Air Berlin: vliegtickets zomer 2011 naar Thailand nu boekbaar
Air Berlin heeft haar zomerprogramma voor 2011 bekendgemaakt. Vanaf vandaag kunnen er vliegtickets worden geboekt naar Bangkok en Phuket in Thailand voor de komende zomer.
Vliegtickets Bangkok vanaf € 563,-
Wanneer je vertrekt van Düsseldorf op 1 mei 2011 kan je al een retourticket boeken vanaf € 563,- ( inclusief belasting). Een uitstekende prijs voor een vliegticket naar Bangkok (retour).
Wees er snel bij want op = op.
Meer informatie op de website van Air Berlin
Redactie:
Een correctie en aanpassing van deze posting. De couponcode is alleen geldig in combinatie met een hotelboeking. Vandaar dat ik die informatie maar verwijderd heb.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en een liefhebber van goede muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Mijn motto:"Maak je niet te druk, dat doen anderen wel voor jou".
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid22 november 2024Waarom laaggradige ontstekingen je gezondheid ondermijnen
- Gezondheid17 november 2024Waarom is vezelrijk voedsel zo belangrijk voor je gezondheid?
- Gezondheid15 november 2024Is het ouderdom of Alzheimer?
- Gezondheid10 november 2024Wat is de ORAC-score en waarom is het goed voor je gezondheid
Helaas heeft de Duitse overheid besloten een vliegtickettax in te voeren. Daardoor betaal je € 45,- voor ticket extra wanneer je van Düsseldorf vliegt.
Anders had je voor € 520,- kunnen vliegen.
kleine lettes op de site ,goed opletten, deze zijn niet bij de incl prijs inbegrepen
1 mei is geen zomer.
EN-het is al vaker hier gemeld-de periode vanaf 15/4 tot half juni is vanaf Duitsld altijd supergoedkoop-diverse nog betere airlines (dus niet MAHAN, maar wel met overstapje) bieden returns voor 499€. Zelfs de good old THAI=TG biedt vaak die prijs aan-al zal je dan naa FRAnkfurt moeten (1,5 uur en 20€ duurder per ICE-trein).
Zelfde geldt vor september.
Dit alles wel zonder die nieuwe vliegtax erbij-afwachten hoeveel dat extra zal gaan betekenen.
Nergens lees ik iets over Egyptair. heeft iemand daar ooit al eens mee gevlogen en wat zijn de indrukken. Graag had ik dat spoedig vernomen. Grtjs
Een paar keer gelezen dat de luchthaven van Cairo smerig is, en de toiletten ranzig. Blijkbaar typisch afrikaans.
Zeker geen pretje om daar een paar uur te bivakkeren.
Heb in januari met Egypt Air gevlogen en dat is best bevallen. Vanaf Bangkok is de overstaptijd in Cairo wat lang (6 uur) maar er zijn restaurants en wat winkels, heb niks gemerkt van vieze toiletten. Vanaf Amsterdam is de overstaptijd maar 2 uur. De service in het vliegtuig is gewoon goed en de prijs is meestal rond de euro 500. Voor mij is het een goed alternatief voor Air Berlin als het prijsverschil te groot wordt.
Hoe zit het met de beenruimte bij egypt air en bij Royal jordanian
De beenruimte bij Egypt Air is beter dan bij Air Berlin. Met RoyalJordanian heb ik nog nooit gevlogen.
Op dit moment loopt er een actie bij air Jordanië, voor vertrek van 20 mei tot 30 juni, prijs BKK retour vanaf € 469,- , te boeken bij 333travel.
Tussenstop in Amman.
Bij Air Jordania kijk voorfal naar de overstap tijd in Amman!
Is Royal Jordanian, voor alle volledigheid.
Overstap tijd in Amman vanaf Amsterdam is 8 uur!! Dan mag een directe vlucht met Air Berlin best iets duurder zijn.
Wat een gedoe zeg,bezuinigen op een ticket………met alle respect maar betaal toch liever 100 euro meer en ik weet dat ik een vliegtuig heb dat onderhouden is en onderhouden blijft en waarvan zeker is dat ik super service aan boord heb en goede comfort(het blijft toch economy)air berlin is als een van de slechtste uit de bus gekomen,betalen voor drankjes,minste beenruimte van alle maatschappijen etc. etc. nee geef mij dan maar emirates,die vliegen voor 700 euro en sinds deze zomer ook vanaf schiphol,vanaf dusseldorf vliegt emirates al geruimere tijd! beenruimte is goed,het eten is heel goed,je kunt drinken zoveel als je wilt en wat je maar wilt(van wijn tot bier,tot whisky’s noem maar op.je hebt je eigen tv scherm met de nieuwste films,je hebt de nieuwste muziek op je eigen scherm en je ziet ook nog mooie stewardessen,wat wil je nog meer?ok,tussenlanding van 3 uurtjes op dubai airport,maar alle luxe is aanwezig daar!!!!!dus geef mij maar dat soort maatschappijen
op je vliegticket bezuinigen is een verkeerde manier van bezuinigen.zo doe je alleen je zelf tekort.ik ben het helemaal met marco eens.enjoy your life.
De prijzen van vliegtickets is een nogal ondoorzichtige markt. Vraag maar eens aan de mensen in hetzelfde vliegtuig wat ze voor een ticket betaald hebben. Die verschillen zijn erg groot. Bij sommigen zelfs het dubbele. Dat lijkt me nogal zonde van het geld.
Daar komt bij dat vliegen nogal persoonlijk is. Ik geef weinig om luxe. Krap zitten wil ik ook wel als het meer dan € 100,- scheelt. Ik probeer te slapen in het toestel, ik zie die mooie stewardessen dan ook niet. Hooguit in mijn dromen 😉
Dag Peter,ben het niet geheel eens met jou wat betreft de prijs hoe jij het uitlegt.Het heb namelijk met heel veel factoren te maken.Wil je op die dag vliegen?Wil je op dat bepaald tijdstip vliegen?Wanneer heb je geboekt,maand,dag van tevoren?Normaal gesproken is het zo dat de prijzen in economy zo goedkoop zijn door de bezetting van het business en first class gedeelte.Die maken het mogelijk dat economy op ongeveer pak m beet 1/3 a 1/4 vd prijs te boeken zijn!en over reizen heb iedereen zn eigen mogelijkheden,moet er niet aan denken dat ik 5 euro betalen moet biertje of helemaal niks drink in die 12 uur omdat ik het te duur zou vinden.We zijn 24 uur onderweg retour,dus 100 euro is geen geld en trouwens als ik met vakantie ga en ik moet op 100 euro letten,tja meningen verschillen.Daarbij zeg je:ik probeer te slapen,zal je maar niet lukken,zit je daar met pijn aan je benen,zenuwen bekneld,lekker naast de zweetlucht van een ander.en trouwens als ik het hele jaar gewerkt heb wil ik ook het gevoel hebben dat ik met vakantie ga,dus slechte service(daar versta ik onder betalen voor drinken,weing beenruimte etc.)is voor mij niet besteed.Is hetzelfde als pattaya naar bv udon thani reizen.De ene pakt de bus en zit er 8 uurtjes in voor n paar bht en de ander pakt lekker t vliegtuig omdat die daar geen zin in heeft!Ook bij deze zou ik voor het vliegtuig kiezen,want ik heb vakantie en heb geen zin in n bus te zitten,maar das ook persoonlijk!
@ Marco, dat de prijs van een vliegticket met veel factoren te maken heeft dat weet ik. Heb ik zelfs al regelmatig over geschreven in vaktermen heet dat Yield management:
In the passenger airline case, capacity is regarded fixed because changing what aircraft flies a certain service based on the demand is the exception rather than the rule. When the aircraft departs, the unsold seats cannot generate any revenue and thus can be said to have perished. Airlines use special software to monitor how seats are being reserved and react accordingly, for example by offering discounts when it appears that seats will remain unsold.
Another way of capturing varying willingness to pay is to attempt market segmentation. A firm may repackage its basic inventory into different products to this end. In the passenger airline case this means implementing purchase restrictions, length of stay requirements and requiring fees for changing or canceling tickets.
The airline needs to keep a specific number of seats in reserve to cater to the probable demand for high-fare seats. The price of each seat varies inversely with the number of seats reserved, that is, the fewer seats that are reserved for a particular category, the higher the price of each seat. This will continue till the price of seat in the premium class equals that of those in the concession class. Depending on this, a floor price (lower price) for the next seat to be sold is set.
Zoals je al zegt is reizen en vakantie een persoonlijke keuze en beleving. Beschikbaar budget speelt ook een rol. Als ik zou barsten van het geld, zou ik enkel business class vliegen 😉
het prijsverschil moet ergens in zitten.bijv.je moet voor je eigen drankje betalen.duitsers die naar thailand vliegen bijv,met neckermann vliegen met l.t.u.komen in hua hin(zoals ik gezien heb)in een aggenebbisch hotel dat onder kao thakiap ligt en waar de mallariamuggen aan de buitenkant tegen het raam zitten en waar maar 1 safe is voor allemaal achter de receptie.nogmaals jongens wees geen ki nio(=vrek)bezuinig niet op je vakantie geef iets meer uit voor je ticket.en beste peter hoe die ticketprijs opgebouwd is doet er niet toe wat er wel toe doet is dat de rijen stoelen in de toestellen van duitste maatschappijen zoals air berlin en l.t.u.dichter tegen elkaar aan zijn gezet zodat je je benen niet kwijt kunt en ze ook nog te brutaliteit hebben om 5 euro voor een simple pilsje te vragen.een thai zou overigens niet begrijpen dat een farang zich zo opstelt.ben je een ki kok(platzak)kun je beter thuis blijven dan op vakantie gaan.dan wordt het een afgang.je bent dan voor een thai ook niet meer interessant.ten slotte ken ik via via een captain van air berlin die mij verzekerde dat als hij op vakantie gaat ook geen economy van air berlin zou vliegen.
even nog iets toevoegen ook annuleren en wijzigen is belangrijk.de laatste keer brak mijn vrouw haar arm drie dagen voor vertrek.C.I.gratis wijzigen geen probleem.air berlin zou per ticket 50 euro gerekend hebben is nog overheen te komen.maar hoe zou bijv.onze nationale trots hierop gereageerd hebben?
Moet je bij jet Airwys ook voor drank bijbetalen ??
ik heb nou net even gekeken op emirates voor zowel juni en nov. bkkamsbkk kom ik niet goedkoper uit dat 40300 thb ???
wil wel ff toevoegen dat de vliegtuigen van air berlin ook goed onderhouden zijn(dochter onderneming van lufthansa,dus goed!)heb t meer over mahan air,egypt air etc.en het feit in iran worden mensen gestenigd en vrouwen slecht behandeld,dus iemand met een gezond hoofd vliegt daarom al niet met zo een maatschappij zoals mahan air
Heb ergens gehoord of gelezen dat Jet Airways ook goed is, eten samengesteld door een belgische sterrenchef en door een gerenommeerde Indische kok. Vliegtuigen Boeing 737-800 en airbus 330-200, niet ouder dan 10 jaar. comfortable zittingen, goede beenruimte, zeer goede service, vriendelijk, weinig wachttyden max 3u in Mumbai. Waar of niet waar ??
@ Franky er bestaan websites waar je dat kunt checken. Daar heb ik al eens wat over geschreven: https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/vliegen-thailand-beenruimte-tips/