuk meegaander.
Bij vertrek zijn de rijen voor de immigratie een stuk erger.
Het vliegveld is eigenlijk gewoon te klein gebouwd.
Daar is geen echte vliegveld-architect mee bezig geweest.
Of er is te veel geld in diepe zakken verdwenen en moest het vliegveld opeens wat kleiner en goedkoper worden.