‘Bangkok niet meer in route van China Airlines’
Mocht je stilletjes hopen dat China Airlines, partner van KLM in het SkyTeam, terugkomt op haar besluit om niet meer op Bangkok te vliegen, dan moeten wij je teleurstellen.
Bestuursvoorzitter Nuan-Hsuan Ho, laat aan Zakenreisnieuws.nl weten dat een terugkeer op de route tussen Schiphol en Bangkok niet aan de orde is. De Taiwanese luchtvaartmaatschappij heeft maanden terug al laten weten dat de tussenstop op Bangkok op de route naar naar Taipei in januari 2017 komt te vervallen. Volgens de topman kost de tussenstop vier uur extra en is daarom niet meer rendabel.
De rechtstreekse route vanaf Schiphol naar Tapei wordt waarschijnlijk wel weer een dagelijkse vlucht, momenteel zijn dat vier vluchten per week.
Deze week ontving China Airlines haar eerste Airbus A350 (zie foto boven). Die wordt vanaf januari volgend jaar ingezet op vluchten naar Schiphol, waar het de oude A340-300 vervangt. Het nieuwe type vliegtuig is maar liefst 25% zuiniger dankzij lichtgewicht materialen en betere motoren.
De Taiwanese luchtvaartmaatschappij, heeft veertien A350’s (Extra Wide Body) besteld van de 900-variant. De A350 is onderdeel van de vlootvernieuwing van China Airlines. Al eerder bestelde de Taiwanezen tien nieuwe Boeing 777-300ER’s. Die toestellen vervangen de A340-300 en Boeing 747-400.
Vele lezers van Thailandblog zullen nu met weemoed afscheid moeten nemen van China Airlines, voor de rechtstreekse vlucht naar Bangkok.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
- Thailand tips21 november 2024De provincie Trang en haar verborgen parels
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
Een en ander heeft al een prijsverhogend effect bij EVAAIR en KLM..!!
Bkk. – Ams , 2017, periode 06/05/17 – 03/08/17 ticketprijs nu tussen de Bath 43.000 / 37.500 YC Class.
Dit jaar betaalde ik voor de zelfde periode bij EVAAIR Bath 23.500…..!!!
Voor de vlucht van Amsterdam naar Bangkok via Taipeh zijn genoeg betere mogelijkheden, die sneller zijn.
Ik denk, dat China air een hoop klanten verliest.
Hoewel het mij persoonlijk niets uitmaakt vind ik het wel vreemd. De vluchten 066 en 065 van China Airlines zitten voor zover mij bekend altijd stampvol met Nederlanders/Europeanen. Als het vliegtuig vanuit BKK door vliegt naar Taipeh is het nagenoeg leeg. Zelfde geldt voor Taipeh-Amsterdam waar het vliegtuig pas gevuld wordt in Bangkok………Blijkbaar is 4 uur stilstaan duurder……….
Ik vloog ook graag met China Airlines en wel vanaf 1992. Misschien dat EVA Air in het gat duikt, dat China Airlines achterlaat.
Andere steden in Azië zijn waarschijnlijk nu wel sneller/goedkoper te bereiken via China airlines. Ik heb bijvoorbeeld een vlucht gezien naar Manila voor 471 euro.
Ik vlieg graag met EVA Air. Het is een prima vervanger en een veilige maatschappij met betere vluchttijden.
Retour ticket in jan/febr. € 650
waarom niet gewoon KLM ook dit maal tijdens de “Wereld Deal Weken” voor vertrek eind Dec en retour eind Jan (AMS-BKK-AMS) Euro 620 retour per ticket.
Het blijft jammer, de vluchttijden van China Air ware perfect voor zowel de heen als de terug reis tussen AMS en BKK. Die van Eva zijn een stuk minder prettig in mijn ogen want er gaat niets boven aan het begin van de dag arriveren op de plaats van bestemming.
Ik blijf het een vreemd besluit vinden want zoals Victor schrijft, tussen BKK en Taipe is het vliegtuig grotendeels leeg, althans de ene keer dat ik door vloog. Kon op dat stuk toen wel languit slapen op 3 of 4 stoelen (was nog met de 747) .
Dan lijkt het me dat een vlucht die iedere dag vliegt ook niet echt meer nodig…zo vol zullen die niet zitten als deze niet in Bangkok stopt….