Vraagsteller: Pieterjan

Momenteel onderzoek ik de mogelijkheid om in de toekomst als toerist naar Thailand te gaan. Een van de eisen om een visum te verkrijgen is een verzekeringsverklaring dat men gedekt is voor Covid-19 tot 100000 dollar, een verklaring die expliciet vereist wordt.

Noch mijn Aegon reisverzekering en De Friesland zorgverzekering geven deze verklaring af en verwijzen naar de polis of “verzekeringsverklaring buitenland “waarin Covid-19 niet genoemd wordt.

Toch zullen er mensen zijn die recent afgereisd zijn naar Thailand. Hoe hebben zij deze verklaring met verwijzing naar Covid 19 verkregen?


Reactie RonnyLatYa

Als toerist zal het nog wel even duren voor Thailand weer de deuren opent voor Europa vrees ik.

Ik laat het antwoorden op deze vraag over aan de lezers met die ervaring.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

21 reacties op “Thailand visavraag Nr 183/20: 100 000 Dollar COVID-19 verzekering”

  1. Sjaak zegt op

    Ik heb bij VGZ gevraagd en die hebben ook alleen maar een algemeen Engels formulier opgestuurd. Ik heb gezegd dat ik volgend jaar dan uitkijk naar een andere verzekering.

    • Wim zegt op

      VGZ universeel compleet verzekering geeft Covid verklaringen af in het engels. Heb hem ook en goedgekeurd voor COE. Gewoon brief naar klantenservice sturen. Bellen naar 0900 zinloos.

    • Theo Sanam zegt op

      Ik ben op 7 augustus naar Thailand gegaan, had een visum Non-O met verlenging op basis van thais marriage. Voor de CoE was de standaard engelstalige brief van VGZ voldoende.

  2. Frans zegt op

    zilverenkruis geeft een document met daarin opgenomen dat covid 19 100% wordt gedekt tot het max. van wat de verpleging in Nederland ook kost. Er wordt geen bedrag genoemd en de ambassade heeft het geaccepteerd. De verblijfsperiode is ook opgenomen.

    • Sandra zegt op

      Frans,
      Is deze verklaring van het Zilverenkruis geaccepteerd voor zowel je visa als voor COE (certificate of Entry)?
      Zit nml met dezelfde uitdaging en wil graag weten of dit voor beide aanvragen al geaccepteerd is.

      • Frans zegt op

        Voor COE geaccepteerd een visum had ik al.

    • Ger-Korat zegt op

      Ja en accepteert de vliegmaatschappij het ook dat er geen 100.000 USD wordt genoemd en accepteert men bij aankomst in Thailand ook dat er niet de verplichte 100.000 USD wordt genoemd. Ik ga niet gokken en verzekeringsverklaring kun je op diverse plaatsen krijgen en dat kost voor een 3 manden verblijf indien je een Non Immigrant O visum (of verlenging hiervan met re-entry) hebt hooguit 400 EURO voor 3 maanden. Indien je geweigerd wordt bij het instappen van het vliegtuig of je wordt geweigerd bij aankomst in Thailand en mag je rechtsomkeer het vliegtuig weer in kost aanzienlijk meer.

  3. Jos zegt op

    Oom verzekering doet dat wel met met brief erbij in het engels

    • paul j zegt op

      Oom is giga duur. Het beste is die verzekering afsluiten in Thailand en wel bij AXA. Goedkoop en met Engelse verklaring omtrent covid en de 100.000 dollar. Mailadres : [email protected]
      Succes

      • pieterjan glerum zegt op

        In de lijst met verzekeringen in Thailand door de ambassade verstrekt worden personen boven de 75 jaar niet geaccepteerd of het moet een vervolg op een reeds eerder genomen verzekering zijn, Zelfs speciale buitenlandse verzekeringen voor ouderen accepteren in het algemeen geen personen ouder dan 75 jaar. Deze leeftijdsdiscriminatie maakt de premie voor mij van 400 euro per maand bij OOM voor reeds verzekerde ziektekosten bij de zorgverzekering, toch wel erg duur..

  4. hugo zegt op

    Op de website van de Thaise ambassade vindt ge een 12tal Thaise verzekeringsmaatschappijen die voldoen aan deze verzekering tegen corona.
    Als U deze bij hun aanvraagt bent u zeker dat ge een degelijke – correcte verzekering hebt die aangenomen wordt bij uw aankomst in Thailand.

  5. jos zegt op

    Wil even vragen; of iemand ervaring heeft, met het aanvragen van het engelstalig covid-19 verzekerings document bij Univé zorgverzekeraar???

  6. Dirk zegt op

    In een Facebook groep heb ik gelezen dat het iemand wel is gelukt. Hij schreef over Univé, CZ en VGZ “Ze doen het niet gelijk om de eenvoudige reden de meeste die in de callcenters werken weten er niks vanaf. Ik heb er 4 dagen overgedaan om het te krijgen.” Mijn advies: check eerst goed bij je eigen verzekeraar alvorens je een dure aanvullende verzekering afsluit!

  7. Bert Minburi zegt op

    Ik zit zelf nu in procedure CoE en ik heb de adviezen opgevolgd van andere lezers op Thailandblog. Ik heb niet eens de moeite genomen om contact op te nemen met ONVZ voor een dergelijke engelse verklaring gelet op alle gedeelde ervaringen met zorgverzekeraars. Gewoon gelijk separate verzekering afgesloten bij inderdaad OOM VERZEKERINGEN. Het is feitelijk dubbelop maar voor die paar centen ga ik mezelf geen stress en gezeur op de hals halen. De verzekering werd ook direct en zonder vragen of commentaar van de Thaise overheid geaccepteerd. Piece of cake!
    Dit laatste geldt wat mij betreft voor het gehele proces rondom CeO. Laat je niet ontmoedigen want het is eenvoudiger dan het lijkt met een uitstekend werkend webportaal van de Thaise regering.

    Gr.Bert

    • Ger-Korat zegt op

      Staat op de verklaring van OOM ook hoelang je verzekerd bent en/of heb je de verklaring gevraagd voor een bepaalde periode ?

      • Bert Minburi zegt op

        Ger de periode staat vermeld. Ik heb de verzekering afgesloten voor 2 maanden en premie was €107,- totaal. Ik blijf max. 7 weken ivm werk.

  8. Sanne zegt op

    Ik ben een paar dagen geleden in Bangkok aangekomen en zit nu in ASQ. Ik heb geen ervaring met Nederlandse verzekeraars aangezien ik vanuit een ander Aziatisch aangekomen ben maar wil doorgeven dat er op mijn formulier echt gezocht werd naar het totaal bedrag van $100.000. Al ander informatie op het formulier was totaal niet belangrijk voor de inspecteur zolang het papier maar duidelijk het bedrag laat zien.

    • Dirk zegt op

      Doorslaggevend is de bevestiging van de dekking, niet het genoemde bedrag. De ambassade beoordeelt de verzekeringsverklaring. Als daarop expliciet staat dat het Covid risico is gedekt, dan acht men dat als voldoende.

  9. Paul zegt op

    Gewoon even bellen naar AA Insurance, waar je snel en efficiënt in het Nederlands geholpen wordt. Inmiddels hebben ze filialen in Hua Hin, Pattaya, Bangkok en ik dacht op Phuket. http://www.aainsure.net
    Ik heb het daar zelf ook geregeld, en heb geen enkel probleem ondervonden, niet bij het aanvragen van de COE, noch bij aankomst in Thailand.

  10. pieterjan glerum zegt op

    Informatie voor ouderen zoals ik dieontvangen heb van AA verzekering

    Beste Piet,

    Bedankt voor het sturen van de aanvullende informatie.

    Alle reisverzekeringen zijn maar af te sluiten tot 80 jarige leeftijd.

    Een ziektekosten verzekering zou wel kunnen maar gaat alleen met een contract duur van 1 jaar.

    Er is een verzekerings product van de Thaise overheid die alleen dekt voor Covid en je het certificaat kan geven.

    Ik heb de informatie bijgesloten in deze email.

    Ik denk dat deze verzekering voor jouw de beste keus is.

    https://covid19.tgia.org

    Met vriendelijke groet,

  11. Matthieu Hua Hin zegt op

    AA Insurance (hier beter bekend als http://www.verzekereninthailand.nl) heeft alle goedgekeurde Thaise maatschappijen als het gaat om een NON OA en tientallen opties voor de 100,000 USD/COVID verzekering.
    Het hoeft beslist niet zo duur te zijn dus neem gerust contact op met http://www.aainsure.net.
    Er werken 5 Nederlanders en een Vlaming bij AA dus het kan allemaal in het Nederlands geregeld worden.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website