Fasttailwind / Shutterstock.com

De redactie kreeg een aantal verontruste e-mailtjes van lezers met over het cancelen van een aantal EVA Air vluchten van Amsterdam naar Thailand. Die kan je hieronder lezen en er op reageren.

EVA Air zou vrijdag in totaal 71 vluchten hebben geannuleerd. Dat heeft gevolgen voor ongeveer 15.000 passagiers. De reden voor het schrappen van de vluchten is een staking door cabinepersoneel die meer salaris wensen

EVA Air stuurde zelf deze informatie:

Met verwijzing naar eerdere berichten van gisteren en vandaag, komen de volgende vluchten te vervallen:

BR75 25JUN19 TPE-BKK-AMS –> vlucht is geannuleerd
BR76 25JUN19 AMS-BKK-TPE –> vlucht is geannuleerd

BR75 27JUN19 TPE-BKK-AMS –> vlucht is geannuleerd
BR76 27JUN19 AMS-BKK-TPE –> vlucht is geannuleerd

Indien u een reservering heeft voor de vlucht van Amsterdam-Bangkok-Taipei van morgen zaterdag 22 juni, dinsdag 25 juni of donderdag 27 juni dan adviseren wij u het volgende:

Indien u geboekt heeft via een reisorganisatie, online reisagent of reisbureau dan adviseren wij u om met direct met hen contact op te nemen. Alleen zij kunnen uw reservering aanpassen.

Indien u rechtstreeks gereserveerd heeft bij EVA Air dan vragen wij u om contact op te nemen met onze reserveringsafdeling op +31 (0)20 575 9166.

Vanwege deze situatie zal onze reserveringsafdeling morgen, 22 juni 2019, telefonisch bereikbaar zijn tussen 09:00 en 17:00 uur op bovenstaand telefoonnummer.

Informatie op de website: www.evaair.com/en-global/emer/strikeinfo.html

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

25 reacties op “Annulering van EVA Air vluchten naar Thailand ivm staking cabinepersoneel”

  1. steve zegt op

    Dat gebeurd als zomaar een eigenwijze vakbond op roept tot staken. Ze willen meer loon, wie niet. Nu verliezen zoveel klanten hun geld en ook de maatschappij. straks piepen alle reizigers dat vliegen te duur is geworden….. ben blij dat ik al 25 jaar niet meer in europa woon! Eerst was ryan air asn de beurt en de ex-piloten krijgen volgens de nederlandse rechter miljoenen schadevergoeding. Zoiets als 5 jaar salaris….. die rechters moeten ze ook in de wao zetten. Waar gaat dat naar toe? Lastst gelezen dat bij een van die vakbonden zelfs intern stakingen waren wegens slecht personeelsbeleid

    • Erik zegt op

      Vakbonden zijn een groot goed en hard nodig in deze graaimaatschappij. Wilde stakingen daarentegen kunnen onbehoorlijk zijn en daar heb je rechters voor. Goed dat die niet in de wao gaan zoals steve graag wil…….

    • rob zegt op

      Moderator: Off-topic. Graag discussie beperken tot het onderwerp van het artikel.

  2. Constantijn van Ruitenburg zegt op

    Binnen 5 minuten omgeboekt naar KLM vlucht KL875. Ben ik nog eerder in Thailand ook. Simpel is that….

  3. Andre zegt op

    Na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken.
    Hopelijk krijg in de volgende 30 minuten iemand aan de lijn…

  4. Andtre zegt op

    Dat bandje dat alle lijnen bezet zijn is natuurlijk voor de show….ze zijn er helemaal niet…

  5. Andre zegt op

    Volgens mij is er niemand op dat kantoor en is dat bandje (lijkt wel door een kind van 8 ingesproken) enkel voor de show!

  6. Christiaan zegt op

    Hallo Constantijn,

    Even omboeken naar de KLM? En dan eerder in Thailand. Ik zag, dat de KLM door de kwestie rond Iran moest omvliegen en 2½ uur vertraging had. Eva Air was de laatste tijd sneller dan de KLM, die ook al moest omvliegen in verband met de situatie rond Kashmier.

  7. Danny zegt op

    Wij zijn in Thailand, en vliegen met earoflot terug. Op eigen kosten 900 euro. CheapTickets. De communicatie met deze maatschappij is heel slecht, bieden wel een alternatief, dat je 6 dagen later terug mAg vliegen en 0 euro vergoeding. Omdat we zelf een terug reis hebben geboekt, bieden ze 60 euro pp aan. X

  8. Willem Schaaij zegt op

    Mijn vlucht van Chiangmai via Bangkok naar Amsterdam met Eva Air is geanuleerd
    vlucht nummer BR75 wat moet ik doen en hoe kom ik weg?

    Willem

  9. piet d v zegt op

    Net terug vanuit Bangkok naar Amsterdam
    Omgeboekt van eva air naar k.l.m buiten een paar uur vertraging met vertrek uit Bangkok
    Vliegtuig tot de laatste plaats vol.
    Met enige minpunt daardoor stoelkeuze niet mogelijk ,
    Toch Thailandtravel Rotterdam bedankt voor omboeken

  10. Ronny zegt op

    Ongelofelijke slechte communicatie met Eva Air Amsterdam. Na 4 keer een half uur in wacht gestaan had ik het gehad. Ik heb ook rechtstreeks, zoals ik altijd al heb gedaan, geboekt bij Eva Air. Dus niet via een reisbureau. Heb ook maar zelf omgeboekt, Ook via klm, (daar gingen de prijzen omhoog, op 2 dagen tijd, van 750€ naar 1150€, ticket enkele reis) Moet nu aanstaande donderdag morgen in Bangkok zijn, vandaar de omboeking.
    Heeft iemand enig idee wat we kunnen doen met betrekking vergoeding van Eva Air?
    Gelden de Europese regelgeving omdat het vliegtuig ook vertrekt vanuit n Europees land?
    Kunnen we niet beter allemaal onze klachten bundelen en via een organisatie verhaal en onkosten proberen vergoed te krijgen?

    • Andre zegt op

      Mijn zoon had gebeld net en de engeslssprekende persoon zei dat de 600 vergoed zal worden ivm Europese richtlijnen. Ik ga er als ik in Bangkok ben even voor googlen….en bij terugkomst in Nederland voor bellen…

    • john zegt op

      europeese regelgeving is hier van toepassing. Toch doen de maatschappijen dikwijls erg moeilijk als ze worden aangesproken, als er wordt geclaimd. Je hebt organisaties die de claim voor de uitvechten. Kost je pakweg 25 a 30% van de opbrengst.
      een probleem is echter dat maatschappijen dikwijls zich op overmacht beroepen. Als dat het geval is krijg je geen vergoeding. t is.Dikwijls is het echter heel duidelijk dat het geen overmacht en binden de vliegtuigmaatschappijen alsnog in en betalen uit. Waarvan dus pakweg 25 a 30% naar de organisatie die de claim heeft uitgevochten voor de passagier.
      Staking zal waarschijnlijk door de maatschappij gezien worden als overmacht. Dat zal in dit geval mogelijk bij rechter moeten worden uitgevochten. Er zijn heel veel rechterlijke beslissingen geweest waarbij staking speelde. Soms vond de rechter dat daar overmacht was, soms niet .
      Mijn advies is daarom: meld je bij een van de organisaties die claims voor je kunnen indienen . Kost je paar centen als je gelijk krijgt maar kost je meestal niets als je geen gelijk krijgt.
      Het zelf doen , dus zelf claim indienen bij EVA air lijkt me nauwelijks kans op succes geven. standaard wordt iedere claim gewoon afgewezen!

  11. Ruudje zegt op

    Ook ik had een vlucht voor dinsdag a.s. met Eva naar Bkk. Gebeld, moest 55 minuten wachten, maar netjes geholpen en is de vlucht door hun omgeboekt naar KLM.

  12. ruud zegt op

    Toen een aantal jaar geleden bij die vulkaanuitbarsting er ook niet kon worden gevlogen, was de service van EVA air ook erg slecht.

    Aan de andere kant vliegen vliegtuigen nu eenmaal niet zonder bemanning, en zitten er grenzen aan wat EVA air kan doen.
    Ik kan mij ergens wel voorstellen, dat de vestigingen liever geen telefoontjes aannemen van boze klanten, die een oplossing eisen, die zij niet hebben.
    Geen bemanning aan boord betekent gewoon niet vliegen.
    De oplossing moet van het hoofdkantoor komen.

    • Andre zegt op

      Laten we hopen voor de stakers dat niemand meer EVA vliegt. “Hebben de stakers geen werk(druk) meer”

  13. Cornelis zegt op

    Vrijdagmiddag mailtje ontvangen m.b.t. annulering terugvlucht, a.s. donderdag, naar BKK van partner. Binnen een minuut na ontvangst belde ik het nummer van EVA en dat bleek dus volkomen onbereikbaar.
    Vervolgens bij Emirates een enkele reis geboekt voor dezelfde dag (ze MOET die dag terug i.v.m. Verplichtingen). Ook KLM geprobeerd maar daar kostte de vlucht het dubbele van de Emirates prijs, Daarna op de EVA-website een verzoek om terugbetaling ingediend. Dat blijkt dus 2 maanden te kunnen duren voor je geld terugkrijgt. Ik ga ook een claim indienen op basis van de betreffende EU-verordening. EVA beroept zich natuurlijk wel op overmacht vanwege de staking, maar in het kader van deze wetgeving zou dat niet gelden bij een staking van het eigen vliegend personeel, lijkt het. Ik zoek dit nog verder uit.

    • Andre zegt op

      Volgens EVA zouden we recht hebben op claim van 600 pp

  14. Patrick zegt op

    Ik had een ticket met vlucht BR75 op 22/06 van BKK naar AMS. Vrijdag 21/06 omstreeks 15:00 via SMS en e-mail door EVA verwittigd dat mijn vlucht gecanceld was.

    Geen risico genomen en onmiddellijk een vlucht geboekt bij Thai Airways BKK naar Brussel met vertrek op Zaterdag 22/06 om 00:50u. Heeft mij 13.500 Baht gekost maar ik ben wel stressvrij en netjes op tijd thuis geraakt.

    • Cornelis zegt op

      Vergeet niet terugbetaling te vragen – wanneer je ticket online bij EVA was gekocht kun je dat via de EVA website doen. Duurt ongeveer 2 maanden, werd daarbij aangegeven.

      • Patrick zegt op

        Ik had mijn ticket gekocht bij Budgetair, de claim tot terugbetaling is ingediend + een claim voor de extra gemaakte kosten. Wie niet waagt, niet wint.

  15. Iris zegt op

    Vandaag sms gehad dat mijn terug licht van Bangkok naar Amsterdam op zaterdag 29 juni ook gecanceld is. Geboekt direct bij Eva Air. Kantoor in Amsterdam gebeld en binnen 10 min iemand aan de lijn en rebooked naar zo 30 juni met KLM terug. Service viel mij dus alles mee! Ze denken aan de telefoon goed met je mee.

  16. Marc zegt op

    Ook bericht gekregen deze morgen dat onze vlucht op zaterdag 29/6 was afgelast.
    Ik heb geboekt via Flugladen en dus hen gecontacteerd. Daar kreeg ik te horen dat ze enkel konden omboeken naar een andere EVA vlucht of de tickets terug betalen. Ik was daarmee niet akkoord.
    Ik heb dan EVA gebeld en werd door hen zonder problemen omgeboekt naar KLM, dagje vroeger wel, maar dat vind ik helemaal geen probleem, in tegendeel.
    Behalve het wachten aan de telefoon (normaal gezien de omstandigheden denk ik), vind ik de service van EVA ticket team zeer goed.
    Flugladen daarentegen,… daar moet ik nog eens over nadenken vooraleer ik weer via hun boek (was wel beetje goedkoper).

  17. Hans zegt op

    Mijn vlucht van 29 Juni ook probleemloos omgeboekt naar KLM, nog wel voor 2 volwassenen en 2 Kids. Geen extra kosten, en terug met Eva (moeten ze wel stoppen met staken ) . Half uurtje in de wacht bij Eva air, ik vind het correct opgelost.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website